Stránka 1 z 2
MAP senzor
Napsal: pon úno 25, 2008 17:02
od jindrys
čus lidi mám Nuby I 98 1,6 16v a chtěl sem se zeptat.Má se na Map senzoru co pos..t?? Nedávno sem byl u nás v Chomutově na diagnostice kvůli spotřebě a neustále rosvícené kontrolce,kterou tady skoro všichni dobře znáte (CHECK)
Řekly že mám špatnej Map senzor.On má sice vliv na délku vstříknutýho paliva do válce ale dal sem jinej ze stejnýho auta a beze změn. Taky se někdy stane že to nemůžu rozjet dusí se to.Dal sem novou lambdu,kabely,svíčky,indučku a noví čidla teploty vzduchu a chladící kapaliny ale beze změn a uš mě to dost štve a navíc ta spotřeba 15 litrů na sto neni normální nebo jo??
poradíte někdo co s tim mám dělat? auto i málo táhne a někdy i chcípá a po následném nastartování to chvíli hulí jako kráva. Uš nevim kudy kam možná ještě zaslepit EGR ale nevim jestli to bude mít vliv na spotřebu i když teoreticky by mělo
Napsal: pon úno 25, 2008 18:18
od Richard
Spotřeba určitě není normální, když tvrdí že je to MAP senzor, tak asi s ním něco bude, blbej kontakt, špatná zem, nebo zlomená hadička podtlaku. To že MAP řídí délku vstřiku je rozhodující pro spotřebu....... a těch 15 l o něčem vypovídá
Napsal: pon úno 25, 2008 18:32
od jindrys
zem sem měřil jak na kastli tak na motoru a je ok i ukostření ř.jednotky je v pořádku ale jak sem řikal že se to takhle chová i s map z jinýho auta který jezdilo no problemo tak asi budu muset koupit novej
Napsal: pon úno 25, 2008 19:45
od kitt2002
Sice mi to zatik nezere 15L , ale 12l je taky dost. Jelikoz sem z Plzne a tady sem jeste po upornem hledani servisu nenasel nikoho, kdo by mi to mohl napichnout, tak bych potreboval neci pomoc.
Vypada to, ze v sobotu pojedu do Prahy na letiste pro segru mlady kolem 17:30. Pokud se najde nekdo , kdo ma cas a chut, a ma funkcni autodiagnostiku, nebo vi o otevrenym servisu s diagnostikou Nubi I 97 v Praze , tak mi, prosim, dejte vedet. Klidne na mail
freefire@seznam.cz...
Diky moc
Napsal: pon úno 25, 2008 23:07
od Slavek
jindrys vymen tu hadicku co jde do MAP senzoru
Napsal: úte úno 26, 2008 15:52
od jindrys
ta hadička je nová
Napsal: úte úno 26, 2008 18:42
od Richard
Ještě mě napadlo u takhle děsivé spotřeby, nemůžou nějak samy od sebe trochu propouštět vstřiky? To pak by řídící jednotka měla problém to uregulovat. V tý liště je furt tlak od čerpadla. Nějak se dají vyčistit, snad ultrazvukem a jestli máš někoho kdo by ti půjčil vstřiky na zkoušku, možná by to stálo za pokus, když už jsi skoro všechno problémové vyměnil....
Napsal: stř úno 27, 2008 16:19
od jindrys
skusit se to může,a přemejšlel sem jestli to neni taky tim přepouštěcim ventilem co je na tý vstřikovací konzoli,tak ten taky reguluje beňoš tak si budu zase hrát
já si rád hraju
Napsal: ned bře 09, 2008 16:10
od jindrys
takže vstřiky nepropouštěj skoušel sem to ale vyblikával sem kódy poruch a vyšla mi chyba 33 coš je špatnej signál od MAP senzoru,dal sem teda jinej a resetoval ecu ale po chvíli se závada oběvila znova a znova kód 33 tak se ptám může mi někdo říct na jakej konektor a pozici na něm vedou kabely od MAP ??.Dík
Napsal: ned bře 09, 2008 18:55
od Richard
Stáhni si to schéma elektriky co se tu potuluje, tuším od dědy mikiho a kdyby to nepomohlo stáhni si ten anglickej servisní manuál co je taky tady na foru hned na začátku najdeš ho tady:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=938 (4 rar soubory celkem něco přes 20Mb) je to ke stažení i na
http://nubira.daewooclub.com/
no a studuj, studuj.....
