Stránka 1 z 2

Odpojovač baterie + hasicí přístroj

Napsal: stř črc 23, 2008 12:38
od V.Brousek
Než jsem odjížděl na dovolnou v pátek 11.7. byl jsem svědkem bezradnosti řidiče Renaultu Scénic, když mu začalo hořet auto pod přístrojovou deskou a během chvilky byl plamen i pod podběhem levého předního kola. Běhal kolem auta a holýma rukama nic nezmohl. Měl to štěstí, že jela kolem sanitka, kde řidič měl hasicí přístroj a společnými silami vůz uhasili.
---------------------------------------------------------------------------

Proč o tom píši. Když jsem viděl umístěný Topolovo hasicí přístroj , vždy jsem si říkal, musím totéž udělat i do svého Matíze. Nikdy jsem si k tomu nenašel čas. Nyní až skončím dovolenou to bude první má povinnost, dovybavit své auto hasicím přístrojem a i odpojovačem baterie, proto že tato příhoda výše popsaná může potkat kterékoliv auto, Chevrolet-Daewoo nevyjímaje.

Napsal: stř črc 23, 2008 15:00
od Granko
mno, ja vozim kilovy medzi sedadlom vodica a prahom dveri - kvoli LPG, ale hlavne kvoli zazitkom s elektrikou :)). Mamke som dal do nexie len taky ten spray, ale vzdy lepsie ako nic... hlavne pomozu rukavice na otvorenie horucej kapoty (aj ked sa to niekedy neodporuca) a cielene hasenie, inak sa moze stat, ze vyhori pol auta...

Napsal: stř črc 23, 2008 15:33
od Mikeš
Hasičák si vozim v autě už hezkých pár let.Sice je to jen takovej malej "mrzák" ,ale lepší jak nic.Člověk fakt nikdy neví....

Napsal: stř srp 06, 2008 22:14
od V.Brousek
Tak jsem včera splnil první část mého úkolu a hasicí přístroj je v Matízu umístěn. Protože podmínkou bylo, že umístění musí být v dosahu řidiče, vedle sedačky a dveřmi řidiče je málo místa ( Matíz nezklamal - malé auto) - jedinné vhodné místo je před předním sedákem řidiče. Upravil jsem původní držák hasicího přístr. a uchytil jsem ho na přední šrouby uchycení sedačky. Hasicí přístroj neomezuje pohyb sedačky dopředu, jenom ještě musím dořešit odjištění páčky aretace sedačky.(rukojeť zvednout asi o 70° směrem nahoru) Proto že jezdím převážně sám ještě promyslím, třeba přijdu na jiný způsob změny. Hasičák nevadí nohám a ani při nastupování jsem nepozoroval nějaké omezení. Snímky dodám později, byl jsem líný vyjíždět s garáže ( mobil by to v garáži nezvládl ).
---------------
No a můžu přemýšlet o montáži odpojovače baterie.

Napsal: stř srp 06, 2008 22:50
od Hawlinka
U BX jsem jej měl u spolujezdce pod přístrojovkou. Stačilo se nahnout a vyrvat :D Snad to půjde i u nubi každopádně to bude jedna z věcí co bude jako první co udělám. :lol: :lol:

Napsal: stř srp 06, 2008 23:32
od Telekom [Bot]
V.Brousek píše:No a můžu přemýšlet o montáži odpojovače baterie.
Hasičák, odpojovač baterie... To všechno jsem měl na Š100 v r. 1985, a ještě dečku před chladičem :lol: . Ale zase jsem neměl kontrolku na nezapnutý pás a otevřený dveře... Holt jiná doba :) .

