Stránka 1 z 1
Jazdenie na Ethanol E85
Napsal: sob kvě 31, 2008 00:57
od nubira20cdx
Uz skusal niekto ci je mozne bez upravy jazdit na palivo E85?
V rakusku su vraj cerpacky, kde sa da natankovat vpohode a je za polovicnu cenu...
Kedze nubka 2-liter (aj Leganza) ma ak sa nemylim 3-cestny riadeny katalyzator a snimace vsetkeho mozneho i nemozneho, tak nemaju absolutny problem (vraj) jazdit na benzin 89 az 105 oktanovy.
A kedze to nase vozitko ma slusne riadeny vstrek, tak mozno by si to vedelo poradit i bez nejakych zmien, co vy na to ? (Firmy co tu na SK akoze montuju podporu E85 k tomu pridavaju nejaku krabicku ktora mozno ma len placebo-efekt, alebo je uzitocna na monovstrek stary a karburator, atd... ale mozno sa mylim)
Napsal: sob kvě 31, 2008 01:42
od Ivoš
To bych do auta nedal. To je jak jezdit na fritovací olej. Jedině V-Power
Ale docela bych to vyzkoušel v nějakým starým autě...třeba ve Favoritu...
Benzin nadovsetko ...
Napsal: pon čer 02, 2008 23:15
od nubira20cdx
... Za 1) stechiometricky pomer horeni je u E85 asi 9.8AFR (benzin ma 14.7), tim padem je potreba vic E85 na stejne mnozstvi vzduchu. Obycejna lambda sonda je delana na AFR 14.7, takze by nefungovala spravne. Dalsim problemem je predstih ... Takze at zije E85.
Uff.. tak to mas velmi slusne info, mne chemia moc nehovori, ale teda podla co si napisal, tak zrejme potom to male "udelatko" za par korun co dodavaju v ramci "prestavby" riesi prave tieto rozdiely (klame ECU o udajoch z lambda a pridava na predstihu).
Hmm.. taketo zasahy sa mi nepacia, tak radsej budem nadalej kojit svojho milacka poctivou 95-tkou
(od zajtra vraj znovu drahsou.. heh)
Na oldsmobile ;)
Napsal: pon čer 02, 2008 23:27
od nubira20cdx
Ivoš píše:To bych do auta nedal. To je jak jezdit na fritovací olej. Jedině V-Power
Ale docela bych to vyzkoušel v nějakým starým autě...třeba ve Favoritu...
Tak ja som na Citroen Axel (oltcit) skusal rozne zvrhlosti tiez
Ten boxer motor co to ma je stavany na 98 oktanovy benzin, ale oficialne minimum je akceptovatelnych 93 oktanov, preto sa ma krmit aspon 95-tkou.
Ale divil by si sa, ze je na tom citelny rozdiel medzi 98 oktanovym a V-power-racing
) pripadne som skusal i lieh (nemal som benzin a nechcelo sa mi ist peso na benzinku).
Vsetko to papalo poctivo a tahal jedna radost. Akurat, ze ten lieh trosku aromatizoval a motor bol odost hlucnejsi
Ach jooo, to boli super aftaa
Zvladlo ma starterom vytiahnut i so zaplaveneho podjazdu, kedy mi voda zblnkala tesne pod oknom (neodhadol som proste hlbku zaplavenia) a po handrickovom osuseni rozdelovaca este odviezlo domov
Odpoved som si nasiel :)
Napsal: úte čer 03, 2008 20:36
od nubira20cdx
Tak odpoved otazku pouzitia E85 som si konecne nasiel v manuale :
Fuel System Specifications:
Gasoline
All engines are designed to use unleaded fuel only. Unleaded fuel must be used for proper emission control system operation. Its use will also minimize spark plug fouling and extend engine oil life. Using leaded fuel can damage the emission warranty coverage. The fuel should meet specification ASTM D4814 for the U.S. or CGSB 3.5 M93 for Canada. All engines are designed to use unleaded fuel with a minimum U(R+M)/2e (pump) octane number of 87, where R=research octane number, and M=motor octane number.
Ethanol
You may use fuel containing ethanol (ethyl alcohol) or grain alcohol providing that there is no more than 10 percent ethyl alcohol by volume.
Methanol
Do not use fuels containing methanol. Methanol can corrode metal parts and cause damage to plastic and rubber parts in the fuel system.
Methyl Tertiary-Butyl Ether (MTBE)
You may use fuel containing Methyl Tertiary-Butyl Ether (MTBE) providing there is no more than 15 percent MTBE by volume.
Napsal: stř čer 04, 2008 11:05
od Ivoš
Napsal: stř čer 04, 2008 11:19
od Bullmastiff
Jj moj oltcitik som tiez krmil liehom a siel,len mal slaby vykon,lial som to dakedy aj do motorky,ale tiez ten vykon o hovne.Som mal cele liehovary donesene z vojny. Ono ti to pojde aj na riedidlo
Zazracne auto 8 r som na nom behal,zo 5-6 krat rozobrane na 100 percent,2x odisiel klukac,2 celne tvrde zrazky (ja som pod liehom tiez menej vykonny) a teraz zo 900 km s trvale svietiacou kontrolkou mazania. 1,8 l oleja v blokoch,s benzinom,lebo mi preplavovalo karburator-ihlovy ventil a upchate spiatocny vytok na karburatore,vypadnute sytko na palivomery,uz som nan sral. Ono sa nezastavy nikdy,ide stale,teplota motora 115 stupnov,je mi luto,ze musi ist do autonebicka.