Stránka 1 z 3
Nehorazna spotreba
Napsal: pát úno 22, 2008 23:24
od SK
no tak pani a pohar mojej trpezlivosti pretiekol..........neviem cim to je ale ta sikmooka hajtra uz zerie ako HUMMER (posledne meranie 17.8)este tych 12-13 lit co bolo donedavna som toleroval nakolko chodim 5-6x denne 1-2 km v odstupe 3-4 hodiny cize stale na sytic. ale toto je uz moooc a snazim sa jazdit pritom maximalne hospodarne a ono to zere este viac.
uz neviem ani co pozerat......lambda je OK merana voltmetrom aj na emiske som bol po zapojeni zacala hodnota PPM klesat a ustalila sa niekde na hodnote 160 co je sice vela ale znaci to ze sa nespaluje vsetko palivo alebo sa spaluje aj olej........oleja mi ubuda tak 1 lit na 1500-2000 km...cize toto by malo byt v poriadku........vymenil som tesnenie pod skrtiacou klapkou a vycistil som sktriacu klapku........uz neviem kde by som este mohol hladat chybu????.........motor inac ide pekne-ticho, zaber a tah ma vinikajuci. nevie mi niekto poradit ze co s tym je???
filtre su OK menene (palivo, vzduch)
ten uhlikovy hajzel pod lavym blatnikom s tym nieco nemoze mat spolocne???
ako casto sa ma menit???
este som rozmyslal nemozu byt vybehane vstrekovace??? (ale motor ma len 180 tkm)
Ak to nedam do poriadku tak to vymjenim za nejakeho dederouna f tedeičku a bude pokoj a sunka pojde do zberu.
Napsal: sob úno 23, 2008 00:10
od Kessler
Ta spotřeba oleje je nehorázně vysoká...
Napsal: sob úno 23, 2008 00:24
od Ivan
Servisuješ auto pravidelně?
Napsal: sob úno 23, 2008 14:49
od SK
spotreba oleje 1lit na 1500-2000 km je v norme....povoluje sa az 1 lit na 1000km.
co znamena ci ho pravidelne servisujem??
pravidelne vymeny naplni, vsetkych filtrov (olej menim kazdych 5-8 tis km nakolko jazdim kratke trasy taktiez vzduchovy filter 2x rocne koli prasnemu mestu), lambda, kable, sviecky, palec, hlava a cievka v rozdelovaci maju 1,5 roka asi 12-15 tis km. takisto asi 1 rok stary kompletny vufuk (mimo katu). Teraz dostalo auto nove kotuce, dosticky, zadne oblozenia a lanko rucnej.
Napsal: sob úno 23, 2008 14:52
od SK
este otazka podtlakove hadicky co vedu od skrtiacej klapky k uhlikovemu filtru...........jedna je volne priechodna (prefuknutelna - modra) a druha ktora vedie od podtlakov na sani - neda sa do nej ani fuknut ani z nej potiahnut.......ma to tak byt??
Napsal: sob úno 23, 2008 19:12
od Hynek
No , podle mne, pokud doléváš u Nexie 1 litr oleje na 1000 km, tak ten motor hoď k plotu a nech to cigánama uklidit! Měníš periferní součástky ale závada je jinde. Podle mne, to někdo zadřel, pak se mu to povedlo rozhýbat a tohle je výsledek. Litr oleje na 1000 km n e n í normální. Já jsem na Nexii ujel zatím asi 3 500 km, bez dolití jediného deci!!! Olej kontroluju minimálně jednou týdně.Prostě n e u b ý v á !!!
Napsal: sob úno 23, 2008 20:46
od Dark69
veru ja mam 1.5 16V a nabehal som od vymeny uz 4800 km a nedolial som ani mililiter oleja! s tou spotrebou vysokou je to tazke moze to byt hocico...ale najjednoduchejsia otazka je neunika ti niekde palivo pocas jazdy ked je natlakovane palivove potrubie?!! poriadne to skontroluj pod autom...jedine to sa mi vidi najrealnejsie
Napsal: sob úno 23, 2008 21:23
od phalanx
PeterMI, to si sa asi sekol, ta normalna spotreba oleja nebude do 1l na 1000km ale skor 1l na 10000km. Sice to je trochu offtopic, ale ked sme mali espero 1.5 16v, tak od 0 do cca 210 000 km tam nikdy nebol dolievany olej (kazdych 10-15tis km vymena plna syntetika), a to bol jazdeny prakticky len v meste. Sak pri 1l na 1500km ti musi ist uz modry dym z vyfuku nie?
