Stránka 1 z 2
Klakson
Napsal: ned bře 30, 2008 19:05
od newnexia
Nejde mi klakson moc som to neriesil ale uz by bolo na case....myslim ze to nejde od kedy som menil prednu hmlovku nieco sa asi skratovalo a odvtedy nejdu hmlovky ani predne ani zadne ale ani klaksoon...
Teda aspon myslim ze to nejde od vtedy....moc netrubim ale niekedy by bolo treba
Napsal: pon bře 31, 2008 22:50
od ferino28
Ten klakson sa tu preberal uz hodne krat, takze este ti poviem, ze bude asi dobry, ale nema - pol , ktory je vlastne spinany (ku klaksonu ide stale +) a chyba bude asi v kabelovom zvazku, lepsie povedane v spojke co je niekde pod/pri chladici (chod po kabli od klaksona a najdes to), bude to asi hodne zhnite. Ten klakson nema nic spolocne s tymi hmlovkami (teda vlasne ma, su na jednom aute a asi ten klakson ti nejde, lebo ked si robil tie hmlovky tak si mozno zarusal tou spojkou k tomu klaksonu). Poistky ze mas dobre sa asi netreba pytat, ale predsa?
No a co kontrolka hmloviek? Ta ti svieti? Co rele? Aj ked mam dojem, ze si ho menil. Ozaj a nehrabal so nieco pod palubovkou, alebo take nieco? Ved ti staci obycajna skusacka na 12 V (aj ziarovka) a niekde to musis najst. Hmlovky nie su nic zlozite. Skusim ti sem natiahnut schemu.
Napsal: úte dub 01, 2008 06:55
od ferino28
Tak tu schemu nemam (skor som ju nenasiel), musim si upratat v compe
.
Napsal: úte dub 01, 2008 08:04
od Adro
ja som mal kable potrhane v kopexke pod chladicom.
Napsal: pát dub 04, 2008 20:30
od Dark69
Napsal: pát dub 04, 2008 23:09
od ferino28
Su tam dva klaksony, jeden ma vysoky ton, druhy nizsi, tak ti asi jeden odisiel. Ton klaksonu sa da ciastocne "upravit" srobom (byva vacsinou zaliaty farbou), takze mozes este skusit aj to. Ten srob tam je iba jeden.
Napsal: sob dub 05, 2008 06:35
od Dark69
ferino28 píše: Su tam dva klaksony, jeden ma vysoky ton, druhy nizsi, tak ti asi jeden odisiel. Ton klaksonu sa da ciastocne "upravit" srobom (byva vacsinou zaliaty farbou), takze mozes este skusit aj to. Ten srob tam je iba jeden.
jasne su tam dva klaksony skusim sa na to pozriet...a kde presne najdem tu srubku na klaksone niekde v strede kde su spojene?
Napsal: sob dub 05, 2008 20:31
od ferino28
Dark69 píše:ferino28 píše: Su tam dva klaksony, jeden ma vysoky ton, druhy nizsi, tak ti asi jeden odisiel. Ton klaksonu sa da ciastocne "upravit" srobom (byva vacsinou zaliaty farbou), takze mozes este skusit aj to. Ten srob tam je iba jeden.
jasne su tam dva klaksony skusim sa na to pozriet...a kde presne najdem tu srubku na klaksone niekde v strede kde su spojene?
Ten srob je z tej strany ako su napajacie konektory (na kazdom klaksone je jeden). Ak budes skusat s nim potocit, tak velmi citlivo, skus postupne tak o stvrt otacky, ak to prezenies tak ti nepojde. Potom (po vyladeni) ho nezabudni znova zaistit nejakou farbou. Naj by bolo to skusat mimo civilizacie
Napsal: sob dub 05, 2008 21:29
od Dark69
ferino28 píše:Dark69 píše:ferino28 píše: Su tam dva klaksony, jeden ma vysoky ton, druhy nizsi, tak ti asi jeden odisiel. Ton klaksonu sa da ciastocne "upravit" srobom (byva vacsinou zaliaty farbou), takze mozes este skusit aj to. Ten srob tam je iba jeden.
jasne su tam dva klaksony skusim sa na to pozriet...a kde presne najdem tu srubku na klaksone niekde v strede kde su spojene?
Ten srob je z tej strany ako su napajacie konektory (na kazdom klaksone je jeden). Ak budes skusat s nim potocit, tak velmi citlivo, skus postupne tak o stvrt otacky, ak to prezenies tak ti nepojde. Potom (po vyladeni) ho nezabudni znova zaistit nejakou farbou. Naj by bolo to skusat mimo civilizacie
hehehe
pojdem do lesa
aspon vyplasim zver
zajtra dam vediet ako som dopadol
Napsal: sob dub 05, 2008 22:49
od ferino28
A este taky detail. Ak ti ten klakson (teda ten co nejde) po pripojeni napatia ako by len tak cvakne, avsak netrubi tak ten srob zreba povolit (ak si dobre pamatam) a ak ti nejde tak zas naopak. Este by mohol byt spaleny, ale tomu moc neverim, zvacsa sa "zapecie" kontakt vnutri a prave tym pritiahnutim (respek. povolenim) sa znova rozhybe. A nezabudni, ze tam na jeho kontakty je privedene stale + a - je sponane na volante, tak az ti to tam neiskri a neprides o poistky. To co ti tu pisem plati pre original klaksony, ak ich niekto pred tebou menil, tak to uz neviem aky by tam mohol byt, avsak vsetky klasicke pracuju na rovnakom principe a su aj mechanicky podobne. Zvycajne sa davaju dva, jeden je ladeny asi na 400 Hz a druhy okolo 3 kHz, tymi srobami sa to da ciastocne upravit.
Napsal: sob dub 05, 2008 23:19
od Hynek
Ten šroub, je vlastně kontakt tzv. Wagnerova kladívka, známého z obyčejného el. zvonku. Pracuje to takto.: V klidu je tento kontakt sepnutý. Zapneš proud, membrána se přitáhne k magnetu, který vznikne průchodem proudu cívkou a tím rozpojí el. obvod, přestane procházet proud, tedy zmizí magnetické pole a membrána se vrátí na místo, čímž sepne obvod ,cívka vytvoří magnet, přitáhne membránu ......a stále dokola,dokud držíš spínač klaksonu.
Tím, jak se mění /šroubováním/ "mezera" mezi membránou a kontaktem, který tvoří ten štelovací šroub se mění kmitočet, čímž se klakson dá částečně "naladit".
Napsal: ned dub 06, 2008 13:53
od Dark69
No tak som na to pozrel a zistil som taku vec...mam tam dva klaksony do ktorych ide hadicka na vzduch a nad nimy je motorcek zvlast ktory pusta vzduch do klaksonov..truby to smiesne slabo az piska preplachol som klaksony nepomaha to...proste su jednoduche obycajne klaksony do ktorych ide iba vzduch nic ine ........ ziadna sruba na nich neni..jeden je väcsi druhy mensi...asi neopravim to nijak
Napsal: ned dub 06, 2008 15:40
od ferino28
Napsal: ned dub 06, 2008 16:44
od Hynek
Napsal: ned dub 06, 2008 20:49
od Dark69
Presne tie tretie mam tie cervene !!! netrubia ale piska to...ked ich odpojim obidva a stlacim trubu vzduch ide z obidvoch hadic v pohode na plno chyba bude v tych dvoch cervenych trubkach neviem ako sa daju opravit alebo rozobrat ze ich precistim...mozem ten cierny spodok rozobrat tych trubiek neposkodim membranu?