Stránka 1 z 2

MAP senzor

Napsal: pon úno 25, 2008 17:02
od jindrys
čus lidi mám Nuby I 98 1,6 16v a chtěl sem se zeptat.Má se na Map senzoru co pos..t?? Nedávno sem byl u nás v Chomutově na diagnostice kvůli spotřebě a neustále rosvícené kontrolce,kterou tady skoro všichni dobře znáte (CHECK) :D Řekly že mám špatnej Map senzor.On má sice vliv na délku vstříknutýho paliva do válce ale dal sem jinej ze stejnýho auta a beze změn. Taky se někdy stane že to nemůžu rozjet dusí se to.Dal sem novou lambdu,kabely,svíčky,indučku a noví čidla teploty vzduchu a chladící kapaliny ale beze změn a uš mě to dost štve a navíc ta spotřeba 15 litrů na sto neni normální nebo jo?? ;) poradíte někdo co s tim mám dělat? auto i málo táhne a někdy i chcípá a po následném nastartování to chvíli hulí jako kráva. Uš nevim kudy kam možná ještě zaslepit EGR ale nevim jestli to bude mít vliv na spotřebu i když teoreticky by mělo

Napsal: pon úno 25, 2008 18:18
od Richard
Spotřeba určitě není normální, když tvrdí že je to MAP senzor, tak asi s ním něco bude, blbej kontakt, špatná zem, nebo zlomená hadička podtlaku. To že MAP řídí délku vstřiku je rozhodující pro spotřebu....... a těch 15 l o něčem vypovídá :roll:

Napsal: pon úno 25, 2008 18:32
od jindrys
zem sem měřil jak na kastli tak na motoru a je ok i ukostření ř.jednotky je v pořádku ale jak sem řikal že se to takhle chová i s map z jinýho auta který jezdilo no problemo tak asi budu muset koupit novej :?

Napsal: pon úno 25, 2008 19:45
od kitt2002
Sice mi to zatik nezere 15L , ale 12l je taky dost. Jelikoz sem z Plzne a tady sem jeste po upornem hledani servisu nenasel nikoho, kdo by mi to mohl napichnout, tak bych potreboval neci pomoc.

Vypada to, ze v sobotu pojedu do Prahy na letiste pro segru mlady kolem 17:30. Pokud se najde nekdo , kdo ma cas a chut, a ma funkcni autodiagnostiku, nebo vi o otevrenym servisu s diagnostikou Nubi I 97 v Praze , tak mi, prosim, dejte vedet. Klidne na mail freefire@seznam.cz...

Diky moc

Napsal: pon úno 25, 2008 23:07
od Slavek
jindrys vymen tu hadicku co jde do MAP senzoru

Napsal: úte úno 26, 2008 15:52
od jindrys
ta hadička je nová :cry:

Napsal: úte úno 26, 2008 18:42
od Richard
Ještě mě napadlo u takhle děsivé spotřeby, nemůžou nějak samy od sebe trochu propouštět vstřiky? To pak by řídící jednotka měla problém to uregulovat. V tý liště je furt tlak od čerpadla. Nějak se dají vyčistit, snad ultrazvukem a jestli máš někoho kdo by ti půjčil vstřiky na zkoušku, možná by to stálo za pokus, když už jsi skoro všechno problémové vyměnil.... :shock:

Napsal: stř úno 27, 2008 16:19
od jindrys
skusit se to může,a přemejšlel sem jestli to neni taky tim přepouštěcim ventilem co je na tý vstřikovací konzoli,tak ten taky reguluje beňoš tak si budu zase hrát :D já si rád hraju :lol:

Napsal: ned bře 09, 2008 16:10
od jindrys
takže vstřiky nepropouštěj skoušel sem to ale vyblikával sem kódy poruch a vyšla mi chyba 33 coš je špatnej signál od MAP senzoru,dal sem teda jinej a resetoval ecu ale po chvíli se závada oběvila znova a znova kód 33 tak se ptám může mi někdo říct na jakej konektor a pozici na něm vedou kabely od MAP ??.Dík

