Stránka 1 z 2
výmena rozvodov
Napsal: pon črc 28, 2008 20:40
od hroch
Má niekto z Vás skusenosti s výmenou rozvodov na Kalose 1.2, respektíve robil to niekto z Vás sám? Vymienal som rozvody na starsich autach a chcel by som vediet ci je to velmi odlisne v prípade kalosa. Rozmyslam totiz nad tým ze si ich vymenim sám.
Dík
Napsal: stř črc 30, 2008 17:58
od Jarda_
po 22tis.km vymena rozvodov
Napsal: stř črc 30, 2008 19:40
od hroch
22 tis km bolo v roku 2005 teraz je uz 80 tis
Napsal: pát srp 01, 2008 20:17
od Mirek
hroch píše:22 tis km bolo v roku 2005 teraz je uz 80 tis
A nemají se náhodou rozvody měnit při 60 tisících km?
kalos
Napsal: pát srp 01, 2008 22:18
od Serpico
...to stanovuje výrobce, je zde přitom rozsah od 60 do 90tisíc km
Mějte se fajn
Napsal: pát srp 01, 2008 22:27
od BAesperko
ale kluci stačí při 100 000km já je měnila 113 000km a byli tam původní
kalos
Napsal: sob srp 02, 2008 11:54
od Serpico
...to sandruš jasně stačí - pokud nepraskne a nepotkaj se ventily s písty...proto výrobce to stanovuje " s určitou rezervou " a navíc i s časovým údajem většinou 5let je to prostě na bázi gumy a ta stárne...
a na závěr známý provozoval 60 audin A 6 a u nich praskaly rozvodový řemeny v 25tis. KM !!! a vepř ( byli lízaný vod výrobce...) neuznával reklamace...takže tak, vyber si klid nebo ...
A tak se mějte fajn a to v klidu
Napsal: pon říj 13, 2008 22:00
od jojco
Idem menit rozvody na Kalose 1,2 a chcem sa spytat, ci okrem rozvodoveho remena a napínacej kladky je tam aj vodna pumpa a tu tiez treba vymenit alebo ta je niekde inde a nemeni sa spolu s rozvodmi. Ja sa v tom teda vobec nevyznam, ale ten mechanik, co mi to bude robit sa mi na to kazal informovat u predajcu tych nahradnych dielov, ale radsej sa spytam odbornikov tu na fore
Napsal: stř říj 15, 2008 20:16
od hroch
na rozvod je aj vodná pumpa ale pozor v katalogoch sa zvyknu objavovat dva druhy jedna sa pouzivala asi v starsich modeloch 1.2 napr. ja som kupil napinaciu kladku a musel som ju menit. na moj model isla kladka bez napinacieho mechanizmu.
Napsal: čtv říj 16, 2008 17:35
od jojco
Toto mi odpisal oficialny dovozca a predajca ND na Daewoo:
"Vodna pumpa sa odporuca menit. Nie je ale povedane ze sa musi. Pri vymene rozvodov sa moze stat, ze neskor pumpa moze prestat tesnit, ulomi sa oska a podobne. Ked sa tieto veci vymenia vsetky naraz, je to len na prospech veci a moze sa predist inym problemom.
Uvediem Vam ceny potrebnych original dielcov:
Napinac (kladka): 995,- Sk s DPH
Rozvodovy remen: 1123,- Sk s DPH
Vodne cerpadlo: 1605,- Sk s DPH
Tesnenie vodneho cerpadla: 14,- Sk s DPH"
Re: výmena rozvodov
Napsal: úte srp 04, 2009 21:55
od Tonik
No tak u vozidiel do roku 2006 je vymena rozvodu 4 roky alebo 60tis.km,u novsich to posunuli na 90tis.km,ked niekto tvrdi ze vydrzia 100tis.km v poho ale neoplati sa pre par korun riskovat cely motor,vyrobca tie cisla nedava pre srandu
Re: výmena rozvodov
Napsal: pát kvě 04, 2012 14:40
od Tompetr
AhojTe,
nechal jsem vyměnit rozvody (8 let = 60tkm), a od té doby mi kolísají otáčky volnoběhu cca 800-1400, v servise (neautorizovaném) mi bylo řečeno, že mi mimochodem vyčistili i sací potrubí + klapku od karbonu, a že je řídící jednotka "naučená" jezdit se zasraným potrubí, a že na to není žádný trik jak říct řídící jednotce, že už to je čisté. Prý mám normálně jezdit a po cca 500km se to prý automaticky upraví. Moc tomu ale nevěřím. Můžete mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Díky moc.
Re: výmena rozvodov
Napsal: ned kvě 13, 2012 08:43
od dlbvpi
zdravím
ako išla tá výmena? Ja sa na to chystám tento mesiac. Máte nejaký postup? Prípadne na čo si treba dať majzla.
dík Ivan
Re: výmena rozvodov
Napsal: pon úno 02, 2015 16:46
od Klvys
Tak jsem dneska menil rozvody u kalose 2006 najeto 77313km
rozvodova sada + pumpa 1300kč a práce a vyměna chladici kapaliny modré za červenou 2000kč takže celkem 3300kč.
Re: výmena rozvodov
Napsal: čtv úno 05, 2015 23:33
od Hobol
Kalos 1,2 HB r. v. 2003. 280 000 Km. Rozvody jsem dělal 3x. Pumpu měním za dva řemeny.Rozvody se mění docela v poho. Na spodní řemenici je ryska ta se srovná na nálitek na bloku a na horní jsou dvě rysky. je jedno na který to je. Zapalování se srovná podle čidla polohy vačkového hřídele. Nesmí se točit vačkou a klikou jen trochu, aby se nepoškodily ventily o písty. Při výměně vodní pumpy se musí podložit motor a demontovat vzduchový čistič a silenblok motoru a odšroubovat držák motoru z bloku. Vzadu je blbý přístup. Vpředu na tom držáku mi chyběl jeden šroub. Buď ho tam nenamontoval korejec nebo se vytřepal. Při poslední výměně jsem zjistil, že mám prasklou hadici od vzduchového filtru ke škrtící klapce. zamotal jsem to izolačkou a pak objednal a vyměnil. Při první výměně mi prodali řemen a kladku. Po demontáži jsem zjistil, že kladka je velká a řemen úplně jiný. takže nechat starý řemen a reklamovat. Při další výměně mi volal že ho už má sladem. Přijel jsem pro něj. zase na první pohled špatně. Zase zbytečná cesta. Při třetí výměně to vypadalo, že to klapne na první pokus. Po demontáži mi nešel řemen nasadit. po důkladném přeměření jsem zjistil, že je řemen o 2 zuby kratší. takže starý řemen a zase reklamace- telefonem. Za 3 dny volal že má správný řemen. Když jsem tam přijel zase problém. Měl jsem koupenou sadu řemen a kladku, tu jsem mu vrátil. a on měl objednaný jen řemen, takže jsem namontoval jen řemen, protože .jsem hodně jezdil. Po dodání kladky třetí pokus. Řemen musí mít 109 zubů.