Stránka 1 z 2
Prosim o radu Nexia mi zere moc oleja
Napsal: ned kvě 04, 2008 18:02
od Kool55
V com moze bit chyba.Kazdy mesiac dolievam 1L oleja,pritom za mesiac spravim len 250km.nikde mi neunika ani kolo vane.Na taku spotrebu oleja by to malo poriadne dymit ale vobec to nedymi.Neviem v com moze bit chyba.Je tam najazdene 80000km.Zaujmave je to ze niekedy to ide ako gula a niekedy sa mu moc nechce.Ventile mi vobec neklepu,spotreba paliva normalna.Ak niekto viete tak poradte v com moze bit chyba.
Napsal: ned kvě 04, 2008 18:35
od ferino28
Olej unika bud netesnostami cez tesnenia von, alebo cez drieky ventilov, alebo cez poskodene kruzky na valci, alebo cez vadne tesnenie pod hlavou a nieco cez odvetravanie. Prve si vylucil, druhe a tretie tiez (kedze ti to nedymi), stvrte neviem (ale tomu neverim aby tolko oleja slo napr. do vody), piate je zanedbatelne. Ako dlho ti to takto zerie? Odkedy? Kolko si na tom uz v takomto stave najazdil?
Napsal: ned kvě 04, 2008 20:31
od Kool55
ferino28 píše:Olej unika bud netesnostami cez tesnenia von, alebo cez drieky ventilov, alebo cez poskodene kruzky na valci, alebo cez vadne tesnenie pod hlavou a nieco cez odvetravanie. Prve si vylucil, druhe a tretie tiez (kedze ti to nedymi), stvrte neviem (ale tomu neverim aby tolko oleja slo napr. do vody), piate je zanedbatelne. Ako dlho ti to takto zerie? Odkedy? Kolko si na tom uz v takomto stave najazdil?
Uz ho mam rok a zere to odvtedy co som ho kupil.Do vody nejde pozeral som na viko ci neni do biela je cisto od oleja motor aj vanu mam cistucke ani znamka po unikani oleja cez tesnenie.Co sa tyka odvetravania tak tam to je dost cierne smerom ku klapke.Klapku som cistil asi pred dvoma mesiacmi bola spinava ale nie na tolko uniku oleja.-Zvnutra-.Motor slape jak hodinky je tichy ale niekedy je lenivy ale to len zriedka je to 16V.Vobec si to neviem vysvetlit kam ten olej ide,kde sa straca.Keby to aspon dymilo tak bi som aspon vedel ze su zle piestne kruzka ale nic.Bez oleja som na tom nikdy nechodil.Nechcem sa ho zdat este som s nim nemal nijaky problem ze bi ma niekde nechal aj ked v kutiku duse som rozmislal nad lanosom.
Napsal: ned kvě 04, 2008 20:50
od ferino28
Daj to na zdvihak a dobre si to poobzeraj. Keby ti to zralo tolko oleja tak by bola za tebou biela clona, tak ze by si nepotreboval zrkadla
. Niekde ti to musi utekat
Napsal: ned kvě 04, 2008 22:47
od JRD McLAREN
..otazka cislo jedna ...1..
jaky tam mash olej..??
znacku, typ, vyskozita...atd..
Napsal: pon kvě 05, 2008 16:32
od Kool55
JRD McLAREN píše:..otazka cislo jedna ...1..
jaky tam mash olej..??
znacku, typ, vyskozita...atd..
Bol som pod autom ked som menil palivovy filter a ani kvapka na zemi ani okolo vane.Ved to je to ze to vobec nedymi.Zabudol som znacku olejov v minulych mesiacou ale posledne mesiace pouzivam Castrol-Magnatec-10W/40 A3/B3 ale v minulosti som pouzival tiez 10W/40 zralo to rovnako len s tym rozdielom ze po Castroly je ten motor tichsi a zivsi.Preto sa pytam priamo tu lebo je to neuveritelne ze tolko oleja zozere a vobec neviem kde sa za ten mesiac podeje.V minulosti mam skusenosti s autami ale toto ma prekvapilo.Vobec tomu nechapem nedymi,sviecky mam orginal su nove a ciste,celi motor,olej.vanu mam ciste,pod motorom na zemi ani kvapka,tak nechapem.
