čtyřleté zkušenosti s Evandou
Napsal: stř črc 02, 2008 20:37
Tak jsem právě oslavil završený čtvrtý rok ježdění s Evandou. Korejce jsem si koupil poprvé a vůbec jsem nevěděl do čeho jdu, prostě se mi líbila a cena se mi zdála rozumná, protože jsem koupil poslední model těsně před změnou na chevrolet. Předtím jsem měl Peugeou 605, Mazdu Xedos, Octavii, Hondu Civic a Mitsubishi Carisma.
Ze všech jmenovaných značek se mi jeví Evanda po stránce servisování nejlepší a relativně nejspolehlivější. Za 4 roky a ujetí cca 75000 km bylo nutné vyměnit následující součástky: dvě čidla ABS na předních kolech ( bohudík odešly ještě v záruce, ale bohužel v rozmezí cca dvou měsíců po sobě), tři krát bylo měněno čidlo na spojce ( vždy přesekaný kabel na několika místech - údajně od odletujících kamenů- tomu ale moc nevěřím, spíš si myslím, že v servisu to nějak blbě připojují nebo to snbad dělají naschvál, 1x plovák v nádrži po natankování se zaseknul a nevylezl až na horu, po dvou letech slezla barva ze zrcátek, přesto že byla myta výhradně ručně, 8x svítila kontrolka airbagu - vždy pohýbali drátky pod sedadlem řidiče a kontrolka zhasnula. Problemy tedy byly ale nijak fatální až na ty posekané kabely čidla spojky, které mě vždy někde zaskočily a skončil jsem "na laně" neboť se auto nedalo nastartovat.
Nejhorší servis v této záležitosti je pražský Opel někde na Jarově kde ten problém našli až po dvou dnech nemohli na tu závadu přijít, tak jsem ztvrdnul v Praze pár dnů navíc:(.
Jednoznačným pozitivem vozu jsou dobré jizdní vlastnosti, daleko lepší než u Peugeotu 605 nebo Octavie. Celkově velmi pohodlné auto velmi příjemné pro řidiče i spolujezdce a to myslím i na zadních sedadlech co jsem měl možnost ne jednou velmi ocenit neboť jsem docela vysoký a přesto jsem se i vzadu cítil velmi dobře, což naprosto nelze říct o sezení na zadních sedadlech Octavie či Carismy.
Zásadní problém jak už zde na fóru zaznělo je "brutální" spotřeba PHM. Jestliže např Carisma jezdila se mnou kolem 6l/100km při objemu 1,8l tento dvou litr mi v ročním průměru sežere cca 10l/100 km ať se snažím jezdit jak chci je to vždy za 10:(, Vyjma dlouhých tras kde ujedete po dálnici v Jednom kuse 200-300 km pak se dá jet i za těch 8l, na míň jsem to nedal i když jsem v Norsku na dálnici dodržoval max povolenou 100 km /h a jel naprosto klidnou jízdou bez nějaké přehnané zátěže.
Další drobnou "závadou" je že mi za ty 4 roky cca 12-14 odešla žárovka v předních světlech většinou jen ta levá, ale to je podle servisních techniku normální ( o tom bych sice polemizoval, ale nijak mě to neštve, prostě to člověk vymění a vozí sebou pořád 2-3 žárovky náhradní protože pořád shánět novou ně hned po druhé výměně přestalo bavit:).
Velmi mě překvapila kvalita brzd a brzdových destiček, ty se měnily teprve po více než 75000 km, u hondy Cicic 1,6l, jsem je měnil co půl roku a co rok jsem měnil kotouče. ABS velmi spolehlivě fungguje, vyjma těch původních dvou čidel. Což např u Peugeotu 606 byl zásadní problém ABS tam blbnulo prakticky pořád.
Když bych měla nakonec zhodnotit všechny auta kterými jsem jezdil určitě by přeze všechno vyhrála Evanda následována Hondou Civic 1,6L, A MItsubishi Carismou 1,8l. Úplý propadák byla Mazda Xedos 2,0L , kde se mi podařilo na rovné dvacetikilometrové dálnici zadřel motor , nikdo nevěděl proč, a oprava stála 350 tis. Kč, následována Škodou Octavii, kde nefungovalo skoro nic:) - od začátku nefungovalo elektrické stahování oken, palubní počítač, do jednoho roku odešla řídíci jednotka, kontrolky se rozsvěcovaly a zhasínaly jak je napadlo atd... Pravdou je, že to byla jedna z prvních vyrobených Octavií, ale přesto si myslím, že neměli uvádět něco na trh, když jim to nefungovalo, tehdy jsem se zařekl, že do ničeho co jen " smrdí" německým VW nesednu, protože ti ponižování Korejci jsou přeci jen spolehlivější než Ti u nás vychvalováni Němci, kterým sice neolízá barva ze zrcátek, bo vědí, že lak prodává, ale na zbytku jim vůbec nesejde, a za ty ceny co dnes v ČR prodávají byty jejich zmetky koupil snad jen blázen, který neví co s prachama. NO a na závěr když už jsem u těch cen, tak moje zkušenost s obchodní politikou Chevroletu je taková, že dnes vím ,že nový chevrolet si koupím dnes v Polsku, protože je o cca 10 procent levnější a ještě s lepší výbavou naštěstí to mám k prvnímu dealerovi do Polska jen cca 30 km:).
