Jarní servis-sháním pár rad
Napsal: ned úno 24, 2008 13:28
Zdravím všechny. Po výměně výfuku a těsnění pod ventilovým víkem je Legyna zas o něco zdravější (původní 3. díl výfuku byl vevnitř naprosto vysypaný). Nicméně čekají mě další věci a proto se dovolím optat zkušenějších:
1) Díky bohu za mírnou zimu. Od jisté doby mi LPG na automatiku (systém Lovtec, 3 polohy přepínač zleva benzín-auto-lpg) přepíná vzápětí po startu na plyn. Na izolaci 1. kabelu svíčky je jen tak namotaný drát, peha mi už vysvětloval, že je to na snímání otáček. Jakým způsobem můžu poštelovat plyn tak, aby mi přepínal při 2500-3000rpm?
2)V zimě jsem jednou vypínal vnitřní cirkulaci brzy po startu a uslyšel jsem chřupnutí. Od té doby se mi v zimě hodně mlžil vnitřek auta (zadní okno pořád, při více lidech vše krom předního-nutný trvalý ofuk). Při zapnutí vnitřní cirkulace slyšim (když vypnu ventilátory i motor) zvuk který mi připomíná odtok posledního zbytku vody z dřezu do odpadu (takové klepnutí-zachrčení). Otázka: Kde vůbec je v tom autě větrák (pod haubnou jsem ho nenašel) a jak se dostanu k té klapce? Dále při přepínání toho kam má vzduch foukat slyším zasyčení? Je to normální (ovládá to asi podltlak, že?), nebo tam jde něco do háje?
3)Topení, topení a topení. Legyna mi začíná topit naplno snad po 10km a přes zimu jsem radši jezdil Fabií. Chladivo vyměněné, předtím průplach. Teploměr se nezvedá do půlky, ale asi jen do 3/8. Nějaké nápady co by to mohlo způsobovat?
4)Jakožto alergik jsem v létě míval problém po vypnutí klimy. Smrad a špatně se mi dýchalo. Kde je filtr klimy, popř kabinový filtr (jedno a to samé??) a jak ho vyměním?
5)Připadá mi, že na plyn má auto maximální výkon tak ve 2/3 sešlápnutí pedálu. Ne, že by mě to nějak trápilo, ale zajímalo by mě čím to je a zda to lze nějak poladit.
6)Na LPG při manipulaci s plynem na rozhraní úplného uvolnění a velmi jemného sešlápnutí, jinými slovy když plynu pustím a pak velmi lehce přidám mi auto hrozně škube (citelné např z kopce na tempomat). Co to je a co s tím?
7)Spotřeba na LPG - dálka 10,5 litru, po městě počítám tak 13-14l. Na benzín ji neznám. Je to normální nebo je taktéž někde chyba? Připadá mi to poměrně dost, na druhou stranu s vysokou spotřebou u 2l musí člověk počítat.
8)Kontrolka rezervy paliva. Nikdy jsem auto nedojížděl na krev, takže možná funguje, akorát jsem se k tomuhle stádiu nikdy nedostal. Nicméně když už ručička byla tak 1mm pod červeným polem, bylo mi divné, že se nerozsvítí. V papírech ze servisu od minulého majitele je uvedena kontrola světla rezervy, nicméně už nevíme s jakým výsledkem. Jak vyzkoušet funkčnost, aniž bych musel rozebrat půl palubky?
9)Není možné přepnout plynule na plyn za jízdy (pokud už jedu na benzín a pak za jízdy zapnu automat, auto silně cukne, motor běží chvíli naprázdno a pak jede dál). Řeším to na křižovatce tak, že zastavím, prošlápnu plyn a při tom přepnu. Když to udělám bez plynu, auto buď chcípne a nebo se téměř udusí a pak se zase z těch 300-400otáček probere. Oproti jiným autům na plyn co jsem měl tu čest vyzkoušet, kde bylo přepnutí téměř neznatelné, mě tohle docela štve.
10)Stahování předních oken. Okno při vyjíždění nahoru se rohem jakoby zakousne do té sametky v b-sloupku a zastaví se. Předpokládám, že asi bude ta sametka rozedřená, ale zatím jsem nenašel nikoho, kdo by je prodával. Pod jakým názvem a kde se tohle dá koupit? A kam až vede? Je to po celých dveřích i pod výplní, tzn při výměně oddělat tapecírunk a otrhat igelit nebo se to dá zvládnout nějak slušně doma bez následků?
