Už jsem světla pro denní svícení zapojoval dvakrát. Jednou na Nissanovi a před týdnem na Matizovi. Na Nisanovi jsem zapojoval oválné od Helly a bylo to i s plánkem, akortát si myslím, že tu diodu tam měli nakreslenou obráceně, tak jsem to zapojil podle sebe a jede to
Ty druhé světla pro denní svícení jsou též homologované od Helly, ale jsou kulaté, a bez solidního návodu. Co bych taky za 2.300,- Kč chtěl, že..
Je tam spousta drátů, ale je to naprosto jednoduché. Popíšu zapojení těch kulatých, je to snažší, protože už je to předchystané.
1) Rozhoď si kabely tak, ať najdeš po dvou kabelech ke každému světlu. Dva jsou kostra, tu šroubni na kastli já jsem to připojil přes podložky u každého světla tak, aby tam byla kostra. Dva jdou od světel přímo na relátko, nemusíš je nikam připojovat, jenom na to relátko. Takže už máš o 4 dráty míň.
2) Najdi místo, kam přišroubuješ relátko, co spíná světla. Já jsem ho přišrouboval pod levý světlomet. Ten jsem předtím vyjmul, protože jsem pod něj dával přebytečné kabely smotané jako-by do cívek. Relátko jsem pak přišrouboval šroub od světla blíž chladiči, ale musel jsem ho vyměnit za delší a plastový držák relátka projet větším vrtákem, abych ho neroztrhl.
3) pak by ti měli zbýt ještě dva dráty od napájení cívky relátka a jeden drát od napájení světel (to je ten červený s pojistkou).
4) Ten červený drát co napájí světla jsem zapojil do pojistkové skříňky tak, že jsem zjistil, na které pojistky skočí napětí po otočení spínačky. Za pomocí dvou malých páčidel, které jsem vyrobil z rozklepaného měděného drátku jsem vytáhl patici se svorkami. Předtím ale musíš vytáhnout pojistku
Dá se to zapojit i jinam, ale takto mi to přišlo nejelegantnější. Na těch napájecích svorkách je totiž většinou ještě jeden konektor volný a denní světla mají pojistku svou, tak není co řešit. (Taky už jsem navíc neměl prostřihovací spojku)
5) No a teď to nejdůležitější, správné zapojení cívky denních světel, aby to samo fungovalo. Takže na jednom z těch dvou drátů je převlečená taková plastová bužírka, která zakrývá naletovanou diodu. Tento drát necháme na pak
Nejdříve zapojíme ten druhý drát, bez diody a to tak, že na obrysovém světle najdeme za pomocí měřáku, nebo plonkovní žárovky mínus pól. Takže najdeme ten mínus pól (je to jeden z těch dvou drátů
) tak tam připojíme pomocí prostřihovací svorky drát BEZ diody. Potom připojíme ten druhý drát s diodou na přívod proudu. Dal jsem to taky z pojistkové skříňky. Zase to musí být zapojené tam, co se objeví proud po otočení spínačky. Nevím, proč to konstruktéři z Helly nehodili do jednoho drátu, ale aspoň se s tím víc pobavíme
6) Funguje to tak, že při sepnutí spínačky se sepne relátko a s ním i světla pro denní svícení. Když však zapneme obrys, tak se do drátu mínus pólu obrysové žárovky naindukuje trochu napětí, které zapříčiní to, že dioda přeruší obvod a světla pro denní svícení se vypnou. Je to geniálně jednoduché, bez vypínačů navíc.
7) Důležité!!! Než začnete stříhat dráty, tak to zkuste na nečisto. Je možné, že tam čínani zapojí tu diodu obráceně a budete se s tím vymýšlet, jako já poprvé, když jsem to dával do Nissanu
Pokud ta dioda bude naopak, zapojíte ty dva dráty od cívky taky naopak, nebo ten drát s diodou otočíte, ale budete muset na druhou stranu naletovat samici.
Jinak není potřeba dělat vůbec nic. Funguje to na 100%.