Stránka 1 z 4
Napsal: stř čer 18, 2008 20:55
od JRD McLAREN
noo ...
poopisane to tu uz bolo...a aj fotky tu suuuu...
takze rysku na kluke na 0 ..
a v rozdelovaci zase zubky magnetu oproti sebe..
http://195.168.25.155/dohc/rozdelovac/dscn5631.jpg
a napisem to aj 102hy krat...az by trebalo...
Napsal: stř čer 18, 2008 22:44
od Dark69
dnes som to robil sam doma je to lahke len musis byt zrucny a da sa to zmaknut...momentalne sa mi to nechce rozpisat cele je to na dlho idem spat cuss
Napsal: stř čer 18, 2008 23:06
od palikx
kluci tohle je sice pekny ale nastavuje se to stroboskopem.pokud si to uvedomuju spravne tak tojhle je nastaveni na 0 tedy horni uvrat.za behu motoru je ale predstih rizen jednotkou na 10 stupnu pred HU.tedy dynamicky predstih je dulezitejsi nez toto a bez stroboskopu to podle me nejde.ale jestli nekdo vite jak se to da udelat jinak tak sem zvedav
Napsal: čtv čer 19, 2008 08:30
od Dark69
palikx píše:kluci tohle je sice pekny ale nastavuje se to stroboskopem.pokud si to uvedomuju spravne tak tojhle je nastaveni na 0 tedy horni uvrat.za behu motoru je ale predstih rizen jednotkou na 10 stupnu pred HU.tedy dynamicky predstih je dulezitejsi nez toto a bez stroboskopu to podle me nejde.ale jestli nekdo vite jak se to da udelat jinak tak sem zvedav
no palikx ja som nastavavil na 0 prvy piest bol v HU mal kompresiu...potom som zalozil rozdelovac a nechal som to tak....auto som odtiahol do servisu na stroboskop a tam ma prekvapil mechanik ze ziadny stroboskop nepotrebuje
opytal sa ma ci som dobre nastavil to na poziciu 0 a dobre zalozil rozdelovac vravel som mu ze ano...tak mi kazal startovat auto a pocas startovania tocil rozdelovacom samozrejme uplne poskladanym kym nechytil tu spravnu poziciu a motor naskocil.. ked motor naskocil tak potom este kusok rozdelovac pootacal doladil ho presne podla zvuku motora a potom ho dotiahol...motor sa nahrial trochu este poskakal 1 minutu aj otacky poskakali kym riadiaca jednotka sa nespamätala a auto mi ide lepsie nez predtym
...otacky sa nastavily na 850 same aj motor kludne bezi a startuje na prvy krat ale priamo mi z baterky pretoze nemam vyriesene este to startovanie preco to nejde pozrem este na tu spinacku... bol som prekvapeny ze ziadny stroboskop ani nic a zobral za to 500 sk
to som mohol aj ja pred blokom to nastavovat ako on krutenim rozdelovaca pocas startovania kym nenaskoci motor to zvladne aj najväcsie nemehlo
Napsal: čtv čer 19, 2008 17:10
od JRD McLAREN
Pavle mash pravdu....
ale sak ked to xe robit doma, tak toto zakladne mu staci, na to aby nastartoval a jazdil...
..to ze to nebude uuuplne ideaaal ; lebo aj vytahanost rozvodveho remena robi svoje;
..to je uz druhaa vec..
Napsal: čtv čer 19, 2008 20:49
od martinko
Napsal: pát čer 20, 2008 00:20
od palikx
jasne ze zakladni nastaveni ano ale to neni vsecko.meli jsme 2 motory ktere byly nastavene spatne a po par km(presne 1500)se nam motor v podstate zadrel diky spatnemu predstihu a snizene hlave-16V motor nexia.takze od te doby jedine na stroboskop a neni problem.
to ze to nekdo nastavil jen na ucho se sice da (delam to taky)ale zrovna u tohoto motoru bych to tak nedelal.
horni uvrat se pozna na znacce na klikovce.je tam ryska na krytu a znacka na remenici.nemusi se nic strkat po svicce.
jediny problem je ze se neda urcit zda je pist v zapalu nebo vyfuku.(pouze podle vackove hridele a rozdelovace)
tak hodne stesti.
