Stránka 1 z 1

Startování

Napsal: sob bře 08, 2008 14:16
od kitt2002
Kdyz preskocim problem se spotrebou, tak mam dalsi problem.

Obcas se ji nechce startovat, trva to dost dlouho. Nekdy se stane, ze proste za stani na volnobehu chcipne a pak nechce naskocit. Az po 3 nastartuje. Kdyz je motor studenej a blbe startuje(jen nekdy) , tak mam pocit, ze i motor je linejsi lezt do otacek, kdyz sundam nohu z plynu, otacky rychleji padnou na volnobeh nez normalne

Kdyz pridam razem plyn z volnobehu, tak motor jakoby chce chcipnout a pak az jde do otacek....to dela porad

Svicky vymeneny, vzd. filtr taky, na zapalovaci kabely jeste cekam stejne tak i pal. filtr.

Napsal: sob bře 08, 2008 14:20
od Ivoš
Není to někde přicpaný?....a zkus zaslepit nebo vyměnit EGR ventil (postup jsem někam tady psal a nejen já)....vyřešilo mi to problém s cukáním okolo 2000 ot...třeba to pomůže i Tobě ;)

Napsal: sob bře 08, 2008 15:53
od kitt2002
Mozna se zeptam blbe, ale co to jest EGR ventil a kde ho najdu :) A co tak potazmo dela? Dik Az takovej serviceman nejsem...
Skubani pri 2000ot mi dela taky

Napsal: sob bře 08, 2008 17:09
od Ivoš
No já taky nejsem serviceman....jinak je to takovej hříbeček....přibližně někte u bloku motoru....prohledej fórum....určitě to najdeš ;)

Napsal: pon bře 10, 2008 09:35
od lubinob
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=6591

To ju o tom nieco pisane, ja ho mam tiez zaslepeny, ale obcas mi to robi nieco podobne ako pise Kitt :(

Napsal: úte bře 18, 2008 18:35
od kitt2002
Porad nevidim souvislost s tim Egr nesmyslem, kdyz je funkcni, chapu, proc tam je, Ikdyz se na to mohli vyflaknout.

Ale kdyz je nespravna funkce EGR, tak zpusobuje co? Nedostatek vzduchu? U Nubi I asi EGR neni propojen s ridici jednotkou. Podle toho by teda mela pocitat, ze tam je a davat tolik vzduchu, kolik potrebuje...

Ale v pripade, ze ji ho zaslepim, coz ona nebude vedet, tak co se stane? O tom, ze je zaslepen nebude uvazovat. Nebude to mit za nasledek jeste mensi prisun vzduchu nebo neco podobnyho?

Napsal: úte bře 18, 2008 21:55
od Ivoš
Už se tady o tom napsali tuny řádků...každopádně zaslepením EGRu se nestane nic špatného....naopak zmizí např. cukání motoru...motor má i o něco lepší chod....ale pozor, kromě zaslepení EGR ventilu se musí ještě zaslepit i hadička k němu vedoucí.

Napsal: stř bře 19, 2008 06:21
od Brainman
Ivoš píše:Už se tady o tom napsali tuny řádků...každopádně zaslepením EGRu se nestane nic špatného....naopak zmizí např. cukání motoru...motor má i o něco lepší chod....ale pozor, kromě zaslepení EGR ventilu se musí ještě zaslepit i hadička k němu vedoucí.
No to nemas pravdu, EGR by tam mel byt. Kde jen o to spravne pojmenovat tu cinnost kterou delate. Jde o lacinou opravu nebo upravu. Ten EGR je napojenej na odvetrani motorove skrine tudiz do neho jdou olejove a palivove plyny takze za urcitou dobu prestane plnit svou funkci. Spravna oprava je jeho vymena. Otazka druha je jestli se to vyplati.

Napsal: stř bře 19, 2008 09:58
od Ivoš
No jasně....jde v podstatě o odstavení nefunkční (resp. špatně fungující) součástky....díky tomuto odstavení se odstraní chyba, kterou ta součástka způsobovala....a podle všeobecného mínění mechaniků ta úprava paseku nenadělá, tak je to ok ;)

Napsal: stř bře 19, 2008 10:22
od kitt2002
Jeste jedna vec, kdyz ho zaslepim, ucpu tu podtlakovou hadicku, nebude se porad pokouset ten ventil otvirat?

Napsal: stř bře 19, 2008 20:03
od Kanonýr
Brainman píše:
Ivoš píše:Už se tady o tom napsali tuny řádků...každopádně zaslepením EGRu se nestane nic špatného....naopak zmizí např. cukání motoru...motor má i o něco lepší chod....ale pozor, kromě zaslepení EGR ventilu se musí ještě zaslepit i hadička k němu vedoucí.
No to nemas pravdu, EGR by tam mel byt. Kde jen o to spravne pojmenovat tu cinnost kterou delate. Jde o lacinou opravu nebo upravu. Ten EGR je napojenej na odvetrani motorove skrine tudiz do neho jdou olejove a palivove plyny takze za urcitou dobu prestane plnit svou funkci. Spravna oprava je jeho vymena. Otazka druha je jestli se to vyplati.
Dovolím si oponovat, EGR neodvětrává skříň, ale přepouští výfukové plyny zpět do sání se všemi negativy a (snad i) pozitivy z toho plynoucími ;). Též mám zaslepeno -i

Napsal: stř bře 19, 2008 21:43
od mnov
kitt2002 píše:Jeste jedna vec, kdyz ho zaslepim, ucpu tu podtlakovou hadicku, nebude se porad pokouset ten ventil otvirat?
Jo bude se to stale pokouset otvirat, ale to nevadi. Tady jde o to, ze kdyz se to ta hadicka nepokousi otvirat a ventil netesni dochazi k uvedenym problemum. To se odstrani prave jeho zaslepenim, ale to neni jen ucpani te hadicky. :)

Napsal: čtv bře 20, 2008 11:05
od Picasso
No a nezkoušel ten ventil někdo rozmontovat a pokusit se přímo zjistit co je tam špatný a vyměnit to?Nebo se to rozebrat nedá?Radši bych tam měl funkční součástku,než něco co je tam jenom jako do počtu.
Jinak novej EGR ventil se pohybuje okolo 1600,-Kč.

Napsal: čtv bře 20, 2008 11:17
od Ivoš
Když to zaslepuješ, tak to potřebuješ rozebrat, takže to lze....ale kromě toho "trnu" tam nic není....a ten EGR sice můžeš koupit, ale za nějakej čas budeš zase na stejném místě....

Napsal: čtv bře 27, 2008 16:59
od Parťák1
No podle toho jak to popisuješ, tak podobné problémy jsem měl i já ještě s Nubi I, a ukázalo se, že to byla hlava válců, pak se ty problémy projevily o dva roky znovu atam to dělali hydaulické zdvihátka se steřelými gufery na ventilech. vše se vyměnilo a nubi trhala asfalt, no a ten EGR ventil za devět let jsem neměnil ani jednou a nečistil taky ani jednou a ani jsem nezaslepoval a jak říkám, trhal jsem asfalt. :D