Stránka 1 z 2

Jarní servis-sháním pár rad

Napsal: ned úno 24, 2008 13:28
od xidex
Zdravím všechny. Po výměně výfuku a těsnění pod ventilovým víkem je Legyna zas o něco zdravější (původní 3. díl výfuku byl vevnitř naprosto vysypaný). Nicméně čekají mě další věci a proto se dovolím optat zkušenějších:

1) Díky bohu za mírnou zimu. Od jisté doby mi LPG na automatiku (systém Lovtec, 3 polohy přepínač zleva benzín-auto-lpg) přepíná vzápětí po startu na plyn. Na izolaci 1. kabelu svíčky je jen tak namotaný drát, peha mi už vysvětloval, že je to na snímání otáček. Jakým způsobem můžu poštelovat plyn tak, aby mi přepínal při 2500-3000rpm?

2)V zimě jsem jednou vypínal vnitřní cirkulaci brzy po startu a uslyšel jsem chřupnutí. Od té doby se mi v zimě hodně mlžil vnitřek auta (zadní okno pořád, při více lidech vše krom předního-nutný trvalý ofuk). Při zapnutí vnitřní cirkulace slyšim (když vypnu ventilátory i motor) zvuk který mi připomíná odtok posledního zbytku vody z dřezu do odpadu (takové klepnutí-zachrčení). Otázka: Kde vůbec je v tom autě větrák (pod haubnou jsem ho nenašel) a jak se dostanu k té klapce? Dále při přepínání toho kam má vzduch foukat slyším zasyčení? Je to normální (ovládá to asi podltlak, že?), nebo tam jde něco do háje?

3)Topení, topení a topení. Legyna mi začíná topit naplno snad po 10km a přes zimu jsem radši jezdil Fabií. Chladivo vyměněné, předtím průplach. Teploměr se nezvedá do půlky, ale asi jen do 3/8. Nějaké nápady co by to mohlo způsobovat?

4)Jakožto alergik jsem v létě míval problém po vypnutí klimy. Smrad a špatně se mi dýchalo. Kde je filtr klimy, popř kabinový filtr (jedno a to samé??) a jak ho vyměním?

5)Připadá mi, že na plyn má auto maximální výkon tak ve 2/3 sešlápnutí pedálu. Ne, že by mě to nějak trápilo, ale zajímalo by mě čím to je a zda to lze nějak poladit.

6)Na LPG při manipulaci s plynem na rozhraní úplného uvolnění a velmi jemného sešlápnutí, jinými slovy když plynu pustím a pak velmi lehce přidám mi auto hrozně škube (citelné např z kopce na tempomat). Co to je a co s tím?

7)Spotřeba na LPG - dálka 10,5 litru, po městě počítám tak 13-14l. Na benzín ji neznám. Je to normální nebo je taktéž někde chyba? Připadá mi to poměrně dost, na druhou stranu s vysokou spotřebou u 2l musí člověk počítat.

8)Kontrolka rezervy paliva. Nikdy jsem auto nedojížděl na krev, takže možná funguje, akorát jsem se k tomuhle stádiu nikdy nedostal. Nicméně když už ručička byla tak 1mm pod červeným polem, bylo mi divné, že se nerozsvítí. V papírech ze servisu od minulého majitele je uvedena kontrola světla rezervy, nicméně už nevíme s jakým výsledkem. Jak vyzkoušet funkčnost, aniž bych musel rozebrat půl palubky?

9)Není možné přepnout plynule na plyn za jízdy (pokud už jedu na benzín a pak za jízdy zapnu automat, auto silně cukne, motor běží chvíli naprázdno a pak jede dál). Řeším to na křižovatce tak, že zastavím, prošlápnu plyn a při tom přepnu. Když to udělám bez plynu, auto buď chcípne a nebo se téměř udusí a pak se zase z těch 300-400otáček probere. Oproti jiným autům na plyn co jsem měl tu čest vyzkoušet, kde bylo přepnutí téměř neznatelné, mě tohle docela štve.

10)Stahování předních oken. Okno při vyjíždění nahoru se rohem jakoby zakousne do té sametky v b-sloupku a zastaví se. Předpokládám, že asi bude ta sametka rozedřená, ale zatím jsem nenašel nikoho, kdo by je prodával. Pod jakým názvem a kde se tohle dá koupit? A kam až vede? Je to po celých dveřích i pod výplní, tzn při výměně oddělat tapecírunk a otrhat igelit nebo se to dá zvládnout nějak slušně doma bez následků?

Moc díky za případné reakce a rady a omlouvám se za své grafomanství. :-)

Napsal: ned úno 24, 2008 13:48
od Kessler
3) Možná termostat, možná je radiátor zanešený natolik, že průplach nebyl dostatečný...

