MAP senzor
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
MAP senzor
čus lidi mám Nuby I 98 1,6 16v a chtěl sem se zeptat.Má se na Map senzoru co pos..t?? Nedávno sem byl u nás v Chomutově na diagnostice kvůli spotřebě a neustále rosvícené kontrolce,kterou tady skoro všichni dobře znáte (CHECK) Řekly že mám špatnej Map senzor.On má sice vliv na délku vstříknutýho paliva do válce ale dal sem jinej ze stejnýho auta a beze změn. Taky se někdy stane že to nemůžu rozjet dusí se to.Dal sem novou lambdu,kabely,svíčky,indučku a noví čidla teploty vzduchu a chladící kapaliny ale beze změn a uš mě to dost štve a navíc ta spotřeba 15 litrů na sto neni normální nebo jo?? poradíte někdo co s tim mám dělat? auto i málo táhne a někdy i chcípá a po následném nastartování to chvíli hulí jako kráva. Uš nevim kudy kam možná ještě zaslepit EGR ale nevim jestli to bude mít vliv na spotřebu i když teoreticky by mělo
Daewoo Nubira 1,6 16v kombi stříbrná metal rv.1998
- Reklama
Spotřeba určitě není normální, když tvrdí že je to MAP senzor, tak asi s ním něco bude, blbej kontakt, špatná zem, nebo zlomená hadička podtlaku. To že MAP řídí délku vstřiku je rozhodující pro spotřebu....... a těch 15 l o něčem vypovídá
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Sice mi to zatik nezere 15L , ale 12l je taky dost. Jelikoz sem z Plzne a tady sem jeste po upornem hledani servisu nenasel nikoho, kdo by mi to mohl napichnout, tak bych potreboval neci pomoc.
Vypada to, ze v sobotu pojedu do Prahy na letiste pro segru mlady kolem 17:30. Pokud se najde nekdo , kdo ma cas a chut, a ma funkcni autodiagnostiku, nebo vi o otevrenym servisu s diagnostikou Nubi I 97 v Praze , tak mi, prosim, dejte vedet. Klidne na mail freefire@seznam.cz...
Diky moc
Vypada to, ze v sobotu pojedu do Prahy na letiste pro segru mlady kolem 17:30. Pokud se najde nekdo , kdo ma cas a chut, a ma funkcni autodiagnostiku, nebo vi o otevrenym servisu s diagnostikou Nubi I 97 v Praze , tak mi, prosim, dejte vedet. Klidne na mail freefire@seznam.cz...
Diky moc
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Ještě mě napadlo u takhle děsivé spotřeby, nemůžou nějak samy od sebe trochu propouštět vstřiky? To pak by řídící jednotka měla problém to uregulovat. V tý liště je furt tlak od čerpadla. Nějak se dají vyčistit, snad ultrazvukem a jestli máš někoho kdo by ti půjčil vstřiky na zkoušku, možná by to stálo za pokus, když už jsi skoro všechno problémové vyměnil....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
takže vstřiky nepropouštěj skoušel sem to ale vyblikával sem kódy poruch a vyšla mi chyba 33 coš je špatnej signál od MAP senzoru,dal sem teda jinej a resetoval ecu ale po chvíli se závada oběvila znova a znova kód 33 tak se ptám může mi někdo říct na jakej konektor a pozici na něm vedou kabely od MAP ??.Dík
Daewoo Nubira 1,6 16v kombi stříbrná metal rv.1998
Stáhni si to schéma elektriky co se tu potuluje, tuším od dědy mikiho a kdyby to nepomohlo stáhni si ten anglickej servisní manuál co je taky tady na foru hned na začátku najdeš ho tady: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=938 (4 rar soubory celkem něco přes 20Mb) je to ke stažení i na http://nubira.daewooclub.com/
no a studuj, studuj.....
Myslím, že v tom ang. manuálu je i popsáno řešení závad, co kde zkouknout a změřit... držím palce
no a studuj, studuj.....
