Stránka 1 z 1
olej do motoru 1,5 8v
Napsal: sob bře 08, 2008 09:24
od nexia
chci se zeptat jaký motor patří do motoru 1,5 8v.mám tam 15w40 obyč.chci ho vyměnit a tak prosím o radu.
Napsal: sob bře 08, 2008 10:06
od JRD McLAREN
..fuha u vas ale byva teplo...
no na 8V motor , do nasho podnebia by mal ist olej
Viskozita: 10W40
Spec: API SL/CF, ACEA A3/B3
Norma: VW 505 00 (1/97), MB 229.1
staci Polosyntetyka....
...
(doporucenie vyrobcu)
znacku si vyber sam...
Napsal: sob bře 08, 2008 10:54
od SK
ak si vezmem do uvahy posledne zimicky tak pomaly uz aj na 15W mozeme prejst....
konktretne tuto zimu asi bol vnoci mraz okolo -10 len 1x inac stale kolo 0 alebo vyssie....no to oteplovanie ma cosi doseba.......coskoro nam tu banany zacnu rast
nexia
Napsal: ned bře 09, 2008 12:12
od Serpico
...to PeterMI_SK pokud vemem jenom podmínky klimatizační - tedy 15W - 40 - první číslo 15 - 35 ( to je informační číslo 35 ) =
-20° C, ale k vzhledem k " hydroštelům " je lepší 5W tzv. plná syntetika vyšší čistící schopnosti - tzv. ostřejší - ale pozor pro nexia !!! nemůžeš tam nalít rovnou 5W - buď proplach ( a to se mě nelíbí, vždy tam něco zůstane - co snižuje kvalitu nového oleje - nebo proplach tím samým olejem ), ale berte to jako příspěvek do diskuse, sám to nyní řeším ( na radu palikxe - dosud jsem jezdil na Castrol Magnetec 10W / 40 )
Mějte se fajn
Napsal: ned bře 09, 2008 12:31
od Petr S.
Výrobce(GM) nedoporučuje vzhledem k hydraulickým zdvihátkům ventilů olej 15W40 z důvodů nedostatečného mazání. Doporučuje se olej minimálně 10W40.
Napsal: ned bře 09, 2008 12:33
od ferino28
Ak ten motor ma uz nejake tie pekne km za sebou a naleje tam riedky olej, tak mu ho bude "zrat", co urcite neni dobre a ani kat. z toho nebude mat radost. Kedysi som sadotazoval, ci by som mohol bez problemov prejst z pouz. polosynt. oleja na plnesynt. olej. pretoze tiez som riesil nieco podobne, aj ked na inom aute a tak som napisal do maditu na tech oddelenie. Myslim, ze je jedno ci takto odpovedali z maditu, shellu alebo iny vyrobca, odpoved by bola asi rovnaka. Tu : hlavička
uložiť
zdrojový kód
tlač
Dobrý deň
V žiadnom prípade vám neodporúčam prejsť u vášho vozidla na motorový olej Madit ZERO. S najväčšou pravdepodobnosťou by sa vám mohlo stať že sa vám za tie roky usadený karbón rozpustí a to môže viesť až k havárii motora.
S pozdravom
Milan Rášo
Technický servis mazív
Slovnaft a.s.
tel.: +421 2 5859 7264
mob.: +421 907 703 373
fax.: +421 2 4524 6829
www.madit.sk
Napsal: ned bře 09, 2008 13:11
od Kessler
Mně by zajímalo jestli se někdy někomu doopravdy stalo, že se rozpustil karbon a rozpuštěný(
) způsobil nějaký problém...
...a taky by mně zajímalo, jak dlouho se ještě budou držet pověry o polosyntetičnosti a plnosyntetičnosti olejů...
Napsal: ned bře 09, 2008 13:18
od Petr S.
Kessler píše:Mně by zajímalo jestli se někdy někomu doopravdy stalo, že se rozpustil karbon a rozpuštěný(
) způsobil nějaký problém...
...a taky by mně zajímalo, jak dlouho se ještě budou držet pověry o polosyntetičnosti a plnosyntetičnosti olejů...
Kolega z práce měl Astru F a když mu měnily olej,tak místo polosintetiky mu tam daly plnou. No dopadlo to tak,že mu spadly do válců ventily a dělal go.
olej
Napsal: ned bře 09, 2008 15:15
od Serpico
....to Kessler v dobrých tiskovinách se už píše jenom o
třídě olejů tedy klasifikaci - označení syntetika a polosyntetika je zavádějící -
všechny oleje jsou minerální a jde právě jenom třídu, vizskozitu, mazivost....viz
www.oleje.cz
to Soukup cizí zkušenosti jsou k nezaplacení...jenom trochu nechápu souvislost - spadly ventily do válců ( tedy prasknul rozvodový řemen nebo všechny pružiny na dříkách ventilů - to snad nééé ), každá výměna názoru, zkušenosti je dobrá
Mějte se fajn
Re: olej
Napsal: ned bře 09, 2008 18:08
od Petr S.
Serpico píše:....to Kessler v dobrých tiskovinách se už píše jenom o
třídě olejů tedy klasifikaci - označení syntetika a polosyntetika je zavádějící -
všechny oleje jsou minerální a jde právě jenom třídu, vizskozitu, mazivost....viz
www.oleje.cz
to Soukup cizí zkušenosti jsou k nezaplacení...jenom trochu nechápu souvislost - spadly ventily do válců ( tedy prasknul rozvodový řemen nebo všechny pružiny na dříkách ventilů - to snad nééé ), každá výměna názoru, zkušenosti je dobrá
Mějte se fajn
Jo tak to sám nevím,říkal mi to kolega,takže to mám z druhé ruky.
Napsal: ned bře 09, 2008 18:43
od sergej73
ja tam lejem plnesynteticky Valvoline SynPower 5W-40 najazdene skoro 238 000 km