Swap motora Nexia 8v -> 16v, majitelia poradte.
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Swap motora Nexia 8v -> 16v, majitelia poradte.
Zdravim,
som tu novy, cakam na registracny mail (nick misokgb), tak zatial pisem z kolegovho konta. Takze, mam 3d Nexiu 1.5 8v - motor uz odchadza pomaly ale isto, tecie vodna pumpa, ale kedze potrebujem auto, stale na nom jazdim, uz je na polku zadrety, to je jedno, neriesme, proste - motor je DEAD.
Rozmyslal som nad variantami > GSi 16v 150ps - nezohnatelny motor, jedine cele auto a tolko penazi do toho nemienim investovat. GSi 2.0 8v - 115ps - na svoj objem malo koni, takze tiez nie, aj ked dnes som sa v nom viezol a pecka, taha krasne od spodu...
Takze prejdime k veci. Hlavne majitelia 16v vozu. Neviem isto, ale zdravy sedliacky rozum mi vravi, ze rozdiel medzi 16v a 8v motorom bude okrem 11kW, v HLAVE - OHC/DOHC rozvod 8/16v, ECU a ?nejake cidla? = to neviem preto sa pytam.
Dalsia otazka, ci prevodovka v 16v a 8v Nexii je rovnaka, pokial ma 8v kratsie prevody ako 16v, tak by som chcel nechat 8v prevodovku a dat tam 16v 90ps motor. Co vy na to? Ake problemy ma cakaju? Inak Nexia ma sportovy podvozok - Kadett GSi, pruziny + tlmice, 15"x7J 195/50 elektrony, spojlery GSi Kadett, sport. vyfuk, sanie...
Takze chystam prehodit motor, ECU = otazka, nebude problem s uchytmi, a HLAVNE nebudem musiet prehadzovat komplet kabelaz celeho auta? To by som veru nerad. Nestretol sa s tym niekto? Pripadne ak by bol majitel 16v Nexie z okolia NR aby som si to mohol pozret, ako to vyzera REAL ten motor...
Dakujem vam pekne
som tu novy, cakam na registracny mail (nick misokgb), tak zatial pisem z kolegovho konta. Takze, mam 3d Nexiu 1.5 8v - motor uz odchadza pomaly ale isto, tecie vodna pumpa, ale kedze potrebujem auto, stale na nom jazdim, uz je na polku zadrety, to je jedno, neriesme, proste - motor je DEAD.
Rozmyslal som nad variantami > GSi 16v 150ps - nezohnatelny motor, jedine cele auto a tolko penazi do toho nemienim investovat. GSi 2.0 8v - 115ps - na svoj objem malo koni, takze tiez nie, aj ked dnes som sa v nom viezol a pecka, taha krasne od spodu...
Takze prejdime k veci. Hlavne majitelia 16v vozu. Neviem isto, ale zdravy sedliacky rozum mi vravi, ze rozdiel medzi 16v a 8v motorom bude okrem 11kW, v HLAVE - OHC/DOHC rozvod 8/16v, ECU a ?nejake cidla? = to neviem preto sa pytam.
Dalsia otazka, ci prevodovka v 16v a 8v Nexii je rovnaka, pokial ma 8v kratsie prevody ako 16v, tak by som chcel nechat 8v prevodovku a dat tam 16v 90ps motor. Co vy na to? Ake problemy ma cakaju? Inak Nexia ma sportovy podvozok - Kadett GSi, pruziny + tlmice, 15"x7J 195/50 elektrony, spojlery GSi Kadett, sport. vyfuk, sanie...
Takze chystam prehodit motor, ECU = otazka, nebude problem s uchytmi, a HLAVNE nebudem musiet prehadzovat komplet kabelaz celeho auta? To by som veru nerad. Nestretol sa s tym niekto? Pripadne ak by bol majitel 16v Nexie z okolia NR aby som si to mohol pozret, ako to vyzera REAL ten motor...
Dakujem vam pekne
- Reklama
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
- ]Rebro[
- Příspěvky: 2350
- Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
- Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie
Potrebujes kabelaz oz ECU k motoru, Ecu, a to je tak asik cele.Uchyty sedia presne takze tam problem neni. Taky som presiel z 8V na 16V a ponechal som si svoju prevodovku a ten pomer rychlosti sa mi zda lepsi ako pri 16V prevodovke.
Len budes potrebovat vymenit vyfuk od zvodov po kat. Ked sa tu niegde popozeras, tak je i odkaz na fotecky z prestavby.
Len budes potrebovat vymenit vyfuk od zvodov po kat. Ked sa tu niegde popozeras, tak je i odkaz na fotecky z prestavby.