Myslím, že v tom ang. manuálu je i popsáno řešení závad, co kde zkouknout a změřit... držím palce
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
tak Rýšo měl si pravdu byla to špatná kostra,auto uš jede a ta spotřeba jak letěla dolu ještě teť si na to nemůžu zvyknout,furt mám pocit že ta ručička se na tom palivoměru zasekla protože před tim klesala tak rychle že to šlo i vydět a teť spokojenost
Daewoo Nubira 1,6 16v kombi stříbrná metal rv.1998
Jsem rád, že ti to pomohlo, ale vysvětli nám kde byl ten problém - pro příště ať víme kam jít a kam se koukat
A jinak malá oprava Ríša se píše s měkým, ale jen píše
A jinak malá oprava Ríša se píše s měkým, ale jen píše
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Problém byl v ukostření řídící jednotky.Nastal mi ale jinej problém,auto jede dobře ale kdyš mu šlápnu na plyn tak se to ve vysokejch otáčkách (4000 - 4500) začne dusit a z vejfuku de černej kouř tak nevim čím to jestli se to někomu stalo tak ať poradí já už sem všechno vyměnil od filtru přes kabely se svíčkama aš po lambdu,mám zaslepenej i EGR
Daewoo Nubira 1,6 16v kombi stříbrná metal rv.1998
Diagnostika bohatosti směsi u motorů se vstřikováním MULTEC
Chci se s vámi podělit o informace, které získal můj kamarád na jednom polském webu věnovanému autům Opel Astra. Jedná se o okamžitou kontrolu bohatosti směsi, resp. zda řídící jednotka správně reguluje podle údajů z lambda sondy.
Princip je jednoduchý. Stejně jako při odečítání chybových kódů z paměti ECU pomocí blikání kontrolky ECU je třeba propojit kontakty A a B na diagnostickém konektoru
Já osobně používám obyčejnou malou kancelářskou svorku. Potom po zapnutí zapalování je možno odečíst chybové kódy. Pokud ovšem nyní nastartujeme motor, tak bude kontrolka ECU blikat v závislosti na funkci regulačního obvodu bohatosti směsi, tj. v závislosti na funkci lambda sondy:
• bliká cca 2,5x za sekundu – regulace vypnutá (studená lambda sonda)
• bliká cca 1x za sekundu – regulace zapnutá – ECU reguluje směs podle údajů lambda sondy
• svítí trvale déle než 2,5 sekundy – příliš bohatá směs
• nesvítí déle než 2,5 sekundy – příliš chudá směs
Výše uvedenou diagnostikou se dá odhalit závada lambda sondy anebo jiných částí vstřikovacího systému. Pokud např. použiji novou lambda sondu a pořád budu mít příliš chudou směs, tak bude pravděpodobně poškozený (ucpaný) vstřikovací ventil, nebo poškozené těsnění mezi hlavou a výfukovým kolenem, atd. Naopak, pokud mám v pořádku vstřikovací ventil (-y) a ECU stále hlásí chudou nebo bohatou směs, tak bude asi v háji lambda.
Tato diagnostika je vyzkoušená na Daewoo Nexia 1,5 16V (onen kolega, od kterého mám tyto informace) a dále na Oplu Astře 1,6 8V (motor x16sz). Předpokládám, že to bude fungovat na všech jednobodech i vícebodech, pokud mají diagnostický konektor (ALDL).
Napište mi na kterych motorech se vám povedlo, nebo nepovedlo tento návod vyzkoušet. Tohle je ze stránek Kadet Club
Princip je jednoduchý. Stejně jako při odečítání chybových kódů z paměti ECU pomocí blikání kontrolky ECU je třeba propojit kontakty A a B na diagnostickém konektoru
Já osobně používám obyčejnou malou kancelářskou svorku. Potom po zapnutí zapalování je možno odečíst chybové kódy. Pokud ovšem nyní nastartujeme motor, tak bude kontrolka ECU blikat v závislosti na funkci regulačního obvodu bohatosti směsi, tj. v závislosti na funkci lambda sondy:
• bliká cca 2,5x za sekundu – regulace vypnutá (studená lambda sonda)
• bliká cca 1x za sekundu – regulace zapnutá – ECU reguluje směs podle údajů lambda sondy
• svítí trvale déle než 2,5 sekundy – příliš bohatá směs
• nesvítí déle než 2,5 sekundy – příliš chudá směs
Výše uvedenou diagnostikou se dá odhalit závada lambda sondy anebo jiných částí vstřikovacího systému. Pokud např. použiji novou lambda sondu a pořád budu mít příliš chudou směs, tak bude pravděpodobně poškozený (ucpaný) vstřikovací ventil, nebo poškozené těsnění mezi hlavou a výfukovým kolenem, atd. Naopak, pokud mám v pořádku vstřikovací ventil (-y) a ECU stále hlásí chudou nebo bohatou směs, tak bude asi v háji lambda.
Tato diagnostika je vyzkoušená na Daewoo Nexia 1,5 16V (onen kolega, od kterého mám tyto informace) a dále na Oplu Astře 1,6 8V (motor x16sz). Předpokládám, že to bude fungovat na všech jednobodech i vícebodech, pokud mají diagnostický konektor (ALDL).
Napište mi na kterych motorech se vám povedlo, nebo nepovedlo tento návod vyzkoušet. Tohle je ze stránek Kadet Club
Naposledy upravil(a) jindrys dne ned srp 03, 2008 13:05, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Nubira 1,6 16v kombi stříbrná metal rv.1998