Napsal: ned bře 09, 2008 18:55
od Richard
Stáhni si to schéma elektriky co se tu potuluje, tuším od dědy mikiho a kdyby to nepomohlo stáhni si ten anglickej servisní manuál co je taky tady na foru hned na začátku najdeš ho tady: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=938 (4 rar soubory celkem něco přes 20Mb) je to ke stažení i na http://nubira.daewooclub.com/
no a studuj, studuj.....
Myslím, že v tom ang. manuálu je i popsáno řešení závad, co kde zkouknout a změřit... držím palce -i

Napsal: úte bře 11, 2008 18:16
od jindrys
tak Rýšo měl si pravdu byla to špatná kostra,auto uš jede a ta spotřeba jak letěla dolu :lol: :lol: ještě teť si na to nemůžu zvyknout,furt mám pocit že ta ručička se na tom palivoměru zasekla protože před tim klesala tak rychle že to šlo i vydět :D :D a teť spokojenost

Napsal: úte bře 11, 2008 19:47
od Richard
Jsem rád, že ti to pomohlo, ale vysvětli nám kde byl ten problém - pro příště ať víme kam jít a kam se koukat 8) 8)
A jinak malá oprava Ríša se píše s měkým, ale jen píše :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv bře 13, 2008 15:23
od jindrys
Problém byl v ukostření řídící jednotky.Nastal mi ale jinej problém,auto jede dobře ale kdyš mu šlápnu na plyn tak se to ve vysokejch otáčkách (4000 - 4500) začne dusit a z vejfuku de černej kouř tak nevim čím to :cry: jestli se to někomu stalo tak ať poradí já už sem všechno vyměnil od filtru přes kabely se svíčkama aš po lambdu,mám zaslepenej i EGR

Diagnostika bohatosti směsi u motorů se vstřikováním MULTEC

Napsal: čtv bře 13, 2008 19:27
od jindrys
Chci se s vámi podělit o informace, které získal můj kamarád na jednom polském webu věnovanému autům Opel Astra. Jedná se o okamžitou kontrolu bohatosti směsi, resp. zda řídící jednotka správně reguluje podle údajů z lambda sondy.
Princip je jednoduchý. Stejně jako při odečítání chybových kódů z paměti ECU pomocí blikání kontrolky ECU je třeba propojit kontakty A a B na diagnostickém konektoru

Já osobně používám obyčejnou malou kancelářskou svorku. Potom po zapnutí zapalování je možno odečíst chybové kódy. Pokud ovšem nyní nastartujeme motor, tak bude kontrolka ECU blikat v závislosti na funkci regulačního obvodu bohatosti směsi, tj. v závislosti na funkci lambda sondy:
• bliká cca 2,5x za sekundu – regulace vypnutá (studená lambda sonda)

• bliká cca 1x za sekundu – regulace zapnutá – ECU reguluje směs podle údajů lambda sondy

• svítí trvale déle než 2,5 sekundy – příliš bohatá směs

• nesvítí déle než 2,5 sekundy – příliš chudá směs

Výše uvedenou diagnostikou se dá odhalit závada lambda sondy anebo jiných částí vstřikovacího systému. Pokud např. použiji novou lambda sondu a pořád budu mít příliš chudou směs, tak bude pravděpodobně poškozený (ucpaný) vstřikovací ventil, nebo poškozené těsnění mezi hlavou a výfukovým kolenem, atd. Naopak, pokud mám v pořádku vstřikovací ventil (-y) a ECU stále hlásí chudou nebo bohatou směs, tak bude asi v háji lambda.
Tato diagnostika je vyzkoušená na Daewoo Nexia 1,5 16V (onen kolega, od kterého mám tyto informace) a dále na Oplu Astře 1,6 8V (motor x16sz). Předpokládám, že to bude fungovat na všech jednobodech i vícebodech, pokud mají diagnostický konektor (ALDL).

Napište mi na kterych motorech se vám povedlo, nebo nepovedlo tento návod vyzkoušet. Tohle je ze stránek Kadet Club

Napsal: čtv bře 13, 2008 20:57
od Vlasta
Dík za dobrej tip. Mám dost vysokou spotřebu a podezřívám právě lambdasondu, je najeto skoro 100000km a je tam původní. Vlastně ani nevím, jakou má mít životnost, nebo kdy by se měla měnit. Zusím to dám vědět.