PS: Manželce jsem koupil před 3 roky Chevrolet Laceti a ten dodnes neměl jediný problém a to najel více než 45000 km, ale to už je jiná kapitola:)
Ze všech jmenovaných značek se mi jeví Evanda po stránce servisování nejlepší a relativně nejspolehlivější. Za 4 roky a ujetí cca 75000 km bylo nutné vyměnit následující součástky: dvě čidla ABS na předních kolech ( bohudík odešly ještě v záruce, ale bohužel v rozmezí cca dvou měsíců po sobě), tři krát bylo měněno čidlo na spojce ( vždy přesekaný kabel na několika místech - údajně od odletujících kamenů- tomu ale moc nevěřím, spíš si myslím, že v servisu to nějak blbě připojují nebo to snbad dělají naschvál, 1x plovák v nádrži po natankování se zaseknul a nevylezl až na horu, po dvou letech slezla barva ze zrcátek, přesto že byla myta výhradně ručně, 8x svítila kontrolka airbagu - vždy pohýbali drátky pod sedadlem řidiče a kontrolka zhasnula. Problemy tedy byly ale nijak fatální až na ty posekané kabely čidla spojky, které mě vždy někde zaskočily a skončil jsem "na laně" neboť se auto nedalo nastartovat.
Nejhorší servis v této záležitosti je pražský Opel někde na Jarově kde ten problém našli až po dvou dnech nemohli na tu závadu přijít, tak jsem ztvrdnul v Praze pár dnů navíc:(.
Jednoznačným pozitivem vozu jsou dobré jizdní vlastnosti, daleko lepší než u Peugeotu 605 nebo Octavie. Celkově velmi pohodlné auto velmi příjemné pro řidiče i spolujezdce a to myslím i na zadních sedadlech co jsem měl možnost ne jednou velmi ocenit neboť jsem docela vysoký a přesto jsem se i vzadu cítil velmi dobře, což naprosto nelze říct o sezení na zadních sedadlech Octavie či Carismy.
Zásadní problém jak už zde na fóru zaznělo je "brutální" spotřeba PHM. Jestliže např Carisma jezdila se mnou kolem 6l/100km při objemu 1,8l tento dvou litr mi v ročním průměru sežere cca 10l/100 km ať se snažím jezdit jak chci je to vždy za 10:(, Vyjma dlouhých tras kde ujedete po dálnici v Jednom kuse 200-300 km pak se dá jet i za těch 8l, na míň jsem to nedal i když jsem v Norsku na dálnici dodržoval max povolenou 100 km /h a jel naprosto klidnou jízdou bez nějaké přehnané zátěže.
Další drobnou "závadou" je že mi za ty 4 roky cca 12-14 odešla žárovka v předních světlech většinou jen ta levá, ale to je podle servisních techniku normální ( o tom bych sice polemizoval, ale nijak mě to neštve, prostě to člověk vymění a vozí sebou pořád 2-3 žárovky náhradní protože pořád shánět novou ně hned po druhé výměně přestalo bavit:).
Velmi mě překvapila kvalita brzd a brzdových destiček, ty se měnily teprve po více než 75000 km, u hondy Cicic 1,6l, jsem je měnil co půl roku a co rok jsem měnil kotouče. ABS velmi spolehlivě fungguje, vyjma těch původních dvou čidel. Což např u Peugeotu 606 byl zásadní problém ABS tam blbnulo prakticky pořád.
Když bych měla nakonec zhodnotit všechny auta kterými jsem jezdil určitě by přeze všechno vyhrála Evanda následována Hondou Civic 1,6L, A MItsubishi Carismou 1,8l. Úplý propadák byla Mazda Xedos 2,0L , kde se mi podařilo na rovné dvacetikilometrové dálnici zadřel motor , nikdo nevěděl proč, a oprava stála 350 tis. Kč, následována Škodou Octavii, kde nefungovalo skoro nic:) - od začátku nefungovalo elektrické stahování oken, palubní počítač, do jednoho roku odešla řídíci jednotka, kontrolky se rozsvěcovaly a zhasínaly jak je napadlo atd... Pravdou je, že to byla jedna z prvních vyrobených Octavií, ale přesto si myslím, že neměli uvádět něco na trh, když jim to nefungovalo, tehdy jsem se zařekl, že do ničeho co jen " smrdí" německým VW nesednu, protože ti ponižování Korejci jsou přeci jen spolehlivější než Ti u nás vychvalováni Němci, kterým sice neolízá barva ze zrcátek, bo vědí, že lak prodává, ale na zbytku jim vůbec nesejde, a za ty ceny co dnes v ČR prodávají byty jejich zmetky koupil snad jen blázen, který neví co s prachama. NO a na závěr když už jsem u těch cen, tak moje zkušenost s obchodní politikou Chevroletu je taková, že dnes vím ,že nový chevrolet si koupím dnes v Polsku, protože je o cca 10 procent levnější a ještě s lepší výbavou naštěstí to mám k prvnímu dealerovi do Polska jen cca 30 km:).
PS: Manželce jsem koupil před 3 roky Chevrolet Laceti a ten dodnes neměl jediný problém a to najel více než 45000 km, ale to už je jiná kapitola:)