Stránka 1 z 2
Napsal: ned čer 29, 2008 18:47
od ajofo
Napsal: ned čer 29, 2008 20:31
od Goose
No V-Power tankuju uz pres rok...a nic jineho...ze zacatku jsem bral cokoliv co bylo levne...pak jsem zkusil V-Power a je to znat...je to znat i na spotrebe...dlouhodobe na delsi trasy...na kratkych to nepoznas...motor lepe tahne to je taky pravda...
Napsal: pon čer 30, 2008 11:14
od dzanoka
Daval som to do môjho espera asi týždeň a nič.
Napsal: pon čer 30, 2008 11:23
od mino
Už je toho tu o tom popísané množstvo, len treba hľadať.
Napsal: pon čer 30, 2008 11:53
od Ivoš
V-Power je znát na chodu motoru. Berem ho do obou aut a pohoda...je sice skoro nejdražší, ale motor ho má rád
Napsal: pon čer 30, 2008 15:20
od Hardy
Ja tankujem OMV 100 oktanovy a je to oproti obyč. 95 cítit...
Napsal: úte črc 01, 2008 06:49
od janodvt
dzanoka píše:Daval som to do môjho espera asi týždeň a nič.
ked to tam predchadzajuci majitel predtym nedal nikdy tak ty teraz este len cistis system, ale zmeni sa to neboj.......... aj do espera aj do leganzy davam shel a to sa neda porovnat s inymi benzinami.
Napsal: úte črc 01, 2008 11:32
od Cudro
Ja som ho tiez pouzival v Nubire pretoze som mal hlavne v meste nizsiu spotrebu. ked som ho vyskusal v Evande tak som nevidel ziadny rozdiel. Rozdiel som videl az ked som nalial V-Power Racing, lenze uspora paliva nebola taka ako bol rozdiel v cene. Ale vseobecne kupujem iba benzin Shell lebo sa mi zda lepsi ako ostatne benziny.
Napsal: pát srp 29, 2008 11:34
od Adro
Mojej nexi to nic nerobi.
Napsal: pát srp 29, 2008 13:40
od Rasťo
Cim vyssie je oktanove cislo, tym vyssia je odolnost benzinu voci samozapalu. To je vsetko. Ziadna vyssia vybusnost, alebo nieco podobne. Odolnost voci samozapalu sa odvija od tlaku v spalovacom priestore, ked je piest v hornej uvrati, teda od kompresneho pomeru motoru. Ak ma motor vyssi kompresny pomer, potrebuje benzin s vyssim oktanovym cislom. V pripade ze by pracoval na benzin s nizkym oktanovym cislom, dochadzalo by k samozapalu zmesi skor ako preskoci iskra na elektrodach sviecky a motor by mal maly vykon. Je to poznat klepanim piestnych capov. Ak by motor s nizsim kompresnym pomerom dostal benzin s vyssim oktanovym cislom, neudeje sa ziadna zmena. Napr. LPG ma oktanove cislo okolo 120 (neviem presne),ale motor pracujuci na LPG ma nizsi vykon ako na benzin. Myslim ze je uplne jasne ze oktanove cislo nezvysuje vykon motora.
Napsal: pát srp 29, 2008 17:06
od Richard
Rasťo píše:Cim vyssie je oktanove cislo, tym vyssia je odolnost benzinu voci samozapalu. To je vsetko. Ziadna vyssia vybusnost, alebo nieco podobne. Odolnost voci samozapalu sa odvija od tlaku v spalovacom priestore, ked je piest v hornej uvrati, teda od kompresneho pomeru motoru. Ak ma motor vyssi kompresny pomer, potrebuje benzin s vyssim oktanovym cislom. V pripade ze by pracoval na benzin s nizkym oktanovym cislom, dochadzalo by k samozapalu zmesi skor ako preskoci iskra na elektrodach sviecky a motor by mal maly vykon. Je to poznat klepanim piestnych capov. Ak by motor s nizsim kompresnym pomerom dostal benzin s vyssim oktanovym cislom, neudeje sa ziadna zmena. Napr. LPG ma oktanove cislo okolo 120 (neviem presne),ale motor pracujuci na LPG ma nizsi vykon ako na benzin. Myslim ze je uplne jasne ze oktanove cislo nezvysuje vykon motora.
Tohle přesně jsem zde někde prezentoval i já. Mám Nubi 2.0 16V a tam je předepsán benzin min. OČ 91. Tak jsem ho tam nalil a světe div se auto jelo úplně normálně, čekal jsem větší spotřebu, taky se nic nestalo. Ta poznámka s LPG je pochopitelná a proto je právě u LPG nejdůležitější zapalovací soustava. Auto na benzin jede ale na LPG už ne, nebo škube atd. Na 90% je to svíčkama. A důvod vysoké okt. číslo a tím horší zapalování je třeba silná kvalitní jiskra. Do auta jsem už nalil všechny benzíny, Shell, pak i zcela obyčejný z Hypernovy a auto jelo dle mě furt stejně....
Napsal: pát srp 29, 2008 20:41
od Rasťo
Myslim ze to, ze motor ma na LPG nizsi vykon nesuvisi s oktanovym cislom, ale s vyhrevnostou paliva.
Napsal: pát srp 29, 2008 22:25
od ppp
Oktanove cislo sice nezvysuje vykoin motora ale umozni zostrojit (a niekedy dokonca iba nastavit) motor tak aby pracoval ucinnejsie.
Napsal: pát srp 29, 2008 23:21
od Rasťo
To sa nevylucuje s tym co som napisal