Napsal: ned úno 24, 2008 14:29
od -peha-
1) Nstaviť prepínanie otáčkami sa dá len softvérom čiže servis.

2) No asi Ti odyšlo preklopávanie klapky na pozíciu von - dnu,čiže Ti asi klapka ostala v pozícii vnútorného obehu a klapka je k nalezení tam za šuflíkom pri spolujazdcovi ten vyber a uvidíš akoby koleno a jeho časť sa posúva a tým to berie vzduch buť z von alebo vnútra.Tam sa pozri asi to bude ta chyba.

3)No tady babo raď ale asi to bude zarostlý radiátor a termostat tomu nepomôže (moja skúsenosť) .Po výmene termostatu sa nič nezmenilo tak som prepláchol radiátor no trocha lepšie ale žádná sláva ale už sme skúšali preplach urobič takým prípravkom na práčky a zatial to funguje no ja to idem v lete tiež zrobiť.

4)Ku kabínovému filtru je prístup z motorového priestoru tam na strane spolujazdca je na prepážke do kabíny taká čierna záslepka a tam treba povoliť 10 matičku a druhá strana je len nasadená a pod tým je filter.Jo treba pozrieť či ten kryt nieje prehnutý(môj bol)lebo s tade potom ťahá smrad do kabíny.Dal som tam okolo také tesnenie ako na dvere,gumené a funguje to smrad zmizol.



5)Tak tady je treba skontrolovať vzduchový filter a navštíviť servis LPG a nastaviť.

6)Tu zasa treba pozrieť sviečky a opeť servis anastaviť.

7)Spotrebu nemáš až tak velkú ale pokud odstrániš predchodzie závady budeš milo prekvapený -spotreba aj výkon sa zlepší.

8.) To sa tu už preberalo ale Lega má rezervu asi 7,5L takže ťažko to zisťovať a pokud tak zatial som sa k plováku nedostal ale není to snadné preto som to doteraz neriešil a ani nebudem proste ručička sa blíži k červenému tak hups na pumpu a je to.

9)Tady zasa -filter,sviečky a nastavenie lebo asi to máš velmi rozladené.

10)No a tady som to už tiež riešil ale bacha Lega nemá sametku ale len gumu no a tu som vyčistil a slabo natrel silikonovým olejom a a trebalo aj nastaviť sklon okna lebo sa Ti velmi šúcha po prednej strane a v hornej polohe sa vzprieči takže treba to nastaviť ale je to babračka.Jo a premazať lanovody nezaškodí.


Dúfam že som Ti alespon v nečem pomohol :lol: :lol: :lol: Obrázek prístup ku kabínovému filtru

RE:

Napsal: ned úno 24, 2008 14:53
od xidex
1) Tohle jsem si myslel taky, ale proto je mi divný že se to stalo po výměně těsnění hlavy, kdy na ŘJ plynu na 100% nikdo nesahal. Ona se resetuje při odpojení baterie a je pak potřeba znova všechno nastavit? Pokud ano, je to jasné ale pokud ne, tak se snažím dopátrat toho, jak se tohle stalo a jestli není problém v tom namotaném drátu na tom kabelu 1. svíčky.

2)Takže vybrat kastlik a uvidím...ok. Jde to nějak rozumně?

3)S tímhle už se trápím déle, právě je mi to divný v souvislosti s tou teplotou, imho by měla jít do půlky, nebo ne? Průplach na chladič tam byl místo 14 dnů 3 měsíce, tak nevím...kam až vyleze teploměr na tvé? :-)

4)Jo...taková ta černá kostka asi 10x3cm co do ní vedou dvě trubičky, vím, ok díky.

5,6,7,9) Filtr půl roku-je ok, svíčky asi 2 měsíce i s kabelama, takže asi určitě servis...btw. jak bych býval měl řešit tyhle věci na předchozím favoritu s Lovatem, kterej ŘJ na LPG neměl (aspoň si to dodnes myslím)? Jen tak pro zajímavost, omlouvám se že otravuju...:-)

8)Je tu možnost dojet benzín do mrtě s plynem v nádrži tak, aby to pak jelo i na benzín bez rozebírání potrubí? Tzn. bude to schopný nastartovat jen na plyn a pak si to v otáčkách při přepnutí natahnout benzín??

10)Takže spíše vyčistit a promáznout než měnit...ok. Btw. nenachytá se na ten olej časem špína a nebude to ještě horší?



Každopádně určitě díky, je vidět, že své autí máš pěkně zmáknutý... :lol:

:)

Napsal: ned úno 24, 2008 17:36
od xidex
Tak peha diky, body 2 a 4 vyreseny... :-) u ty klapky na vnitrni cirkulaci byla ulomena ta vodici packa, takze to bylo furt zavreny...najednou se mi lip dejcha...no a pylovej filtr sem zatim vybouchal a vysal, casem bude novej az se k tomu dostanu....ale aspon uz vim jak na to....tak a ted jeste musim nejak vyresit ten zbytek.... :roll: :roll: :roll:

Napsal: ned úno 24, 2008 19:05
od -peha-
No nakolko máš LPG elektronic tak tam si samo nastavením nepomôžeš len softvér ,ono dá sa manuálne ale to len ako núdzový režim takže servis.A nakolko si všetko menil tak treba nastaviť a hlavne by si si mal nájsť taký kde Ti konečne dajú snímanie otáčok tam kde má být lebo to omotovanie sa dáva do Favorita keď nemá podtlak :D
S tým benzinom ani náhodou lebo ak máš poškodenú tu kontrolku a vybehne Ti benzin tak si priprav 6000 + robota za nové čerpadlo a to myslím smrtelne vážne a ver že ta kontrolka za to nestojí a ako vravím já ju svietiť nevidel a ani to nerieším proste poctivo tankujem a hotovo :!:
No teplomer neviem kam lezie asi do štvrtiny ale to Ti môžem napísať až tak pozajtra lebo zajtra jazdím z Fabkou takže neviem ale ani mne to natopilo a tak som menil termostat a zbytočne no a preplach trocha pomohol ale nič moc tak v lete to skúsim ješte s tým prípravkom :idea:
A okna no ono je dobré to asi tak ako klímu raz do mesiaca vyskúšať no a tie gumy proste pretri a hotovo jinak aj ja mám už dáky unavený motorček na mojej strane :D

Takže LPG servis a ten benzin no na tvojom mieste sa na to vykašlem to fakt nieje dôležité hlavne keď jazdíš na plyn :D :D :D

Napsal: pon úno 25, 2008 12:12
od Slam
4)U me se ten smrad objevuje jen v konkretnim pripade: jedu delsi dobu na klimu, pak auto cca pul hodiny az hodinu stoji a pak se zase jede na klimu. V tomto pripade se NEKDY objevi neprijemny zapach (jen smrad, tj. zadne potize s dychanim, slzenim apod.) a nepomohl jak novy filtr, tak nejdrive cisteni klimy sprejem a nasledne i ozonem - proste absolutne zadna zmena, akorat vyhozene prachy a navic mi cune v servisu s tim ozonem zasvinilo smirem svetle potahy, kdyz mi lezlo do auta v monterkach, co se s nima predtim cely den valelo pod autama! :evil:

8)Mne se kontrolka slabe rozsviti tesne pred cervenou ryskou a cim pak klesa rucicka niz, tim intenzivneji kontrolka sviti, takze ja si nestezuju. 8)

-peha- píše:A okna no ono je dobré to asi tak ako klímu raz do mesiaca vyskúšať
To je relativni - me tohle "zkouseni" stalo uz vymenu obou zadnich stahovacek. :) Vzdycky jsem chtel jen zkusit, jestli funguji a v obou pripadech dolu fungovaly perfektne, ovsem nahoru pak uz vubec, takze od jiste doby stahuju okynka s neskryvanymi obavami a radeji co nejmene... ;)

Napsal: pon úno 25, 2008 12:19
od Richard
K bodu 8, mrkni sem https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... dov%FD+oko
nebo dej hledat. Asi to bude stejný v Leganze i v Nubiře. Čekat na "hladový oko" je dost o nervy. Chce to jet tak 50 km s ručičkou na "O" :shock: :shock:

Napsal: pon úno 25, 2008 14:33
od Ivoš
U obou aut začne kontrolka problikávat asi v půlce červeného pole.... ;)

Napsal: pon úno 25, 2008 19:36
od -peha-
Pre Leganzákou - keď vám smrdí v aute pozrite si ten kryt na vnútorný filter lebo už som to odstranoval na 3 vrátanie mojej a on je vetšinou prehnutý a tade ide smrádok aj ja to hádzal na klímu ale nič nepomáhalo ani dezinfekcia ano spray ale to keď som utesnil ten kryt a to takovou gumou ako sa používa ako tesnenie okien alebo dverí tak fakt po smrade ani náznak :lol: :lol: :lol: Jo a dôvod smradu no ten je lahký ak vypnete klímu tak si čuchnite k tej rúrke od odkalovača tak stade je ten smrad a pokud ta krytka nedoliehá tak vzduch neberie z podokna ale z motorového priestoru a vlastne ta rúrka je skoro pod ním :lol: :lol: :lol: Vyskúšajte nič to pomali nestojí a robota asi tak 10 min. :lol: :lol: :lol:

RE:

Napsal: pon úno 25, 2008 20:48
od xidex
Kontrolka - právě že mě nikdy ani neproblikla ani nezažhnula, proto to řeším, že nevím jestli funguje...tak mi poraďte, až budu mít skoro prázdnou nádrž, na jakou stranu mám auto nahnout (stojím v ulici skoro vždy kolmo v kopci), abych "odlil" benzín z toho rezistoru?

Ad okýnka...tohle asi svěřím někomu zkušenějšímu, protože když jsem viděl ten mechanismus a ten blbej přístup (proč má okno vůli když je vlastně přidělaný na šrouby který sou utažený?!) ale i tak díky.

Co se filtru týče, zkusím pod to naprat nějakou věc, jako nejlepší se mi jeví to víčko objet tavnou pistolí a nacpat tam tu plastogumu. Silikonovat to by asi dobrý nebylo :-)

Ještě jednou díky pehovi za tu radu kde je ta klapka na uzavírání přívodu vzduchu do ventilace, oprava mě stála hodinu a 40Kč za vteřinový lepidlo, snad to chvíli vydrží, výměna celý klapky by už asi nebyla taková sranda.

Jinak s tím čerpadlem kvůli tomu jsem se právě ptal, jestli by to mohlo přežít nebo ne...takže dobrý, kašlu na kontrolku, stejně tam je od montáže plynu podruhý 10litrů naturalu :-)) btw. plyn nám v Čechách nějako podražuje...zatím nejlevnější 14,90 v Říčany-Vojkov....loni tam byl touhle dobou za 12,60. Na Shellce dokonce 17,50 (Jižní spojka před Krčí).

Jo a ještě mě napadlo tohle: Na autí se mi začíná loupat lak, podezíral jsem, že to bylo přelakovaný, ale ne. Na laku je nějaký průhledný svinstvo lehce, ale velmi lehce zabarvený do fialova a loupe se to. Tuší někdo co to může být? Cikánská leštěnka nebo něco podobnýho? Protože je to hnusný a nejhorší je, že nevím co s tím. Měl jsem to dřív jen pod nádrží (tam mi to bylo jedno), ale od jednoho ťukance, kdy mi Polo nedalo na parkovišti přednost (mimochodem Legyna trochu zelenej přední nárazník, Polo zadní nárazník vejpůl a bouchlý kolo, Legy je docela tank :-)) se mi to loupe i z čumáku a to už mi štve.

Plus další věc-jak opravit na tomhle atypicky barevným laku (69U) rejpanec od závistivýho souseda od klíče? Protože co jsem slyšel, tak ty tužky nic moc...a navíc tuhle barvu neseženu.

Díky všem.

Napsal: pon úno 25, 2008 20:56
od Hanzy
Tak kontrolka me sviti nebo zacina az uplne je zabita dole takze asi u kazdeho to bude jinak ale radeji neryskuj a i tak mej vic benzinu nejlip je mit aspon 1/4 nadrze neustale...
Jinak s tou barvou nevim ja mam tu samou a problem nemam jen na listach na dverich to ma naznaky lopani ale to vypada jen na lak...
Barvu jinak ti namichaji vsude kde michaji barvy i do tuzky ale at ti ji hodi i s lakem dohromady nechal jsem michat uz dvakrat do spreje...

Napsal: pon úno 25, 2008 21:03
od xidex
2Hanzy...no právě že se mi neloupe barva jako taková, ale jen ten krycí lak (což jsem ani netušil, že to je takhle řešený)...vždycky když to vezmu tlakovkou tak se oloupe další kousek od toho načatýho. V souvislosti s tím ještě jeden dotaz: Legyna má pozink nebo ne? Protože mám nabouraný dveře od nějakýho šmejda kterej ujel, lak chybi asi 1x0,5cm a nechytá to ani náznak rzi (což mě při ježdění v pražské solené zimě dost překvapilo)

Napsal: pon úno 25, 2008 21:15
od Hanzy
Kazda metaliza je takhle resena nejdriv metla a pak bezbarvy lak a dnes uz to jsem zas nedavno netusil ani ja je bezbarvy lak i nevim jestli na vsech ale bavili jsme se o o cervene fabii a tak je pry na tom bezbarvy lak... :shock:
Jinak pozink primo asi ne ale slusna antikoroz tam bude uz se to tu nekde resilo ale nevim jestli primo v Leganze...

Napsal: pon úno 25, 2008 21:36
od xidex
Aha, takže namíchat barvu podle barvy auta a obrousit ty postižený místa a přestříkat? Bo co se stane když tam bude jen barva a lak ne...? Krom toho, že to bude hnusný...protože nechce se mi kvůli těm pár drobnostem (rohy př. nárazníku a ty dveře) dávat na lakovnu a hlavně sundavat a odstrojovat, rád bych si to udělal sám a pokud možno na autě...