Swap motora Nexia 8v -> 16v, majitelia poradte.

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
hakker
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2007 12:34
Kontaktovat uživatele:

Swap motora Nexia 8v -> 16v, majitelia poradte.

Příspěvek od hakker »

Zdravim,

som tu novy, cakam na registracny mail (nick misokgb), tak zatial pisem z kolegovho konta. Takze, mam 3d Nexiu 1.5 8v - motor uz odchadza pomaly ale isto, tecie vodna pumpa, ale kedze potrebujem auto, stale na nom jazdim, uz je na polku zadrety, to je jedno, neriesme, proste - motor je DEAD.

Rozmyslal som nad variantami > GSi 16v 150ps - nezohnatelny motor, jedine cele auto a tolko penazi do toho nemienim investovat. GSi 2.0 8v - 115ps - na svoj objem malo koni, takze tiez nie, aj ked dnes som sa v nom viezol a pecka, taha krasne od spodu...

Takze prejdime k veci. Hlavne majitelia 16v vozu. Neviem isto, ale zdravy sedliacky rozum mi vravi, ze rozdiel medzi 16v a 8v motorom bude okrem 11kW, v HLAVE - OHC/DOHC rozvod 8/16v, ECU a ?nejake cidla? = to neviem preto sa pytam.

Dalsia otazka, ci prevodovka v 16v a 8v Nexii je rovnaka, pokial ma 8v kratsie prevody ako 16v, tak by som chcel nechat 8v prevodovku a dat tam 16v 90ps motor. Co vy na to? Ake problemy ma cakaju? Inak Nexia ma sportovy podvozok - Kadett GSi, pruziny + tlmice, 15"x7J 195/50 elektrony, spojlery GSi Kadett, sport. vyfuk, sanie...

Takze chystam prehodit motor, ECU = otazka, nebude problem s uchytmi, a HLAVNE nebudem musiet prehadzovat komplet kabelaz celeho auta? To by som veru nerad. Nestretol sa s tym niekto? Pripadne ak by bol majitel 16v Nexie z okolia NR aby som si to mohol pozret, ako to vyzera REAL ten motor...

Dakujem vam pekne ;)
Reklama
 

Google Adsense [Bot]
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 13, 2009 15:32

Příspěvek od Google Adsense [Bot] »

Tak uz som tu, cakam na odpovede :D Vdaka :)
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Takze, 8 vent. motory, vseobecne lepsie tahaju z nizsich otacok, mensia spotreba paliva, oproti tomu 16 ventil ma lepsi zatah vo vacsich otackach. S tym prekopanim ti toho ja moc neporadim, su tu ini MAJSTRI so skusenostani, urcite ti este poradia, ale prevodovka v tom 8 V ma dlhsie stupne.
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

Potrebujes kabelaz oz ECU k motoru, Ecu, a to je tak asik cele.Uchyty sedia presne takze tam problem neni. Taky som presiel z 8V na 16V a ponechal som si svoju prevodovku a ten pomer rychlosti sa mi zda lepsi ako pri 16V prevodovke.
Len budes potrebovat vymenit vyfuk od zvodov po kat. Ked sa tu niegde popozeras, tak je i odkaz na fotecky z prestavby.
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Osobně bych doporučovat sehnat nový 8V motor - je levnější na údržbu a údajně i více vydrží. Pokud se Ti nechce investovat do Nexie, kup si třeba starší Astru s motorem c20xe. Jinak ten swap samozřejmě není nepřekonatelný problém, já osobně nemám zkušenosti s výměnou 16V do 8V, ale předpokládám, že bude třeba, kromě motoru, řešit ECU, kabeláž, převodovku a určitě se objeví i další problémy, ale více Ti možná prozradí JRD, já do toho zase tolik nevidím...

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Google Adsense [Bot]
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 13, 2009 15:32

Příspěvek od Google Adsense [Bot] »

Vdaka za postrehy. Moc som nestudoval svoju Nexiu - kabelaz od ECU k motoru nie je JEDNA kabelaz na cele auto ako to byva u niektorych vozov? Je to na konektoroch? Co ja viem, zadne svetla, predne svetla, doplnky k interieru, nerad by som prekopaval komplet cele auto. Spojka pasuje, aj prevodovka? Lebo chystam kupit komplet 16v nexiu buranu s dobrym motorom...
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No..
kedze xesh kupit buracku, tak tam budesh mat vsetko potrebne..

ono ECU aj kabelaz je "prisposobitelna" ..
ale kedze budesh mat druhe auto, tak len premontujesh skatulku,
a prehodish zvezok kablov, ..ten nalavo..ked kukash na motor..

vsetko ostatne sedi...akurat jeden dratik v poistkovke bude treba prepojit..
..tusim z plusu na minus.. ( nepametam sa fcul, mozno REBRO)...

mu sme este "ako bombonik" mali montaz servoriadenia,..
a "nechcenu" vymenu spojkovych valcekov..

tusim ze aj lanko na plyn-pedal sme menili..nejaku tu hadicu na chladic..

inac to pasuje secko...na prevodovku neni probleem..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

JRD McLAREN píše:No..
kedze xesh kupit buracku, tak tam budesh mat vsetko potrebne..

ono ECU aj kabelaz je "prisposobitelna" ..
ale kedze budesh mat druhe auto, tak len premontujesh skatulku,
a prehodish zvezok kablov, ..ten nalavo..ked kukash na motor..

vsetko ostatne sedi...akurat jeden dratik v poistkovke bude treba prepojit..
..tusim z plusu na minus.. ( nepametam sa fcul, mozno REBRO)...

mu sme este "ako bombonik" mali montaz servoriadenia,..
a "nechcenu" vymenu spojkovych valcekov..

tusim ze aj lanko na plyn-pedal sme menili..nejaku tu hadicu na chladic..

inac to pasuje secko...na prevodovku neni probleem..
Spojka neni problem? 8 V ma lamelu o priemere 200 mm a 16 V ma 220 mm, teda je rozdiel aj v pritlacaku?
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..Zotrvacnik je rovnaky pre obydve velkosti lamiel..
..a tym padom aj uchyt mekana...

akurat je potom rozdiel v priemeroch trecich ploch na mekanach..
pri 8V a 16V...
ale fyzicky je to zamenintelnee...

len treba ratat stym ..ze potom mensia lamela menej vydrzi pri 16V motore..
..ale aj tak ak ten priemer porovnam...
SKODA130+ priemer 190 na vykon 40-50kW
DAEWOO 8V priemer 200 na vykon 55kW...

a ked som teraz dal dole lamelu z 2.0 po cca 27-tkm a stale bola povodnaa...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Lenze mam taky dojem, ze tie lamely na nexiach moc nevydrzia, mozno to je tym, ze je pre lavu nohu trocha malo miesta :lol: A KW az taku ulohu nehraju, dolezitejsi je krutiaci moment pre porovnavanie (teda myslim) :?:
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“