Stránka 1 z 8

Kapacitor

Napsal: úte bře 11, 2008 19:54
od Franta P.
čus kolegové. po zapojení mé nové music mi začalo vše poblikávat když opepřim volume a potřebuju Vhodný kapacitor a teď nevím jestli mám koupit 0.5 faradovej nebo 1.0 faradovej. subwoofer v tubě má max 300W a zadní repro v platě mají každý max 100W a přední každý max 60W ale na zesilovač je jen připojený subwoofer. ale zase to nepoblikává nějak giga ale trochu jo. Tak si myslim že ten 0,5 farad. by mohl stačit. Poraďte.
http://www.tipa.eu/cz/produkt/05580147- ... ,5f%7C24v/
http://www.tipa.eu/cz/produkt/05580148- ... ,0f%7C24v/

Napsal: úte bře 11, 2008 19:56
od Hanzy
Kapacitor je na tohle zbytecny staci posilit privody,jakymi kabely a jak to mas napajene?

Napsal: úte bře 11, 2008 20:10
od Hynek
Já si Hanzyku myslím, že to poblikávat bude stále.To by muselo být napojené na zdroj stříbrnými pásy.Zvětšením průřezu přívodu by se to ale mohlo podstatně "zlepšit". Podle vzorce er rovná se ró krát el lomeno s. :D :? ;)

Napsal: úte bře 11, 2008 20:12
od Franta P.
přímo od baterky těma tlustýma kabelama. ale průměr to nevim

Napsal: úte bře 11, 2008 20:14
od Franta P.
Hynek píše:Já si Hanzyku myslím, že to poblikávat bude stále.To by muselo být napojené na zdroj stříbrnými pásy.Zvětšením průřezu přívodu by se to ale mohlo podstatně "zlepšit". Podle vzorce er rovná se ró krát el lomeno s. :D :? ;)
hmm. ale fyzika ta byla ve škole vždy za 4 :?

Napsal: úte bře 11, 2008 20:29
od Hanzy
To je zajimave ja mam napojeno rovnez od baterky prumerem 8 zesak mam 600W 2x150W do zadnich repro a 2x150W do basove tuby a poblikavani zadne nemam,co ti poblikava?

aaa

Napsal: úte bře 11, 2008 20:39
od simone
kurna pani to tu hadzete take cifry /W/ že mam dojem že mate v aute elektraren. No skuste si najsť schemy vašich zosilovačov a najdite tam tranzistory ktore zosiluju a v ich technických udajoch presne uvidite že výrobcom udavane 600W je v skutočnosti 100W a pod. Žial je to tak. A teraz k tomu poblikavaniu ak ti poblikava iba autoradio tak je zle ukostrenie. / pripoj priamo cez vodič na baterku/ ak ti poblikava v aute všetko tak je malo amperov ale tam ti kapacitor nepomôže skus vymeniť alternator a počuvať hudbu pri iducom motore.Predpoklad je však dostatočný prierez kablov!!!! Takých 9mm je minimum ak maš odber viac ako 15A! to iste na vodič ukostrenia.Ak ten priemer zanedbaš kabel sa bude zohrievať / sprava sa ako odpor/ a časť amperov premeniš na teplo a týmpadom menej ostane na TUC TUC :) A tie schemy nemate rad vam ich pošlem :lol:

Napsal: úte bře 11, 2008 20:42
od ferino28
Ak ti preblikavaju nejake kontrolky z dovodu velkeho odberu prudu (nizkeho napatia), tak ti tlste kabely nijak nepomozu. Tie privodne kable su hrube len koli tomu, aby na nich nevznikal ubytok napatia (mensie napatie = mensi vykon zosilnovaca) aj ked je to hlavne v spickach, teda narazovo. Ak by si dal este hrubsie kable, tak by sa to vlastne este zhorsilo, pretoze ten zosik by si "potiahol" este viac energie. Ciastocne sa to da zlepsit tym kapacitorom, ktory by dokazal ciastocne vykryt tie vykon. spicky, takze cim vacsia kapacita tym lepsie. Avsak je potrebne brat ohlad to, ze alternator ma len nejaky vykon pri nejakych otackach, to znamena, ze by bolo dobre vymenit alternator za silnejsi, zrovna tak aj bateriu, ale to uz zalezi na tebe ako tomu budes "solit". Ja ak by som nechal hodinku hrat radio bez nastartovaneho motora, tak uz nestartnem :lol: Uz sa mi viackrat stalo, ze som ho nechal nechtiac pustene aj cez noc (stlmeny zvuk) a na druhy den sa starteru nechcelo tocit :lol: (bateria stara 6 mesiacov).

Napsal: úte bře 11, 2008 20:52
od Hanzy
No ja byl skolen profikem na hudbu byvalym aktivnim clenem clubu Aldou ktery mnel zesilovac 6000w kabely postribrene 50 americky subwofer ktre jsou v CR jen dva ofiko prodane a rek jedno kapacitor je pro nej brzda... ;) Ale je to individualni a co se tyce radia tak zalezi na typu ja mel levnejsi a blikalo a ted mam lepsi a to neblika a je to necim bylo mi to vysvetleno ale uz nevim cim ale proste jinym a lepsim resenim... :D

Napsal: úte bře 11, 2008 21:02
od Hynek
:D :) :o Kdybych měl jen takový starosti jako Vy! Poblikává rádio! Hehehehehihihihohoho!!!

Napsal: úte bře 11, 2008 21:58
od phalanx
Kapacitory su v tomto pripade uplne nahovno. Baterka je totižto omnoho lepsi "kapacitor" ako hociaky kapacitor ktory by si do toho auta narval. S poblikavanim vpodstate nesuvici ani alternator, tie vykonove spicky nema sancu pri volnobehu absolutne vykryvat, takze problem moze byt len zapojenie (dost dobre je tahat pre zosik kabel aj pre - a nepouzivat na ukostrenie karoseriu), pripadne nejaky nedokonaly kontakt (nemas zoxidovane konektory na baterke? ) pripadne zla/slaba baterka

Napsal: úte bře 11, 2008 22:03
od Hanzy
Presne tohle me bylo receno... ;)

Napsal: stř bře 12, 2008 17:28
od Franta P.
Problikávají mi světla přední i zadní vše prostě co svítí. ale rádio ne.

Napsal: stř bře 12, 2008 17:47
od -peha-
A ako si to spravil mne to nie a nie blikať :twisted:

Napsal: stř bře 12, 2008 18:20
od Hynek
Franta P. píše:Problikávají mi světla přední i zadní vše prostě co svítí. ale rádio ne.
Rádio je "podsvícené" diodami a ty nereagují stejně jako žárovky.