Stránka 1 z 2

Tlakovanie vyrovnávacej nádržky.

Napsal: úte bře 25, 2008 06:45
od SCORPION
Všetkých zdravím.
Chcem sa opýtať či je normálne a či to robí aj Vám že keď od niekal pridem tak nádržka sa nenormálne natlakuje(chladiaca mi neuniká do motora.)Minule mi ju tak natlakovalo že ten tvrdý plast už začal meniť tvar :shock: :shock: :shock:
Vďaka čaute.

Re: Tlakovanie vyrovnávacej nádržky.

Napsal: úte bře 25, 2008 07:50
od ferino28
SCORPION píše:Všetkých zdravím.
Chcem sa opýtať či je normálne a či to robí aj Vám že keď od niekal pridem tak nádržka sa nenormálne natlakuje(chladiaca mi neuniká do motora.)Minule mi ju tak natlakovalo že ten tvrdý plast už začal meniť tvar :shock: :shock: :shock:
Vďaka čaute.
Pozor na to! To je zaciatok rychleho konca. Kup nove tesnenie pod hlavu a daj si ho rychlo vymenit. Ak s tym budes jazdit, tak riskujes, ze ti odide voda a prehrejes motor, cim sa hlava valcov skruti a to uz je podstatne drahsia oprava, nehovoriac o tom, ze ostanes niekde odstaveny. Tiez sa ti moze dostat voda do valcov a to by ti uz motor nemusel rozchodit, pretoze voda sa neda stlacit. A s kurenim nemas problem?

Napsal: úte bře 25, 2008 08:01
od SCORPION
S kúrením bol problém a prečistil som radiátor a kúry ako piecka.
Nedá sa neako odmerať tlak v nádržke-tlak by tam mal byť no nie?

Napsal: úte bře 25, 2008 16:34
od Adro
pri extremnom tlaku by nemal nahodou otvorit ventil vo veku ??

nexia

Napsal: úte bře 25, 2008 18:12
od Serpico
....to ferino má nejspíš pravdu - hlava malá netěsnost - natlakování vyrovnávací nádržky, je otázkou času, kdy z toho bude " vodník "...


Mějte se fajn

Napsal: úte bře 25, 2008 18:17
od ferino28
Pri velkom tlaku by sa mal otvorit ventil na tom vycku a odpustit ho, ale kedze sa to moze stat prave pocas jazdy, tak vlasne sa o tom ani nevie. "Normalny" tlak je asi taky, ze sa da v pohode zmacknut napr. ta hruba hadica co ide k chladicu. Ale ak sa to stale hodne tlakuje, tak to mozu byt jedine dve veci, a to, ze bud sa to vari, alebo je zle tesnenie pod hlavou. Ak je motor studeny a otvoris to vycko a je na dotyk mastne, alebo pri nastartovanom motore sa ti v expanzke objavuju (aj malicke) bublinky, tak jednoznacne ide o vadne tesnenie. Kedze ti to zatial robi malo, tak sa to v oleji neda poznat, mozno ak by si odpojil hadicu odvetravania (mozno aj na olejovom vycku) a nasiel by si tam rosu, alebo taky bielo-sedy maras (samozrejma ze pri studenom motore). Ze sa ti to vari, o tom vazne pochybujem, teploty su este nizke a Nexia ani v lete takym problemom netrpi. Popozeraj si tieto veci, alebo mozes zajst do servisu kde ti to otlakuju, avsak aj tak si myslim, ze je to tesnenie, lebo nepises nic o vysokej teplote motora.

Napsal: stř bře 26, 2008 14:45
od Hynek
Adro píše:pri extremnom tlaku by nemal nahodou otvorit ventil vo veku ??
Přesně tak. Nestrašte s těsněním pod hlavou, když stačí vyčistit vypouštěcí neboli přetlakový ventilek.Máš z toho papiňák, který si nemůže "odfouknout".Hledej závadu pouze ve ventilku víčka.

Napsal: stř bře 26, 2008 19:12
od ferino28
Lenze ak si to bude odfukovat za jazdy a neustriehne si teplotu, tak to bude koniec a moze zhanat novu hlavu.

Napsal: stř bře 26, 2008 19:17
od JRD McLAREN
..noooo....

ked je motor horuci...a vsetko tesnii..
tak tu hadicu k chladicu tak lahko nezmacknes..

a nadobra je preto "vyrovnavacia" aby vyrovnavala
tepelnu roztaznost vody..
a preto nieje ryska "MAX" uuuplne na vrchu nadobky ...nakreslenaa..

ale zato urcite je niekde chyba, ked to nafukuje naadobku..

..
chladiaca ma aku farbu ..??
hnedu-tehlovu ..???

Napsal: stř bře 26, 2008 20:40
od ferino28
Ja neviem aka je roztaznost zmesy v chlad. sustave (vplyvom teploty), ale urcite neni tak velka aby sa tych par litrov zvatsilo o tolko, ce mu deformuje expanzku. Uz som vadne tesnenie niekolko krat zazil, aj ked nie na Nexii. Zvacsa to zacne tym, ze to bud blbo kuri a obcas je potrebne doliat vody.

Napsal: stř bře 26, 2008 21:07
od Petr S.
Takhle to začalo u mě a skomčilo to ? No jak jinak,než těsněním pod hlavou. :( Být tebou,tak zajedu někam do servisu,at se na to někdo mrkne. Neriskoval bych hlavu.

Napsal: stř bře 26, 2008 21:08
od JRD McLAREN
..alebo to nafukuje a trha nadobky..

totizto ten ventilek odfukne iba ftedy..
ked nanho zatlaci kvapalina..

Take VW ma servisnu akciu, kde sa meni chladic oleja..
a nadobka na vodu...

olej sa dostava do vody ..cez chladic..
a tiez to deformuje nadobky..a nici snimace..

nexia

Napsal: čtv bře 27, 2008 16:53
od Serpico
...souhlasím S JRD McLaren - je dost od " šmíru ", aby jeho přípomínka - rada měla váhu...a rád ho vidím na nettu...i Soukup má svou zkušenost ( já stejnou těsnění pod hlavou...no to bylo první co jsem dělal, ale šlapal jsem tomu na krk - takže to bvlo najednou, nebylo o čem diskutovat - totál vodník )...to Hynku přepouštěcí ventil víka vyrovnácí nádobky může hrát taky roli...v servisech jsou schopný natlakovat chladící okruh - a něco lze poznat...

Mějte se fajn

Napsal: čtv bře 27, 2008 17:02
od martinko
ako som cital toto forum, napadlo ma skontrolovat si tu moju kvapalinu. no z hrôzou som zistil ze mam biele viecko na dolievanie oleja a ja ryska na meranie oleja je biela, no dotezar to nikdy nerobilo a kontrolujem to dost casto = znamena to len jedno, ze mi prdlo tesnenie hlavy alebo to moze mat aj inu pricinu( kvapalinu som menil v novembry)
a este nieco trochu od veci: pri akej teplote motora sa zacina zdvihat rucicka teplomera? diky

nexia

Napsal: čtv bře 27, 2008 17:28
od Serpico
....no Martinko pak už není o čem diskutovat...je to prostě vodník - nech udělat hlavu...u dobrej fy. tj zkontrolovat...ale nechci Tě děsit...musí se vyloučit prasklá a pak " odborně namontovat - někdo doporučuje vyměnit i šrouby - jsou vytažený...

Mějte se fajn