Stránka 1 z 1

výměna brzdové kapaliny

Napsal: sob črc 19, 2008 21:41
od Vlasta
Mám auto už 3 roky a je nejspíš na čase vyměnit brzdovou kapalinu. Dá se to udělat svépomocí, nebo je lepší nechat to servisu? Jestli to není doma problém, pak se ptám, jak na to? Na co si dát pozor, čím začít a tak.
Dík za rady ;)

Napsal: sob črc 19, 2008 22:12
od Richard
Vlasto, není v tom velkej problém, můj dvorní mechanik mi to dělal takhle:
- takovou velkou injekcí vytáhl z nádobky všechnu starou kapalinu (je společná i se spojkou, je tam taková přepážka)
- pak sundal celou nádobku z hlav. brzd. válce (vytáhnout, je zasunuta v takových gumových špuntech) a vyčistil a vytřel ji dočista (tu nádobku)
-pak ji tam narazil z5 a nalil novou brzdovku až doplna
-pak už jen odvzdušnil začínal odzadu, já šlapal - dokud neteče z odvzdušňováku úplně čistá brzdovka, pozor doplňovat v nádobce brzdovku, musí tam být furt
-je třeba odvzdušnit i spojku náplň je společná

Použij brzdovku DOT 3 nebo 4

Problém může být v zarezlých odvzušňovákách, pokud je urveš, měníš většinou celý třmen.

Jak povolit: nastříkat WD sprejem a nechat třeba 2 dny působit, pak poklepat na šroub (nerozklepat) šroub je dutý!!!! a použít klíč nejlépe šestihraný, ne dvanactihran, abys nežvejk šroub, je to tuším 8mm

Napsal: pon črc 21, 2008 07:59
od Tomáš
Bezchybnej popis , ostatně jak jsme od Richarda zvyklý - jen doplním - odvzdušňováky - vzadu 8-ka klíč- vpředu 10-ka klíč . Mě to šlo povolit dobře , ale rozhodně použij fajfkový klíč - šestihran - pokud nemáš - moc se nevyskytují , povol to malou golou , ta bývá šestistraná a při odvzdušnění můžeš použít i stranový , ale pak poslední dotažení udělej zase víc něčím jiným .

Napsal: pon črc 21, 2008 08:58
od Vlasta
Popis je opravdu perfektní. Podle něj by nemělo být co zkazit. Za něj má Richard můj dík. Ty odvzdušňováky by měly jít povolit. Loni jsem dával zadní prasátko a oba bubny nové. Při té příležitosti jsem musel odvzdušňovat a tak to snad za ten rok půjde povolit.

Napsal: pon črc 21, 2008 09:37
od Richard
Ještě poznámka, aby to bylo vše přijednom:
pokud se mění destičky, nebo obložení, je nutné válečky zasunout zpět (aby se desky vešly) a přebytečná brzdovka se má odpustit přes odvzdušňovky a ne ji cpát zpět do nádržky. Hrozí ucpání kanálků a ventilků ABS bordelem z trubek !!!!!

Napsal: pon črc 21, 2008 17:31
od Vlasta
Tohle jsem věděl, už se to tady probíralo.

Napadá mi, že takovéhle krátké a výstižné vlákno o dost důležité věci by mohlo být přilepené někam nahoru. Tak aby bylo pro případné další zájemce o podobnou radu hned k nalezení. Možná by stálo zato, udělat něco podobného o provozních kapalinách a dalších důležitých věcech. Nebo udělat jedno vlákno první pomoci, kde by všechny tyhle věci byly pohromadě.
Já vím, že dost věcí je v knížce k autu, ale ne každý jí má a není nad zkušenosti z praxe.