Stránka 1 z 5
Únik oleje!!!Zvýšená spotřeba oleje?
Napsal: pon bře 31, 2008 14:27
od Picasso
Prosím o radu!!!!!
Asi před třemi týdny jsem si všiml,že mi ubyl na rysce olej.Tak jsem dokoupil,a dolil,a myslel,že je to v pohodě.Dnes jsem se podíval jen tak ze zvědavosti a z hrůzou jsem zjistil,že mi zase ubyl olej(odhaden 1/2 litru).Pod autem není ani kapka a tak jsem jen tak mrkl do nádržky s vodou a k mýmu zděšení je tam jakási tmavá směs,na omak mastná.(voda je asi půlroku kompletně vypuštěná a vyměněná za novou).Za ty tři týdny jsem najel asi 200km.Prosím o radu co to může být a hlavně co s tím a alespoň hrubý odhad co to může stát.
DÍKY MOC ZA JAKÉKOLIV REAKCE A RADY !!!!!!!!
Napsal: pon bře 31, 2008 14:33
od Kessler
Tohle vypadá na těsnění pod hlavou...co se týče ceny, tak něco přes 500 Kč + práce + nový olej a chladící kapalina...
Napsal: pon bře 31, 2008 14:38
od Jura
Taky si myslím, těsnění pod hlavou. Do opravy bych řekl s autem nejezdit! Cenu tipuju zhruba do 2.500 celkem (to je jen můj nepříliš fundovaný odhad)
Napsal: pon bře 31, 2008 14:56
od Habron
V servisu si vezmou cca 3000 za práci, 1000 za srovnání hlavy, 1000 olej, 600 těsnění pod hlavou + další drobný materiál ...
Cena tak kolem 6000,-
Sem tam to někdo udělá i levněji, dá se dostat na tu 1000 za práci, materiál se moc srazit nedá.
nubira
Napsal: pon bře 31, 2008 18:12
od Serpico
...to Picasso - nechci oponovat kolegům, ale podívej se do nádržky na kapalinu pokud tam není bílá emulze, tak nejde olej do vody - s největší pravděpodobností ti odešly gufera dříků ventilů, vystárnou a unaví se...no a teď k tomu podstatnému, kdo umí tak ti " gufera " vymění bez sundání hlavy motoru...jinak je cena přibližně stejná jedno gufero 24 - 34 Kč...
Mějte se fajn
Napsal: pon bře 31, 2008 18:51
od jindrys
Napsal: pon bře 31, 2008 19:18
od Jura
Habron píše:V servisu si vezmou cca 3000 za práci, 1000 za srovnání hlavy, 1000 olej, 600 těsnění pod hlavou + další drobný materiál ...
Cena tak kolem 6000,-
Sem tam to někdo udělá i levněji, dá se dostat na tu 1000 za práci, materiál se moc srazit nedá.
Opravdu na tom v servisu stráví +/- 8 hodin práce??? A proč by rovnali hlavu, pokud nebude křivá? A proč 1000 za olej? Tam přijde 10W40, ne? Sory, nerozumím tomu příliš, ale tyto částky mi připadají přestřelené.
Napsal: pon bře 31, 2008 19:23
od Picasso
No co se týká té vody v nádržce,tak emulse tam není.Ale pokud si tam sáhnu,tak ta voda je taková mastná.A jinak kam by ten olej zmizel?
Napsal: pon bře 31, 2008 19:43
od Kessler
Jinak pokud olej nikde neteče ven, tak se mohl jedině spálit...kolem netěsnících pístních kroužků nebo třeba kolem špatného těsnění dříků ventilů...
...a chladící kapalina sama o sobě taková trochu mastná je...
Napsal: pon bře 31, 2008 19:49
od Picasso
Kdyby se měl spálit,tak v tomto množství by to asi docela solidně kouřilo,ne?A to nijak nemůžu říct.Téměř to nekouří.
A k té vodě.Když ta namočím prst a utřu si ho,tak ty prsty jsou pořád dost mastný.Ale je fakt že není mléčná.
Napsal: pon bře 31, 2008 21:20
od Richard
Když začnu logicky uvažovat, jdou mé myšlenky takto: Tlak oleje v motoru je tak od 1-do 4 atm. Tlak v nádržce vody je tak asi 1 atm. Pokud by bylo prdlé těsnění pod hlavou mezi olejem a vodou během jízdy by se olej dostával do vody, ale po zastavení je voda v chlazení natlakovaná a samo by se stejnou dírou cpala do oleje motoru. Teda olej by musel přibývat a stala by se z něho emulze (taková hnědá pěna). Zkus malinko odpustit výpustným šroubem na vaně motoru a pokud poteče voda je to jasný, pokud poteče ihned jen olej, asi není příčina těsnění pod hlavou. Voda by měla za každých okolností ubývat. Pokud se nic takového neděje, viděl bych příčinu té "ošklivé hnědé vody" v nádržce spíš ložisko a gufero na vodní pumpě a jeho mazivo ve vodě.
Olej muže ubývat kolem těch gufer ventilů a nemusí to být tolik vidět při jízdě. Nejlépe to poznáš při jízdě z kopce bez plynu a pak pod kopcm přidat plyn. Pokud se trochu zakouří je to těma ventilama nebo kroužkama
Zlom vaz
Napsal: pon bře 31, 2008 21:27
od Picasso
No teď mě něco napadlo.Asi před měsícem mi dělaly komplet rozvody a to včetně vodní pumpy.Nemohla by tu být možnost,že tam něco neudělaly správně a teď to teče?V podstatě před tím než se dělaly ty rozvody,tak jsem s olejem problém neměl.
Napsal: pon bře 31, 2008 21:36
od Richard
No ta pumpa mohla být zaolejovaná a zapatlaný vazelínou, tedy pokud byla nová a do tý vody stačí jen trochu oleje nebo vazelíny a hned je to špína.
Nevím jak by se rozvody mohly projevit na žraní oleje, při výměně kladek a řemene se nikam neleze! To by jen musel olej někde téct (okolo víka ventilů atd.), ale to bys viděl na zemi nebo na motoru.
Napsal: pon bře 31, 2008 21:42
od Picasso
No uvidím,asi zítra s tím zajedu(opatrně a krokem) do servisu a doufám že si s tím poradí a hlavně doufám že to nebude moc drahý.V každým případě díky za typy a ozvu se co s tím vlastně bylo.
Díky moc všem!
Napsal: pon bře 31, 2008 22:05
od Jura
Picasso píše:No uvidím,asi zítra s tím zajedu(opatrně a krokem) do servisu a doufám že si s tím poradí a hlavně doufám že to nebude moc drahý.V každým případě díky za typy a ozvu se co s tím vlastně bylo.
Díky moc všem!
Jo, dej vědět, jistě jsme všichni zvědaví a rádi se výsledkem trochu poučíme. Zlom vaz!