Stránka 1 z 1

klepání v motoru

Napsal: pon čer 23, 2008 07:53
od Tomas
Ahojte, na svém voze mám najeto cca 214000 km, včera jsem vyměnil motorový olej i olejový filtr. Po nastartování se z motoru začalo linout klepání. Nevíte čím by to mohlo být :?: :idea: (nemůžeto být např., že by tam bylo více oleje než má :?: :? ). Dík :cry:

Napsal: pon čer 23, 2008 08:14
od Tomáš
spíš míň oleje..... , víc zas tak moc nevadí , ikdyž jsou tam pak zbytečně tlaky. Kontroloval jsi stav ještě po naplnění filtru ? ( zmizí v něm určitě skoro půllitr)

Napsal: pon čer 23, 2008 08:19
od Tomas
Tomáš píše:spíš míň oleje..... , víc zas tak moc nevadí , ikdyž jsou tam pak zbytečně tlaky. Kontroloval jsi stav ještě po naplnění filtru ? ( zmizí v něm určitě skoro půllitr)
Kontorloval a ještě jsem dolil. Motor začal klepat, ale po chvilce se uklidnil. Pak jsem ještě trošku oleje dolil, a teď klepe :cry:

Napsal: pon čer 23, 2008 10:28
od Slavek
jaky olej si tam nalil?? a jaky tam byl pred tim??

Napsal: pon čer 23, 2008 10:30
od Tomas
Slavek píše:jaky olej si tam nalil?? a jaky tam byl pred tim??
před tím MOGUL 10W40 a teď MAXGEAR 10W40 (stejné vlastnosti)

Napsal: pon čer 23, 2008 13:29
od Seoma [Crawler]
Přece jen bych pokračoval v tom Mogulu,ale při výměně by to mělo být jedno.Hlavně kontroluj jestli Ti rapidně neodchází olej...Kdy byli naposledy měněny rozvody??

Napsal: pát črc 18, 2008 08:53
od Tomas
Jo dík už je to v pohodě, po ujetí pár kilometrů se to spravilo... :)

Re: klepání v motoru

Napsal: pon úno 23, 2009 15:37
od maros26
Ja som menil olej a dal som tam 5W40 a zacal mi klepat motor dnes som po tyzdni kupil preplachovac preplachol som a dal tam 10W40 a klepanie ustupilo. Prisiel som na to ze nie do vsetkych motorov sa hodia drahe plne sinteticke oleje. Na niektore motory su dost riedke. :) moj nazor ak ma niekto ini neberiem mu ho :) Este prvodovy a budem mat z olejom na rok pokoj che.

Re: klepání v motoru

Napsal: stř úno 25, 2009 07:29
od megajvr
To klepání v motoru je způsobeno nedostatkem oleje v hydraulických zdvíhátkách ventilů. Jinak řečeno: kdzyž se vypustí starý olej z motoru vyteče i ze zdvihátek!!! Po naletí nového oleje chvíly trvá než zubové čerpadlo natlačí olej zpátky. Pokud ovšem klepání pokračuje delší dobu, pak je už zdvih. nefunkční e je ho třeba vyměnit. Není to žádná katastrofa a jeden "hydroštel" stojí 200 - 300 kč.