Napsal: pon kvě 05, 2008 16:45
od ferino28
Ten olej si si menil sam? Poznam cloveka, ktory si dal menit olej v servise. Po ceste si vsimol, ze mu to hodne dymi, tak sa vratil, ze nech mu to skontroluju. Samozrejma, ze tam mal "malo" oleja a tak mu ho pekne doliali po hornu rysku. Dymilo mu to aj nadalej a o dva dni sa mu motor pretocil. V servise nejaky imbecil zamenil omylom mierku za inu a olej sa mu cez turbo dostaval az do motora a nasledok bol fatalny. A to sa pekne stalo v znackovom servise Mercedes-Benz (UK). Nastastie to bol "len" stary Sprinter.
Napsal: pon kvě 05, 2008 17:09
od mil
Ten olej sa Ti spaľuje. Na dyme to až tak nepoznať. Bol som v podobnej situácii. Stačilo vymeniť guferá ventilov a nežerie už ani ň. U mňa to bolo dobre poznať na koncovke výfuku. Boli v nej hrubé mastné sadze.
Napsal: pon kvě 05, 2008 17:54
od Kool55
mil píše:Ten olej sa Ti spaľuje. Na dyme to až tak nepoznať. Bol som v podobnej situácii. Stačilo vymeniť guferá ventilov a nežerie už ani ň. U mňa to bolo dobre poznať na koncovke výfuku. Boli v nej hrubé mastné sadze.
Inac dost som si o tom cital aj na inych strankach co sa tikalo zrania oleja a 98% napisalo ze po vymene gufera im prestal zrat olej.Bude to asi ta chyba.Dik za pomoc.A este jedna vec na leto si ho chcem stunid a kdesi som cital ze tuningove narazniky s oktavie pasuju na nexiu je to pravda?
A kto chce menit prahy nech si kupi prahy s kadeta su rovnake obidva stoja 1200sk dobra cena.
este raz dik.
Napsal: pon kvě 05, 2008 17:57
od Kool55
mil píše:Ten olej sa Ti spaľuje. Na dyme to až tak nepoznať. Bol som v podobnej situácii. Stačilo vymeniť guferá ventilov a nežerie už ani ň. U mňa to bolo dobre poznať na koncovke výfuku. Boli v nej hrubé mastné sadze.
Inac dost som si o tom cital aj na inych strankach co sa tikalo zrania oleja a 98% napisalo ze po vymene gufera im prestal zrat olej.Bude to asi ta chyba.Dik za pomoc.A este jedna vec na leto si ho chcem stunid a kdesi som cital ze tuningove narazniky s oktavie pasuju na nexiu je to pravda?
A kto chce menit prahy nech si kupi prahy s kadeta su rovnake obidva stoja 1200sk dobra cena.
este raz dik.
Napsal: pon kvě 05, 2008 19:27
od ferino28
Ak ti ho skutocne tak moc spaluje, tak potom katalizator ....
Napsal: pon kvě 05, 2008 20:10
od Hynek
To Ferino28 - Jak může katalyzátor ovlivnit spotřebu oleje? Jak jsi to myslel?
Napsal: pon kvě 05, 2008 20:59
od JRD McLAREN
no takze...overit sa to da sledovanim dymu z vyfuku "pod zatazou"..
cize nech niekdo ide za tebou s autom, a pozera sa co sa ti vali z vyfuku..
treba skusat za studena a potom aj za tepla..a motor treba samozrejme ponahat..
akoby mal zo seba vydat maximum....
Napsal: pon kvě 05, 2008 21:05
od Kool55
JRD McLAREN píše:no takze...overit sa to da sledovanim dymu z vyfuku "pod zatazou"..
cize nech niekdo ide za tebou s autom, a pozera sa co sa ti vali z vyfuku..
treba skusat za studena a potom aj za tepla..a motor treba samozrejme ponahat..
akoby mal zo seba vydat maximum....
Katalizator som dal prec.
Napsal: pon kvě 05, 2008 21:11
od ferino28
Hynek píše:To Ferino28 - Jak může katalyzátor ovlivnit spotřebu oleje? Jak jsi to myslel?
Nie, myslel som to tak, ze s takym velkym mnozstvom spaleneho oleja by ten kat. uz nemohol "dychat".