Stránka 1 z 1

Nefunkcny otackomer a pocitanie kilometrov

Napsal: sob kvě 31, 2008 00:34
od nubira20cdx
Uz je to par mesiacov co si to moje radostne vozitko povedalo, ze mi prestane pocitat kilometre a ukazovat otacky motoru.
Vsetko ostatne mi funguje Ok, panel som rozobral a budiky premeral, otestoval, ocistil a tiez sa tvaria OK.

Vie mi niekto prosim povedat/ukazat ktore kable (farby) a kde maju konektory tieto signalne vodice? Lebo mam pocit, ze niekde maju zly kontakt, alebo su zlomene a uz 2x som pol dna stravil hladanim a rozuzlovavanim tych vsemoznych svazkov, ale bezuspesne :( ... chcem teda spravit bajpas ;)

Niekedy na par minut, alebo km nabehne i pocitadlo, pripadne obcas mi ukaze i otackomer, ze rucicka naozaj zije.

-----
Nubira 2.0 CDX combi ... model 98.

Napsal: pon čer 02, 2008 23:38
od nubira20cdx
megajvr píše:Ahoj měl jsem úplně stejný problém. Takže se vyprdni na budíky a koukni se pořadně na převodovku. Je tam mech. vývod se snímačem a konektorem na tachometr!!!! Je přibližně na stejném místě jako u "FAVORITU". Vytáhni ten bazmek a koukni na to. Pročisti ještě kontakty, prostříkej je třeba konkorem a uvidíš že to bude fungovat. :shock:
Hmm.. pozriem na to teda rano, ale ked mne rychlost ukazuje OK, akurat kilometre pocita a nepocita ako sa mu zachce a otackomer tiez len obcas zatrepe, aby ukazal, ze mozno by aj fungoval. To akoze chces povedat, ze to nacitava z toho cidla a ne z ECU?!?!

Napsal: úte čer 10, 2008 16:52
od nubira20cdx
megajvr píše:... koukni naten snímač pro rychloměr a možná zkus projít celou krabičku v mot. prostoru nad lev. kolem(pojistky, relátka). Dej vědět na co jsi přišel :shock:
Nuz tak ako naschval mi zacal pocitat kilometre skor, nez som nasiel pricinu (coskoro urcite znovu prestane) ale otackomer na mna kasle zvysoka nadalej.
Pozrel som vsetky kable a snimace pri motore, ale kde nic, tu nic. :cry:

Rozmyslam, ze asi fakt znovu rozoberiem palubovku a skusim najst, ktory to je kablik a do ktoreho konektora i vyvodu na ECU ide :( Len mam tam toho nechutne vela, bo nejaky umelec tam domontovaval immobilizer a ten odpaja snad vsetko mozne i nemozne, akurat nejaky prepinacik ide aj k nemu a ten ked prepnem, tak mi trubka netrubi, inak ziaden vplyv. :oops:

Napsal: úte čer 10, 2008 19:45
od Richard
Já myslím, že otáčkoměr si bere informace přímo z řídící jednotky a v rychloměru je el. motorek který mění otáčky podle čidla, jinak je podle mě stejný jako starý s náhonem, akorát místo šlauchu je motorek. Takže když něco nejde mění se celý budík........

Napsal: úte čer 10, 2008 22:24
od Richard
Ještě bych tě megajvře doplnil, pojistky byly z pertinaxu a mezi kontakty se dával drátek, který byl na pojistce navinut, i policajti na tyto náhr. pojistky, co jsem měl v "Ivanovi" koukali jak "vyvoraná myš" Samo elektronika je někde jinde, ale v našich vozech se vyskytuje ještě pár "zvláštních" řešení.... :shock: 8)

Napsal: stř čer 11, 2008 11:12
od nubira20cdx
megajvr píše:No to jsi ale nepsal že se už před tebou někdo do toho vrtal? Na autě ti opravím skoro všechno, ale co se týče těch tlustých svazků s barevnou izolací- to ti neporadím :( Ale ty kilometry budou asi v tom snímači na převodovce. Mě to dělalo taky, a potom byl klid. :lol:
Tak auto som kupoval ako ojete, takze urcite sa v nom uz niekto vysantil na vsetkom moznom :D Ale inak som s nim spokojny. Len knihu jazd tazko pisat, ked sa netoci kilometrovnik.

A propo som mal budiky totalne rozobrate a vsetko premeral, nikde chyba, je to tak, ze kilometre posiela ECU (alebo nejake cidlo) uplne zvlast, nezavisle od signalu pre rucicku (ktora samozrejme stale funguje OK).

Inak taka otazocka, mal si rozobrate aj ty tie budiky? Ma prekvapilo, ako je spravene to ukazovanie paliva - ta rucicka ide tuho, pricom to mozem v klude otocit na llubovolnu polohu a po zapnuti napajania sa to vrati na poziciu ktora zodpoveda akoze nadrzi. Vaoo.. :shock:

Napsal: stř čer 11, 2008 11:17
od cobyll
taky máš DAEWOO, a né nějaký krám z CCCP...tak čemu se divíš?