Napsal: stř srp 06, 2008 23:42
od V.Brousek
Reinkarnace Docenta píše:
V.Brousek píše:No a můžu přemýšlet o montáži odpojovače baterie.
Hasičák, odpojovač baterie... To všechno jsem měl na Š100 v r. 1985, a ještě dečku před chladičem :lol: . Ale zase jsem neměl kontrolku na nezapnutý pás a otevřený dveře... Holt jiná doba :) .
jo,jo Docente, já také a k tomu kliku na natočení motoru. Že to dnes nedělají již ve výrobě je ale škoda, když ti chytne auto, odpojit proud je užitečný úkon.

Napsal: stř srp 06, 2008 23:50
od Telekom [Bot]
Kliku jsem měl taky, už jsem se tady někde zmínil a Ivoš tomu pomalu nevěřil :D .

Napsal: čtv srp 07, 2008 12:02
od cobyll
Protože jsem svého času jezdíval do Polska na nákupy a tam byl hasičák v autě povinný (a myslím ještě pořád je) tak jsem ho ve své Škodě 1000 Malých Bolestí vozíval taky. Do Nubi jsem ho přehodil ale zatím jezdí v kufru u rezervy, neměl jsem čas ho namašlit do kabiny, ale určitě to co nejdříve udělám... A ten odpojovač je taky moc dobrá věc, jen by ho chtělo mít taky po ruce někde v kabině. Když hoří motor, tak se nedoporučuje otevírat kapotu kvůli možnému rozhoření plamenů. Jen pootevřít a hasit...

Napsal: čtv srp 07, 2008 22:13
od V.Brousek
Zde jsou slíbená fota umístění hasicího přístroje v Matízu. Kdo má zájem, ať si klikne na odkaz.

https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2180
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2181

Napsal: čtv srp 07, 2008 22:22
od Hawlinka
Šmarja to je velkej hasičák ,doufám že tam není voda protože po uhašení požáru by to také chtělo servis. Vím co udělaly povodně autům. Sem dělal v 97 chvíli v Paskově v servisu a tam jsme dávali dokupy vytopená auta :D :D

Napsal: čtv srp 07, 2008 22:41
od V.Brousek
lenintom píše:Šmarja to je velkej hasičák ,doufám že tam není voda protože po uhašení požáru by to také chtělo servis. Vím co udělaly povodně autům. Sem dělal v 97 chvíli v Paskově v servisu a tam jsme dávali dokupy vytopená auta :D :D
Mě velký nepřipadá (2kg), když jsem viděl hořet toho Scénika a toho maníka jak tam bezradně pobíhal :( :( :( , určitě by mu v tom prvním okamžiku stačil i ten malý sprey. Nyní jde ale o to zda-li se poučil a hasičák si opatřil - ale to se již my nedozvíme, ale já jsem se poučil a hasičák je tam, kde má být. Hezky ho má umístěn Topol ve svém Kalosu.
Hasicí přístroj je práškový, :lol: voda JE K NIČEMU :lol:

Napsal: pát srp 08, 2008 08:41
od Damek
Ja mam litrovy hasicak v nexii medzi prahom a vodicovym sedadlom. V matizkovi je v kufri uchyteny o bok

Napsal: pát srp 08, 2008 15:47
od Jarda.
Hasičák samozřejmě mám, o odpojovači baterky jsem taky uvažoval, ale nevím jak vyřešit po každém odpojení seřízení volnoběhu. Odpojení má smysl při každém delším zaparkování (nákup v marketu apod.) a po tomto pokaždé seřizovat volnoběh je ztráta času. U Škodovky tato operace nebyla nutná.
Jarda-Loštice

Napsal: pát srp 08, 2008 16:00
od V.Brousek
Jarda. píše:Hasičák samozřejmě mám, o odpojovači baterky jsem taky uvažoval, ale nevím jak vyřešit po každém odpojení seřízení volnoběhu. Odpojení má smysl při každém delším zaparkování (nákup v marketu apod.) a po tomto pokaždé seřizovat volnoběh je ztráta času. U Škodovky tato operace nebyla nutná.
Jarda-Loštice
Účelem dodatečné montáže odpojovače baterie není každodenní vypínání baterie, ale rychlé odpojení v případě rizika.