Stránka 1 z 3
výměna ložiska kola na zadní nápravě
Napsal: pon čer 16, 2008 08:22
od Tomas
Napsal: pon čer 16, 2008 08:40
od Mauner78
Já bych se do toho nepouštěl, na 90% budeš mít v čudu i zadní brzdy (pakny, pérka a spol.), vysype se to na tebe - vlastní zkušenost (Nub. 1999).
V servisu obě kola ložisko + pakny + pérka za 2500 kč a je klid.
Napsal: pon čer 16, 2008 09:10
od Richard
Nemusí se to takhle projevit, možná bude stačit jen výměna ložisek, tedy pokud nejdou seřídit. Jestli máš vzadu bubny, tak sundat buben, mám vzadu kotouče tak nevím, jestli je buben i s nábojem nebo zvlášť. Ložiska se seřizují asi takhle a do brzd vůbec nemusíš :
-sejmout víčko
-Vyndat závlačku
-dotáhnout matku za současného otáčení kolem (bubnem), až se kolo začne otáčet těžce, povolit matku o 1/4 - 1/2 otáčky a zkontrolovat zda nemá kolo vůli
-dát novou závlačku a zajistit matku
-doplnit vazelínu do víčka a naklepnout ho zpět
Když vyměňuješ ložiska musíš vylisovat nebo vyrazit vnější kroužky z náboje a nalisovat naklepnout nové zpět vnitřní kroužky by měly z těhlice jít sundat lehce Zlom vaz
Napsal: pon čer 16, 2008 09:40
od Tomáš
Jde to dobře , jen sundat buben , brzdy se řešit nemusí , náboj je zvláš´t , při výměně nezapomenout na gufero !!! -určitě dát nové.
Napsal: čtv črc 10, 2008 13:00
od Tomas
Richard píše:Nemusí se to takhle projevit, možná bude stačit jen výměna ložisek, tedy pokud nejdou seřídit. Jestli máš vzadu bubny, tak sundat buben, mám vzadu kotouče tak nevím, jestli je buben i s nábojem nebo zvlášť. Ložiska se seřizují asi takhle a do brzd vůbec nemusíš :
-sejmout víčko
-Vyndat závlačku
-dotáhnout matku za současného otáčení kolem (bubnem), až se kolo začne otáčet těžce, povolit matku o 1/4 - 1/2 otáčky a zkontrolovat zda nemá kolo vůli
-dát novou závlačku a zajistit matku
-doplnit vazelínu do víčka a naklepnout ho zpět
Když vyměňuješ ložiska musíš vylisovat nebo vyrazit vnější kroužky z náboje a nalisovat naklepnout nové zpět vnitřní kroužky by měly z těhlice jít sundat lehce Zlom vaz
Dík za rady... ložiska se povedly vyměnit v pohodě
, jen jsem zjistil, že budu muset co nejdříve udělat generálku zadních brzd..
Napsal: čtv črc 10, 2008 13:04
od Richard
Ještě jedna rada: po delší jízdě bez použití brzdy pomalu zastav a ošahej teplotu nábojů, můžou být teplé ale ne horké
Pokud jsou horké máš moc utažený ložiska
Napsal: čtv črc 10, 2008 13:15
od Mauner78
Tomas píše:Richard píše:Nemusí se to takhle projevit, možná bude stačit jen výměna ložisek, tedy pokud nejdou seřídit. Jestli máš vzadu bubny, tak sundat buben, mám vzadu kotouče tak nevím, jestli je buben i s nábojem nebo zvlášť. Ložiska se seřizují asi takhle a do brzd vůbec nemusíš :
-sejmout víčko
-Vyndat závlačku
-dotáhnout matku za současného otáčení kolem (bubnem), až se kolo začne otáčet těžce, povolit matku o 1/4 - 1/2 otáčky a zkontrolovat zda nemá kolo vůli
-dát novou závlačku a zajistit matku
-doplnit vazelínu do víčka a naklepnout ho zpět
Když vyměňuješ ložiska musíš vylisovat nebo vyrazit vnější kroužky z náboje a nalisovat naklepnout nové zpět vnitřní kroužky by měly z těhlice jít sundat lehce Zlom vaz
Dík za rady... ložiska se povedly vyměnit v pohodě
, jen jsem zjistil, že budu muset co nejdříve udělat generálku zadních brzd..
Dyť jsem Vám to s těma brzdama říkal
Napsal: pát črc 25, 2008 08:55
od Tomáš
No , pokud je to ložisko , muselo by to být znát jak horizontálně , tak i vertikálně . Vem za kolo v podélném směru ( vepředu a vzadu ) a pokud tam nebude vůle a při pohybu nahoře a dole je ,může to být i tlumič , ale můžu tě ujistit , že v něm mám vůli a nic se neděje ..... Richard jí tam má taky , jednou jsme to řešili na srazu a to jsou asi 2 roky , a stejně s tím furt jezdíme ....