Moc díky za případné reakce a rady a omlouvám se za své grafomanství.
1) Díky bohu za mírnou zimu. Od jisté doby mi LPG na automatiku (systém Lovtec, 3 polohy přepínač zleva benzín-auto-lpg) přepíná vzápětí po startu na plyn. Na izolaci 1. kabelu svíčky je jen tak namotaný drát, peha mi už vysvětloval, že je to na snímání otáček. Jakým způsobem můžu poštelovat plyn tak, aby mi přepínal při 2500-3000rpm?
2)V zimě jsem jednou vypínal vnitřní cirkulaci brzy po startu a uslyšel jsem chřupnutí. Od té doby se mi v zimě hodně mlžil vnitřek auta (zadní okno pořád, při více lidech vše krom předního-nutný trvalý ofuk). Při zapnutí vnitřní cirkulace slyšim (když vypnu ventilátory i motor) zvuk který mi připomíná odtok posledního zbytku vody z dřezu do odpadu (takové klepnutí-zachrčení). Otázka: Kde vůbec je v tom autě větrák (pod haubnou jsem ho nenašel) a jak se dostanu k té klapce? Dále při přepínání toho kam má vzduch foukat slyším zasyčení? Je to normální (ovládá to asi podltlak, že?), nebo tam jde něco do háje?
3)Topení, topení a topení. Legyna mi začíná topit naplno snad po 10km a přes zimu jsem radši jezdil Fabií. Chladivo vyměněné, předtím průplach. Teploměr se nezvedá do půlky, ale asi jen do 3/8. Nějaké nápady co by to mohlo způsobovat?
4)Jakožto alergik jsem v létě míval problém po vypnutí klimy. Smrad a špatně se mi dýchalo. Kde je filtr klimy, popř kabinový filtr (jedno a to samé??) a jak ho vyměním?
5)Připadá mi, že na plyn má auto maximální výkon tak ve 2/3 sešlápnutí pedálu. Ne, že by mě to nějak trápilo, ale zajímalo by mě čím to je a zda to lze nějak poladit.
6)Na LPG při manipulaci s plynem na rozhraní úplného uvolnění a velmi jemného sešlápnutí, jinými slovy když plynu pustím a pak velmi lehce přidám mi auto hrozně škube (citelné např z kopce na tempomat). Co to je a co s tím?
7)Spotřeba na LPG - dálka 10,5 litru, po městě počítám tak 13-14l. Na benzín ji neznám. Je to normální nebo je taktéž někde chyba? Připadá mi to poměrně dost, na druhou stranu s vysokou spotřebou u 2l musí člověk počítat.
8)Kontrolka rezervy paliva. Nikdy jsem auto nedojížděl na krev, takže možná funguje, akorát jsem se k tomuhle stádiu nikdy nedostal. Nicméně když už ručička byla tak 1mm pod červeným polem, bylo mi divné, že se nerozsvítí. V papírech ze servisu od minulého majitele je uvedena kontrola světla rezervy, nicméně už nevíme s jakým výsledkem. Jak vyzkoušet funkčnost, aniž bych musel rozebrat půl palubky?
9)Není možné přepnout plynule na plyn za jízdy (pokud už jedu na benzín a pak za jízdy zapnu automat, auto silně cukne, motor běží chvíli naprázdno a pak jede dál). Řeším to na křižovatce tak, že zastavím, prošlápnu plyn a při tom přepnu. Když to udělám bez plynu, auto buď chcípne a nebo se téměř udusí a pak se zase z těch 300-400otáček probere. Oproti jiným autům na plyn co jsem měl tu čest vyzkoušet, kde bylo přepnutí téměř neznatelné, mě tohle docela štve.
10)Stahování předních oken. Okno při vyjíždění nahoru se rohem jakoby zakousne do té sametky v b-sloupku a zastaví se. Předpokládám, že asi bude ta sametka rozedřená, ale zatím jsem nenašel nikoho, kdo by je prodával. Pod jakým názvem a kde se tohle dá koupit? A kam až vede? Je to po celých dveřích i pod výplní, tzn při výměně oddělat tapecírunk a otrhat igelit nebo se to dá zvládnout nějak slušně doma bez následků?
Moc díky za případné reakce a rady a omlouvám se za své grafomanství.