Myslím, že v tom ang. manuálu je i popsáno řešení závad, co kde zkouknout a změřit... držím palce
Napsal: úte bře 11, 2008 18:16
od jindrys
tak Rýšo měl si pravdu byla to špatná kostra,auto uš jede a ta spotřeba jak letěla dolu
ještě teť si na to nemůžu zvyknout,furt mám pocit že ta ručička se na tom palivoměru zasekla protože před tim klesala tak rychle že to šlo i vydět
a teť spokojenost
Napsal: úte bře 11, 2008 19:47
od Richard
Napsal: čtv bře 13, 2008 15:23
od jindrys
Problém byl v ukostření řídící jednotky.Nastal mi ale jinej problém,auto jede dobře ale kdyš mu šlápnu na plyn tak se to ve vysokejch otáčkách (4000 - 4500) začne dusit a z vejfuku de černej kouř tak nevim čím to
jestli se to někomu stalo tak ať poradí já už sem všechno vyměnil od filtru přes kabely se svíčkama aš po lambdu,mám zaslepenej i EGR
Diagnostika bohatosti směsi u motorů se vstřikováním MULTEC
Napsal: čtv bře 13, 2008 19:27
od jindrys
Chci se s vámi podělit o informace, které získal můj kamarád na jednom polském webu věnovanému autům Opel Astra. Jedná se o okamžitou kontrolu bohatosti směsi, resp. zda řídící jednotka správně reguluje podle údajů z lambda sondy.
Princip je jednoduchý. Stejně jako při odečítání chybových kódů z paměti ECU pomocí blikání kontrolky ECU je třeba propojit kontakty A a B na diagnostickém konektoru
Já osobně používám obyčejnou malou kancelářskou svorku. Potom po zapnutí zapalování je možno odečíst chybové kódy. Pokud ovšem nyní nastartujeme motor, tak bude kontrolka ECU blikat v závislosti na funkci regulačního obvodu bohatosti směsi, tj. v závislosti na funkci lambda sondy:
• bliká cca 2,5x za sekundu – regulace vypnutá (studená lambda sonda)
• bliká cca 1x za sekundu – regulace zapnutá – ECU reguluje směs podle údajů lambda sondy
• svítí trvale déle než 2,5 sekundy – příliš bohatá směs
• nesvítí déle než 2,5 sekundy – příliš chudá směs
Výše uvedenou diagnostikou se dá odhalit závada lambda sondy anebo jiných částí vstřikovacího systému. Pokud např. použiji novou lambda sondu a pořád budu mít příliš chudou směs, tak bude pravděpodobně poškozený (ucpaný) vstřikovací ventil, nebo poškozené těsnění mezi hlavou a výfukovým kolenem, atd. Naopak, pokud mám v pořádku vstřikovací ventil (-y) a ECU stále hlásí chudou nebo bohatou směs, tak bude asi v háji lambda.
Tato diagnostika je vyzkoušená na Daewoo Nexia 1,5 16V (onen kolega, od kterého mám tyto informace) a dále na Oplu Astře 1,6 8V (motor x16sz). Předpokládám, že to bude fungovat na všech jednobodech i vícebodech, pokud mají diagnostický konektor (ALDL).
Napište mi na kterych motorech se vám povedlo, nebo nepovedlo tento návod vyzkoušet. Tohle je ze stránek Kadet Club
Napsal: čtv bře 13, 2008 20:57
od Vlasta
Dík za dobrej tip. Mám dost vysokou spotřebu a podezřívám právě lambdasondu, je najeto skoro 100000km a je tam původní. Vlastně ani nevím, jakou má mít životnost, nebo kdy by se měla měnit. Zusím to dám vědět.