Napsal: pát črc 25, 2008 09:42
od Richard
Vladek72 píše:Může být špatné ložisko, když mně při přejíždění nerovností bouchá pravá zadní strana? Když se opřu o zadní kolo a zacloumám s ním, tak se ozývá klepání a je znát mírná vůle. Kolo jsem sundal, znovu nasadil, pořádně dotáhnul a nic se nazměnilo. V sobotu jedu na dovolenou, tak to jistí služební Fabia, zítra na ní nacvakám 222 222 km, krásné číslo. Nechala mě za šest let jenom jednou ve štychu a to jsem ji vysvětlil
Jistota je jistota
Boucháním se nejspíš projevuje tyčka (kost) stabilizátoru, "rachtáním" zas brzdové destičky, při lehkém, skoro neznatelném brzdění rachtání zmizí = destičky. Ložiska můžou být také slyšet, lae to bys tam musel mít vůli jak "kráva"
Re: výměna ložiska kola na zadní nápravě
Napsal: stř srp 22, 2012 16:33
od eL
Koupil jsem nová ložiska na Nubiru 98, přední kola. Originály za pěkných 300 korun kus. Ale jaksi k nim nedodali závlačky a ty ochranné kroužky. Mám to bez nich mechanikovi dávat, nebo je mám shánět?
Re: výměna ložiska kola na zadní nápravě
Napsal: stř srp 22, 2012 17:33
od Richard
nevím co tím myslíš, zcela nedávno jsem měnil ložisko vpředu vpravo..... závlačka tam žádná není, tak ji nesháněj, je tam matka s takovou ohýbací korunkou, která se po dotažení doklepne do drážky v těhlici. Kroužkem myslíš asi tu silnou segrovku co fixuje ložisko v náboji, já použil to co tam bylo.......
Postup: každopádně když ti auto ještě stojí na zemi, povol tu středovou matku tuším 27, ale asi budeš potřebovat "trhák" , nebo aspoň 3/4" golu a metrovou trubku..... normální 1/2" golu jsem ohýbal a matka se ani nehnula...... pak sundat brzdový třmen , nic jsem neodpojoval jen ho sundal i s deskama a zavěsil na háček z drátu do podběhu..... pak kotouč dolů, dva šrouby na tlumiči, kloub řízení (konus a matka) nejlépe použít stahovák na klouby.... pak sundat tu středovou matku , rozpojit čidlo ABS, a nakonec sejmout těhlici z kloubu na dolním rameni. Pak vytáhneš těhlici i s nábojem z drážek poloosy. Máš teď v ruce těhlici s nábojem, když za to zatáhneš stáhneš náboj s vnějším kroužkem a kuličkama .... vnitřní kroužky z těhlice budeš muset srazit ( flexou naříznout opatrně a nevzít i těhlici) a když do toho řachneš praskne a je dole vnější kroužek ložiska vylisovat z náboje, když to budeš dávat z5 nikdy do toho nesmíš mlátit!!!!! jen lisovat a to nejdřív do náboje ložisko pěkně přes vnější kroužek nalisovat a nasadit tu ségrovku. Pak celej náboj nalisovat na těhlici a jen přes vnitřní kroužek, nesmíš to rvát nikdy přes kuličky!!!!! pak to smontuj z5 za ten složenej náboj netahej (může se ti rozpadnou to nový ložisko) pokud není utaženej ten středovej šroub
Jinak kámoš má lis 10 tun a docela s tím funěl ......... popsaný je to hezky na Opel foru myslím v sekci kadet
Re: výměna ložiska kola na zadní nápravě
Napsal: stř srp 22, 2012 22:36
od ppp
Stare segrovky ak nie su velmi hrdzave sa daju pouzit znovu, aj ked ja som menil, lebo som mal ku kazdemu lozisku az dve nove segrovky aj ked na nubire staci len jedna.
Otcova nubira 1 96rv ma na poloosiach maticu so zasekom, takze bez zavlacky ale videl som uz ako ND poloosy aj s dierkou a korunkovou maticou, takze podla toho co tam mas. Nerez zavlacka sa da pouzivat Xkrat, obycajna asi radsej nie.
Ja som povolil prednu maticu az s vyse metrovou rurkou na trhaku na ktoru som sa cely zavesil
. ALe ked som maticu zakrucal nazad tak som nevedel ze ju mam aj rovnako utiahnut, takze tym, ako si poloos sadla v naboji, vznikla po par km vola.
Stare lozisko islo dlu kladivom a nove lozisko som namlatil tiez asi 5kg kladivom a aj po 10 az 20tkm, uz neviem kolko to ma odvtedy nabehane je vsetko ok. Mlatit sa moze, ale lozisko musi ist rovno, inak je problem aj ked to budu lisovat a neposkodit prachovku. Ako pripravok na namlatenie do naboja som pouzil vonkajsi nakruzok zo stareho loziska a skrutkovaciu pasku na hadice. A naboj do loziska som namlatil asi cez nejaky iny pripravok, mozno nejaky nastrckovy kluc a podlozky pod skrutky, uz si nepamatam.
Re: výměna ložiska kola na zadní nápravě
Napsal: čtv srp 23, 2012 15:10
od Richard
Když chceš mlátit, tak můžeš, ale musíš, když to cpeš do těhlice, mlátit jen do vnějšího kroužku pak dát segrovku a při mlácení na náhoj jen do vnitřního koružku...... nesmíš to tam namlátit přes kuličky !!!!!! A tu matici na poloose utáhnout jak se říká..... "na krev" samo ta segrovka nemí být sežraná od rzi a musíš i vyčistit tu drážku