Caute,
mam moznost sa lacno dostat a nexii GL (8V, 180 tis. km) a mam zopar otazok. Ja viem, ze v mojom pripade je nanajvys cudne, ze by som este nejaku nexiu chcel, ale zhanam nieco pre mamu na dochodku a toto by bolo relativne dost muziky (aj ked je to uplny zaklad bez vsetkeho) za malo penazi, ale ma to zopar "drobnych" chybyciek a bol by som rad, keby ste mi niekto znaly napisali pribliznu cenu opravy (material + praca v normalnom servise - do pondelka je daleko a musel by som ju tam vozit....):
- brutal vola v riadeni (tak 1/5 otacky)
- dost zle brzdy - zaflekovat je pre chlapa problem, pre zenu nemozne
- hucia (minimalne) predne loziska
- volant sa trocha kyve zo strany na stranu (moze by aj pneumatikami)
- voda v expanzke vytrvalo peni (testnenie pod hlavou?), na viecku od oleja je trocha cierneho svinstva (nic biele, mozno je to normalne, na 16V tam take nemam).
- zasraty motor od oleja
Inak ide ok, dost oleja, dost vody. Uz 2x bolo riesene tesnenie pod hlavou, prvy krat si to odniesla aj hlava - trocha ju pokrutilo a bola vyrovnavana.
Takze, co by stalo
- odstranenie vole v riadeni
- vymena platniciek + ostatne veci (nevyznam sa v tom
- vymena lozisk (nie je ABS)
- vymena tesnenia pod hlavou (ak treba)
Poprosim cenu za kazdu odrazku zvlast. Velka vdaka!
Cena opravy?
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Reklama
Re: Cena opravy?
Asi by bolo lepsie na to zabudnut. To auto uz ma "dost" nabehane, ale co je najdolezotejsie, podla toho co pises, ta Nexia nebola vobec udrziavana. Ak ju aj opravis, tak sa bude stale nieco sypat. Ak niekomu skrutilo hlavu, tak ten musel na nu naozaj sr.t a myslim, ze tie veci co si tu napisal je len zlomok toho co bude v blizkej dobe rpotrebne riesit. Ta vola v riadeni? Ma to posilovac? Brzdy, oblozenia, dosticky, kotuce kupis 4000, ale ak to vobec nebrzdi, tak bude aj chyba inde. Loziska som neriesil, takze neviem. Tesnenie pod hlavu asi 800. K tomu prirataj pracu. Co pneu, vyfuk, spojka, nejake naplne, rozvody (nevies kedy boli menene, takze vymenit), capy, tlmice atd, v akom stave to je? Ked si to mozno das dohromady (mam na mysli predpokladane vydaje napr. v priebehu cca 1 roka) dostanes sa na sumu ktora podstatne prevysuje ceny v akych sa tie auta pohybuju, nehovoriac o tom, ze to auto bude asi casto v servise, co nieje nijak prijemne. Ak riesis malo nedostatok financii a potrebu auta, tak tadialto cesta nevedie. Radsej si pozicat a kupit poriadne, ako si hodit na krk nieco taketo. Este je tu moznost ineho auta (lacnejsieho ako nexia) a v lepsom stave, aj ked mozno za cenu ineho "komfortu" a image. Prepac mi tieto riadky, ale toto je moj osobny zaver. Mal som uz hodne aut, a kupoval som ich v roznom stave, no a za tu dobu uz v tom mam jasno, ze taka mrtvola je velky pozierac penazi.Granko píše:Caute,
mam moznost sa lacno dostat a nexii GL (8V, 180 tis. km) a mam zopar otazok. Ja viem, ze v mojom pripade je nanajvys cudne, ze by som este nejaku nexiu chcel, ale zhanam nieco pre mamu na dochodku a toto by bolo relativne dost muziky (aj ked je to uplny zaklad bez vsetkeho) za malo penazi, ale ma to zopar "drobnych" chybyciek a bol by som rad, keby ste mi niekto znaly napisali pribliznu cenu opravy (material + praca v normalnom servise - do pondelka je daleko a musel by som ju tam vozit....):
- brutal vola v riadeni (tak 1/5 otacky)
- dost zle brzdy - zaflekovat je pre chlapa problem, pre zenu nemozne
- hucia (minimalne) predne loziska
- volant sa trocha kyve zo strany na stranu (moze by aj pneumatikami)
- voda v expanzke vytrvalo peni (testnenie pod hlavou?), na viecku od oleja je trocha cierneho svinstva (nic biele, mozno je to normalne, na 16V tam take nemam).
- zasraty motor od oleja
Inak ide ok, dost oleja, dost vody. Uz 2x bolo riesene tesnenie pod hlavou, prvy krat si to odniesla aj hlava - trocha ju pokrutilo a bola vyrovnavana.
Takze, co by stalo
- odstranenie vole v riadeni
- vymena platniciek + ostatne veci (nevyznam sa v tom
- vymena lozisk (nie je ABS)
- vymena tesnenia pod hlavou (ak treba)
Poprosim cenu za kazdu odrazku zvlast. Velka vdaka!
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
ok, vyriesene. pozeral som nejake inzeraty v avize a zda sa, ze za trocha viac penazi clovek dostane podstatne lepsiu vybavu a pri troche stastia aj stav. je pravda, ze servis to auto nemalo bohvie aky... . skusim nieco poobvolavat a povozit sa, snad uz po tom vsetkom, co som opravoval zistim, ci bude kandidat na kupu tesne pred smrtou alebo este par km vydrzi... a vdaka za nazor, dosiel na to neskor aj sam
ok, guys, som hrdym majitelom druhej nexie - hatchback GTX v plnke okrem klimy (16V, posilnovac, ABS, airbag, meta central na dialkove). tachometer vravi, ze vraj 86 tis. km, comu sa mi velmi nechcelo verit, ale interier je ako novy - ciste sedadla, ziadne klepanie, drncanie, ziadny bordel v ovladacoch okien, vsetko podsvietenie svieti, inak povedane vo vnutri je v 3x lepsom stave ako ta moja, radenie a spojka ok, ide rovno, a co je najdolezitejsie - nema urvane madlo na kufri . bud to ma vazne tolko najazdene, alebo to niekto sice stocil, ale strasne si zamakal na tom, aby to nebolo vidiet, je to vnutri ako nove.
jedine chyby, co som zistil - vypalena parkovacka, prerusene 3 pasiky vyhrievania zadneho okna, unavene navyjace pasov (co s tym?), je tam original Daewoo radio, ale nie TANK, ale "odnimacka" ). Susti potak hlasitosti a obcas vypadava niektory reprak - skusim to nejako fixnut.
Takze este ma caka: komplet prehliadka, nove rozvody, novy olej, nove letne pneu (aktualne zimne pojdu do kosa, lebo urcite pamataju este cisara frantiska jozefa, tak su popraskane), kontrola vsetkych sitiek, filtrov, atd.... a snad to chvilu vydrzi. je to pre mamu, takze ziaden tuning a mocna hudba nebude ).
P.S: zistil som, ze je to nejaka "ina" verzia - cisla na tachometri (vzdialenost v km) maju trocha iny font, aj rucicky su malicko ine, spinac svetiel ide zapnut tazsie ako u mna (tvrdsia pruzinka v packe?), iny kluc, o immobilizeri neviem. Na "mojej" nexii mam volnobeh na 1000 RPM, tu je okolo 700-800, sedadla su o dost tvrdsie a maju lepsie bocne vedenie (vyzeraju rovnako, ale su lepsie).
P.P.S: inzinieri v bazare si neprecitali, ze tym silikonovym bazmegom, ktorym to vnutri cele vystriekali sa nema natierat volant, takze to budem musiet este cele utriet, lebo volant sa brutal smyka, vzdy sa od toho zababrem a palubovka sa mi leskne v celnom skle...
jedine chyby, co som zistil - vypalena parkovacka, prerusene 3 pasiky vyhrievania zadneho okna, unavene navyjace pasov (co s tym?), je tam original Daewoo radio, ale nie TANK, ale "odnimacka" ). Susti potak hlasitosti a obcas vypadava niektory reprak - skusim to nejako fixnut.
Takze este ma caka: komplet prehliadka, nove rozvody, novy olej, nove letne pneu (aktualne zimne pojdu do kosa, lebo urcite pamataju este cisara frantiska jozefa, tak su popraskane), kontrola vsetkych sitiek, filtrov, atd.... a snad to chvilu vydrzi. je to pre mamu, takze ziaden tuning a mocna hudba nebude ).
P.S: zistil som, ze je to nejaka "ina" verzia - cisla na tachometri (vzdialenost v km) maju trocha iny font, aj rucicky su malicko ine, spinac svetiel ide zapnut tazsie ako u mna (tvrdsia pruzinka v packe?), iny kluc, o immobilizeri neviem. Na "mojej" nexii mam volnobeh na 1000 RPM, tu je okolo 700-800, sedadla su o dost tvrdsie a maju lepsie bocne vedenie (vyzeraju rovnako, ale su lepsie).
P.P.S: inzinieri v bazare si neprecitali, ze tym silikonovym bazmegom, ktorym to vnutri cele vystriekali sa nema natierat volant, takze to budem musiet este cele utriet, lebo volant sa brutal smyka, vzdy sa od toho zababrem a palubovka sa mi leskne v celnom skle...