Stránka 1 z 1

Mekky rizeni

Napsal: ned čer 15, 2008 22:13
od Tomac
Nazdar,

nenasel jsem, ze by se to tu uz nekde intenzivne probiralo, tak zakladam topic:

Nubiru mam asi rok a co me na ni stve je naprosto vymekly rizeni. Silentbloky v ramenech jsem menil, zavesy by mely byt OK... rizeni je ale jak zvejkacka. Kdyz je auto nalozeny, jede se rychleji a je potreba rychleji zmenit smer, je to az o drzku. Posledni dobou se "bavim" tim ze pri jizde melu volantem tam a zpet tak 3 stupne a auto jede porad rovne. Jestli to je vakl nekde ...

Vy mate svy auta pod kontrolou ? ;-]

Napsal: pon čer 16, 2008 08:43
od Mauner78
Nub. 99, 1,6 a vše je OK.

Napsal: pon čer 16, 2008 09:14
od Richard
To není normální, Nubira reaguje na řízení dobře teda ta moje určitě, možná máš nějakou vůli v řízení (hřeben) v kloubech u kol, ev. mrkni i na klouby ve volantové tyči (v autě u podlahy), kolik máš nalítáno????

Napsal: pon čer 16, 2008 09:58
od Hynek
Nejlíp to zjištíš, když "zafixuješ" aspoň jedno kolo, třeba trámky, nastaruješ a začneš točit volantem. Vůle se okamžitě projeví. Ale jak radí Richard, zační o kloubu pod volantem, ten je nejpravděpodobněji poškozen, nebo povolen.

Napsal: pon čer 16, 2008 10:14
od Tomáš
Nejdřív - stáhni okýnko , stoupni si venku z auta , jednou rukou , při vypnutém motoru pohybuj volantem sem - tam - jen kousky a kokej na kolo . Vule je tam malá , protože neběží servo , ale musí být vidět pohyb kola . Pokud je vůle velká jde o závadu v čepech , nebo v křížových spojích na sloupku řízení .

Napsal: pon čer 16, 2008 20:07
od Tomac
Diky moc za odezvu.

Udelal jsem ten Tomasuv test a kdyz melu s volantem +- 3 stupne nedeje se nic, citim jen maly odpor. Kdyz otacim dal, nekde to jemne dosedne a kola se zacnou tocit.

Podvozek by mel byt OK. Ted jsem byl na STK, najel jsem na takovy ty zivy plechy, ty s tim mlely, ale na volantu jsem nic necitil. Podle technika co stal pod tim vse OK. Proto si myslim, ze to bude nekde mezi volantem a podvozkem.

Je to jako ridit auto pres mekkou torzni pruzinu ;-[

Zkusim pohledat v servisnim manualu, ale jestli to nebude neco easy, necham to na profiky.

Jsem rad ze to neni v aute jako standard a ze to snad pujde poresit.

Napsal: úte črc 22, 2008 19:18
od novacan
Mam ten isty problem, mam komplet nove silentbloky , aj čapy riadnenia,aj tycky stabilizatora,a citim sa ako by som riadil jachtu.tiez som to skumal ,a asi to bude v klboch riadenia,je tam pravdepodobne vydraty niektory kriz,

Napsal: čtv črc 24, 2008 11:44
od Tomac
Zejo, je to jachta :idea: . V utery jedu ke Golcovi, uvidime jak si s tim profesionalove poradi. Rizeni je u Nubir trochu mekci normalne ale tohle je az nebezpecny! Dam vedet jak to dopadlo.

Napsal: pon srp 04, 2008 22:41
od Tomac
Tak byla urvana jedna pakna co drzi tyc predniho stabilizatoru, proto se to kejvalo. Silentbloky v prednich ramenech jsou pry 2 druhu, samozrejme, ze kdyz mi je kdysi kdesi pred rokem vymenovali dali tam ty blby co jsou mekky.

Ted to je OK a konecne mam pocit ze ridim vozidlo ja a ne vozidlo me (smajlik co mava transparentem Daewoo Nubira)