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Osobně bych doporučovat sehnat nový 8V motor - je levnější na údržbu a údajně i více vydrží. Pokud se Ti nechce investovat do Nexie, kup si třeba starší Astru s motorem c20xe. Jinak ten swap samozřejmě není nepřekonatelný problém, já osobně nemám zkušenosti s výměnou 16V do 8V, ale předpokládám, že bude třeba, kromě motoru, řešit ECU, kabeláž, převodovku a určitě se objeví i další problémy, ale více Ti možná prozradí JRD, já do toho zase tolik nevidím...
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
Vdaka za postrehy. Moc som nestudoval svoju Nexiu - kabelaz od ECU k motoru nie je JEDNA kabelaz na cele auto ako to byva u niektorych vozov? Je to na konektoroch? Co ja viem, zadne svetla, predne svetla, doplnky k interieru, nerad by som prekopaval komplet cele auto. Spojka pasuje, aj prevodovka? Lebo chystam kupit komplet 16v nexiu buranu s dobrym motorom...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No..
kedze xesh kupit buracku, tak tam budesh mat vsetko potrebne..
ono ECU aj kabelaz je "prisposobitelna" ..
ale kedze budesh mat druhe auto, tak len premontujesh skatulku,
a prehodish zvezok kablov, ..ten nalavo..ked kukash na motor..
vsetko ostatne sedi...akurat jeden dratik v poistkovke bude treba prepojit..
..tusim z plusu na minus.. ( nepametam sa fcul, mozno REBRO)...
mu sme este "ako bombonik" mali montaz servoriadenia,..
a "nechcenu" vymenu spojkovych valcekov..
tusim ze aj lanko na plyn-pedal sme menili..nejaku tu hadicu na chladic..
inac to pasuje secko...na prevodovku neni probleem..
kedze xesh kupit buracku, tak tam budesh mat vsetko potrebne..
ono ECU aj kabelaz je "prisposobitelna" ..
ale kedze budesh mat druhe auto, tak len premontujesh skatulku,
a prehodish zvezok kablov, ..ten nalavo..ked kukash na motor..
vsetko ostatne sedi...akurat jeden dratik v poistkovke bude treba prepojit..
..tusim z plusu na minus.. ( nepametam sa fcul, mozno REBRO)...
mu sme este "ako bombonik" mali montaz servoriadenia,..
a "nechcenu" vymenu spojkovych valcekov..
tusim ze aj lanko na plyn-pedal sme menili..nejaku tu hadicu na chladic..
inac to pasuje secko...na prevodovku neni probleem..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Spojka neni problem? 8 V ma lamelu o priemere 200 mm a 16 V ma 220 mm, teda je rozdiel aj v pritlacaku?JRD McLAREN píše:No..
kedze xesh kupit buracku, tak tam budesh mat vsetko potrebne..
ono ECU aj kabelaz je "prisposobitelna" ..
ale kedze budesh mat druhe auto, tak len premontujesh skatulku,
a prehodish zvezok kablov, ..ten nalavo..ked kukash na motor..
vsetko ostatne sedi...akurat jeden dratik v poistkovke bude treba prepojit..
..tusim z plusu na minus.. ( nepametam sa fcul, mozno REBRO)...
mu sme este "ako bombonik" mali montaz servoriadenia,..
a "nechcenu" vymenu spojkovych valcekov..
tusim ze aj lanko na plyn-pedal sme menili..nejaku tu hadicu na chladic..
inac to pasuje secko...na prevodovku neni probleem..
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..Zotrvacnik je rovnaky pre obydve velkosti lamiel..
..a tym padom aj uchyt mekana...
akurat je potom rozdiel v priemeroch trecich ploch na mekanach..
pri 8V a 16V...
ale fyzicky je to zamenintelnee...
len treba ratat stym ..ze potom mensia lamela menej vydrzi pri 16V motore..
..ale aj tak ak ten priemer porovnam...
SKODA130+ priemer 190 na vykon 40-50kW
DAEWOO 8V priemer 200 na vykon 55kW...
a ked som teraz dal dole lamelu z 2.0 po cca 27-tkm a stale bola povodnaa...
..a tym padom aj uchyt mekana...
akurat je potom rozdiel v priemeroch trecich ploch na mekanach..
pri 8V a 16V...
ale fyzicky je to zamenintelnee...
len treba ratat stym ..ze potom mensia lamela menej vydrzi pri 16V motore..
..ale aj tak ak ten priemer porovnam...
SKODA130+ priemer 190 na vykon 40-50kW
DAEWOO 8V priemer 200 na vykon 55kW...
a ked som teraz dal dole lamelu z 2.0 po cca 27-tkm a stale bola povodnaa...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov