Stránka 1 z 1

Lambda sonda

Napsal: pon bře 31, 2008 17:03
od jindrys
Čus chlapci stal se mi nemilej problémek - nešťastnou náhodou jsem utrhl kabel přímo u lambdy,uš mám novou ale ta stará nejde vytočit tak se ptám jakej to má vliv když ta lambda nefunguje.Jsem toho názoru že by se nemělo nic dít krom špatnejch emisí a svícení kontrolky check.Jinak auto jede výborně a nekouří,skrátka nepociťuji žádnou změnu zatim ;) takže dá se jezdit s odpojenou lambdou??? Řídící jednotka by si měla brát údaje z MAT a MAP ale chci si to tu potvrdit proto se ptám

Napsal: pon bře 31, 2008 21:02
od Richard
No myslím, že by tam sonda měla určitě být, ztrácí se vlastně hlavní kontrola nad motorem (množství paliva a zapálení směsi), ř.j. pracuje v nouzovém režimu, tedy asi bude vyšší spotřeba a můžeš zničit katalyzátor !!!
Když ji máš urvanou stejně, zkus ohřát výfuk a pak sondu dát do klíče a mokrým hadrem, zkusit sondu zchladit, aby se trochu smrskla. Třeba to pak povolí. Použij dobrej klíč (nejlépe golu - šestihran, ne dvanáctihran)a pořádnou rouru na něj. Hlavně tu sondu neožvejkej, nebo ji už nepovolíš. Pokud se ti nepovede ji povolit bude asi muset potrubí ven a zkusit to venku. Ale doporučovali bych to ohřátí celého potrubí a prudké zchlazení té sondy, to by mohlo vyjít. Držím palce -i -i

Napsal: pon bře 31, 2008 21:16
od Kessler
Spotřeba by měla jít výrazně nahoru...navíc jak už zmínil Richard řídící jednotka netuší jak bohatá je směs a jede v nouzovém režimu podle nějakých přednastavených hodnot...určitě bych s tím takhle nejezdil...

Napsal: úte dub 01, 2008 16:57
od jindrys
tak uš to mám vyměněný a zapojený jinak dík za rady 8)

Napsal: úte dub 01, 2008 17:26
od Richard
jindrys píše:tak uš to mám vyměněný a zapojený jinak dík za rady 8)
Jak to šlo? Ztuha? Použils nějakej fígl? :?:

Napsal: úte dub 01, 2008 18:33
od jindrys
musel sem sehnat trubkovej klíč kterej byl zvenčí šestihranej a na něj sem nasadil oříšek z golasady,no utáhlí to bylo jako sv..e :D ale podalo se to.Ta lambda byla stejně zralá na výměnu

Napsal: stř dub 02, 2008 10:56
od Richard
Ke Gole se prodávají i oříšky prodloužené, šestihrané (jakoby trubkové), které fungují jako svíčkový klíče, tyhle jsem měl na mysli, ale hlavně že se povedlo 8)

Napsal: stř dub 02, 2008 12:10
od Tomáš
ono nejde o to , že je to utažené , ale hlavně teplem zapečené .
já jsem použil normální očkový klíč , musí se jím samozřejmě nejdřív protáhnout drátek ...

Napsal: stř dub 02, 2008 20:25
od jindrys
Jo Tomáši tim očkem sem to taky skoušel ale neni tam tolik místa na otočení tak je nejlepší ten prodlouženej oříšek nebo trubkáč z dirkou v boku abys mohl provlíknout ten kabel a na ten trubkáč sem nasadil ořech dva nástavce a pohoda,točit sem mohl krásně nad motorem. 8)

Re: Lambda sonda

Napsal: ned srp 30, 2009 13:14
od maros26
Taka mala otazocka okolo lambda sondy. Je mozne lambda sondu aj dako umyt? ak hej ma to daky vyznam z hladiska jej spravnej funkcnosti?

Re: Lambda sonda

Napsal: ned srp 30, 2009 23:08
od ppp
O takom niecom som este nepocul ale neviem cim by si ju chcel umyvat aby to malo vyznam a neznicil si ju, kedze jambda sonda, je taky malicky katalyzator, teda porovita kreamika s naparenou vrstvou vzacnych kovov. Ked sa znici necistotami zo spalin tak uz jedine vymenit. Nova stoji cca 30 az 35eciek, tak by som nad nou velmi nespekuloval. Ja sice rad opravujem veci nad ktorymi ini uz zlamali palicu ale v pripade kyslikovej sondy nevidim ziadnu moznost ;).