Stránka 1 z 2
Tlakovanie vyrovnávacej nádržky.
Napsal: úte bře 25, 2008 06:45
od SCORPION
Všetkých zdravím.
Chcem sa opýtať či je normálne a či to robí aj Vám že keď od niekal pridem tak nádržka sa nenormálne natlakuje(chladiaca mi neuniká do motora.)Minule mi ju tak natlakovalo že ten tvrdý plast už začal meniť tvar
Vďaka čaute.
Re: Tlakovanie vyrovnávacej nádržky.
Napsal: úte bře 25, 2008 07:50
od ferino28
SCORPION píše:Všetkých zdravím.
Chcem sa opýtať či je normálne a či to robí aj Vám že keď od niekal pridem tak nádržka sa nenormálne natlakuje(chladiaca mi neuniká do motora.)Minule mi ju tak natlakovalo že ten tvrdý plast už začal meniť tvar
Vďaka čaute.
Pozor na to! To je zaciatok rychleho konca. Kup nove tesnenie pod hlavu a daj si ho rychlo vymenit. Ak s tym budes jazdit, tak riskujes, ze ti odide voda a prehrejes motor, cim sa hlava valcov skruti a to uz je podstatne drahsia oprava, nehovoriac o tom, ze ostanes niekde odstaveny. Tiez sa ti moze dostat voda do valcov a to by ti uz motor nemusel rozchodit, pretoze voda sa neda stlacit. A s kurenim nemas problem?
Napsal: úte bře 25, 2008 08:01
od SCORPION
S kúrením bol problém a prečistil som radiátor a kúry ako piecka.
Nedá sa neako odmerať tlak v nádržke-tlak by tam mal byť no nie?
Napsal: úte bře 25, 2008 16:34
od Adro
pri extremnom tlaku by nemal nahodou otvorit ventil vo veku ??
nexia
Napsal: úte bře 25, 2008 18:12
od Serpico
....to ferino má nejspíš pravdu - hlava malá netěsnost - natlakování vyrovnávací nádržky, je otázkou času, kdy z toho bude " vodník "...
Mějte se fajn
Napsal: úte bře 25, 2008 18:17
od ferino28
Pri velkom tlaku by sa mal otvorit ventil na tom vycku a odpustit ho, ale kedze sa to moze stat prave pocas jazdy, tak vlasne sa o tom ani nevie. "Normalny" tlak je asi taky, ze sa da v pohode zmacknut napr. ta hruba hadica co ide k chladicu. Ale ak sa to stale hodne tlakuje, tak to mozu byt jedine dve veci, a to, ze bud sa to vari, alebo je zle tesnenie pod hlavou. Ak je motor studeny a otvoris to vycko a je na dotyk mastne, alebo pri nastartovanom motore sa ti v expanzke objavuju (aj malicke) bublinky, tak jednoznacne ide o vadne tesnenie. Kedze ti to zatial robi malo, tak sa to v oleji neda poznat, mozno ak by si odpojil hadicu odvetravania (mozno aj na olejovom vycku) a nasiel by si tam rosu, alebo taky bielo-sedy maras (samozrejma ze pri studenom motore). Ze sa ti to vari, o tom vazne pochybujem, teploty su este nizke a Nexia ani v lete takym problemom netrpi. Popozeraj si tieto veci, alebo mozes zajst do servisu kde ti to otlakuju, avsak aj tak si myslim, ze je to tesnenie, lebo nepises nic o vysokej teplote motora.
Napsal: stř bře 26, 2008 14:45
od Hynek
Adro píše:pri extremnom tlaku by nemal nahodou otvorit ventil vo veku ??
Přesně tak. Nestrašte s těsněním pod hlavou, když stačí vyčistit vypouštěcí neboli přetlakový ventilek.Máš z toho papiňák, který si nemůže "odfouknout".Hledej závadu pouze ve ventilku víčka.
Napsal: stř bře 26, 2008 19:12
od ferino28
Lenze ak si to bude odfukovat za jazdy a neustriehne si teplotu, tak to bude koniec a moze zhanat novu hlavu.
Napsal: stř bře 26, 2008 19:17
od JRD McLAREN
..noooo....
ked je motor horuci...a vsetko tesnii..
tak tu hadicu k chladicu tak lahko nezmacknes..
a nadobra je preto "vyrovnavacia" aby vyrovnavala
tepelnu roztaznost vody..
a preto nieje ryska "MAX" uuuplne na vrchu nadobky ...nakreslenaa..
ale zato urcite je niekde chyba, ked to nafukuje naadobku..
..
chladiaca ma aku farbu ..??
hnedu-tehlovu ..???
Napsal: stř bře 26, 2008 20:40
od ferino28
Ja neviem aka je roztaznost zmesy v chlad. sustave (vplyvom teploty), ale urcite neni tak velka aby sa tych par litrov zvatsilo o tolko, ce mu deformuje expanzku. Uz som vadne tesnenie niekolko krat zazil, aj ked nie na Nexii. Zvacsa to zacne tym, ze to bud blbo kuri a obcas je potrebne doliat vody.
Napsal: stř bře 26, 2008 21:07
od Petr S.
Takhle to začalo u mě a skomčilo to ? No jak jinak,než těsněním pod hlavou.
Být tebou,tak zajedu někam do servisu,at se na to někdo mrkne. Neriskoval bych hlavu.
Napsal: stř bře 26, 2008 21:08
od JRD McLAREN
..alebo to nafukuje a trha nadobky..
totizto ten ventilek odfukne iba ftedy..
ked nanho zatlaci kvapalina..
Take VW ma servisnu akciu, kde sa meni chladic oleja..
a nadobka na vodu...
olej sa dostava do vody ..cez chladic..
a tiez to deformuje nadobky..a nici snimace..
nexia
Napsal: čtv bře 27, 2008 16:53
od Serpico
...souhlasím S JRD McLaren - je dost od " šmíru ", aby jeho přípomínka - rada měla váhu...a rád ho vidím na nettu...i Soukup má svou zkušenost ( já stejnou těsnění pod hlavou...no to bylo první co jsem dělal, ale šlapal jsem tomu na krk - takže to bvlo najednou, nebylo o čem diskutovat - totál vodník )...to Hynku přepouštěcí ventil víka vyrovnácí nádobky může hrát taky roli...v servisech jsou schopný natlakovat chladící okruh - a něco lze poznat...
Mějte se fajn
Napsal: čtv bře 27, 2008 17:02
od martinko
ako som cital toto forum, napadlo ma skontrolovat si tu moju kvapalinu. no z hrôzou som zistil ze mam biele viecko na dolievanie oleja a ja ryska na meranie oleja je biela, no dotezar to nikdy nerobilo a kontrolujem to dost casto = znamena to len jedno, ze mi prdlo tesnenie hlavy alebo to moze mat aj inu pricinu( kvapalinu som menil v novembry)
a este nieco trochu od veci: pri akej teplote motora sa zacina zdvihat rucicka teplomera? diky
nexia
Napsal: čtv bře 27, 2008 17:28
od Serpico
....no Martinko pak už není o čem diskutovat...je to prostě vodník - nech udělat hlavu...u dobrej fy. tj zkontrolovat...ale nechci Tě děsit...musí se vyloučit prasklá a pak " odborně namontovat - někdo doporučuje vyměnit i šrouby - jsou vytažený...
Mějte se fajn