Napsal: pát čer 20, 2008 00:43
od Dark69
palikx píše:jasne ze zakladni nastaveni ano ale to neni vsecko.meli jsme 2 motory ktere byly nastavene spatne a po par km(presne 1500)se nam motor v podstate zadrel diky spatnemu predstihu a snizene hlave-16V motor nexia.takze od te doby jedine na stroboskop a neni problem.
to ze to nekdo nastavil jen na ucho se sice da (delam to taky)ale zrovna u tohoto motoru bych to tak nedelal.
horni uvrat se pozna na znacce na klikovce.je tam ryska na krytu a znacka na remenici.nemusi se nic strkat po svicce.
jediny problem je ze se neda urcit zda je pist v zapalu nebo vyfuku.(pouze podle vackove hridele a rozdelovace)
tak hodne stesti.
ja som zistil to tak ci je prvy piest v zapale alebo vyfuku ze som tocil klukou a kamarat mi prstmi na motoru 1.5 16V zakril otvor vybratej sviecky v prvom valci.A ked som tocil klukou a mu slabo fucal tlak vzduchu pomedzi prsty tak som vedel ze je to vyfuk a ked mu to tlacilo silno vonku vzduch pomedzi prsty tak som vedel ze je to kompresia zapal ....je to dost citit na prstach ked su tam prilozene takze 100 percentne sa to da zistit takto
Napsal: pát čer 20, 2008 08:44
od ppp
hmm neviem ako ten mechanik nastavoval predstih, ak pri volnobehu tak nic moc, ale ak pri beziacom motore tak preco nie. Ja som sa najprv na skodovke babral so "stroboskopom", potom som sa na to vykaslal a nastavil podla zvuku pri 3totackach. Vysledok, skodovka tahala kulilincek lepsie ale hlavne pri cca 100km/hod bol motor citelne tichsi nez pri nastaveni na predpisanu hodnotu. "stroboskop" (z usporky
) som pouzil uz len na preverenie hodnoty. Ono ak clovek jazdi na lpg tak tabulkove nastavenie je aj tak onicom.
Napsal: pát čer 20, 2008 09:01
od Dark69
kolko stoji teraz nastavenie predzapalu stroboskopom???a nastavuje sa to stroboskopom pri nastartovanom motore?a len sa doladi rozdelovac??alebo treba zas motor natocit na bod 0
Napsal: pát čer 20, 2008 18:17
od palikx
uprime skodovku sem netahej.tam pokud nebyl novy rozdelovac a rozvody tak byl stroboskop uplne na nic.
tady je to jine.tady totiz zadne vule moc nejsou a nastavjes to kvuli tomu ze si to jednotka dolazuje.
predstih se tedy nastavuje na volnobeh -tedy bezici motor.
a samo jde to udelat i na ucho uz jsem to i delal a podle strobo jsem byl asi o 2 stupne jinde coz byl uspech.
ale stejne u nesii asi nejlepe strobo.
samozrejme vam to nevnucuju udelejte si to kazdy podle moznosti.
Napsal: pát čer 20, 2008 20:00
od JRD McLAREN
...Skodovka sa nastavuje podla ucha...
..takze to je trochen inaa zalezitost...
ale ak xesh ladit Nexiu 16V tak najprv na stojacom motore nastavit 0 ..
zakladne nastavenie, a potom doladovat na beziacom motore..
..
..
ja som na to pouzil Notebook...
maam to "natiahnute na knap"
a dooost mi klepu ventily, ked natankujem nekvalitny benziin..
v otackach pod 2000ot/min si mozem o nejakom zabere nechat snivat..
ale medzi 3500 a 4800 je to ine kafe..
toto nastavenie nieje "odporucane vyrobcom" ale ja viem "ako chcem jazdit"..
a kde (v ktorych otackach) chcem mat max vykonu. (a aka zivotnost motoru mi staciii)
cize nastavit zaklad, a potom zachodu doladit tych 10st. ako pisal palix
z pravidla co mam odskusane, pi tom nstaveni na stojacom motore na 0
je to pri beziacom motore asi 12st, cize treba este malinko ubrat..
EDITED: jo a to hlavne,, doladovat to na zohriatom motore...