nexia
Napsal: ned úno 24, 2008 11:02
od Serpico
..to PeterMI_SK první a to podstatná věc je doba jízdy 1 - 2 km, tedy total studený motor a ECU - ŘJ to tam cpe, je to srovnatelné dříve s jízdou na sytič - tedy dvojnásobná spotřeba!!! může to souviset i s vyšší spotřebou oleje - prostě není to ohřátý a nejsou tam provozní vůle ( jsou větší )...zkus odjet 500 - 600km ( malej výlet ) najednou a třeba mi dáš za pravdu, navíc motory, které najely 100tisíc ( většinou při cestách do práce 5 - 10 km ) jsou utahaný proti motoru, který například najel 300tisíc ale s denním průměrem 200 -300 km - osobní zkušenost, podepřená zkouškami renovovaných fy. o opotřebení motoru - nejvyšší po startu při studeném motoru ( a to nechci psát o tom, když to mu dá někdo hned plnou kládu ) - voda se ohřeje po 2 - 4 km, olej po 20km a více ( teplota oleje na prvním pístním kroužku má být přes 135°C a to cirkuluje a chladí se... - některé motory mají i chladič oleje ) tedy tak...
Mějte se fajn
Napsal: ned úno 24, 2008 13:39
od SK
s autom som nebol dlhsiu dobu na vacsej trase....ale stale som mal spotrebu v meste max tych 13 lit a to boli mrazy ovela silnejsie, ale za posledny mesiac-dva sa to zhorsilo......mimo mesta mi to zralo podla stylu jazdy namenej sa mi podarilo ist za 5.7 najviac mimo mesta za 9 lit.............a spotreba oleja je rovnaka uz asi 30-40 tis km lenze ked som spravil jednorazovo trasu 2500 km pred rokom neubudlo mi oleja nic...ale takto ak jazdim v meste ta spotreba oleja je stale.
co sa dymenia na modro ak je motor studeny a ho vytocim nad tych 3500-4000 tis tak zadymi ale ak je motor zohriaty mozem ho tocit po obmedzovac tak nezadymi.
opotrebenie tam je ale za mesiac sa bezdovodne takto nezdvihne spotreba......a neviem kde je ta chyba......este skusim vymenit tie cidla teploty.......a posledna moznost bude ze spravim GO motora a bude pokoj
nexia
Napsal: ned úno 24, 2008 17:29
od Serpico
...to Peter pokud si zadýmá modře - olej - tj. pístní kroužky nebo gufera dříků ventilů - no a 180 tisíc km, je prostě " utahanej " víc si netroufám na dálku říct...a ještě TDI ti bude baštit na 2 - 3 km jízdy taky ( diesely jsou ještě náročnější na provozní teplotu ) jinak pokud si dokázal jet i za 5,7 tak to sedí...no mohlo se tam i něco přihodit ...kdo ví...
Mějte se fajn
Napsal: ned úno 24, 2008 20:47
od SK
motor na studeno zadymi......to davam za pricinu stvrdnutym semeringom ventilov nakolko po zohriati nedymi aj na dlhu trasu spotrebu oleja nema...........motor taha dobre cize k tym kruzkom asi ne...jedine by bol zapeceny stieeraci olejovy kruzok.....
len by som poradit ci niekto vie ake hodnoty mam odcitat na tych teplotnych cidlach aby som si overil ich funkcnost?? alebo kde este hladat zavadu???
pri 140.000 tis som mal prasknute tesnenie pod hlavov a ked som ho menil tak na stenach valcoch nebola ziadna hrana znaciaca opotrebenie.
Napsal: ned úno 24, 2008 22:06
od Goose
phalanx píše:PeterMI, to si sa asi sekol, ta normalna spotreba oleja nebude do 1l na 1000km ale skor 1l na 10000km. Sice to je trochu offtopic, ale ked sme mali espero 1.5 16v, tak od 0 do cca 210 000 km tam nikdy nebol dolievany olej (kazdych 10-15tis km vymena plna syntetika), a to bol jazdeny prakticky len v meste. Sak pri 1l na 1500km ti musi ist uz modry dym z vyfuku nie?
Mam zatim podobnou zkusenost s Leganzou...je uz 8000 km po vymene oleje a dnes jsem kontroloval stav oleje a neunikla ani decka...
Napsal: ned úno 24, 2008 22:23
od palikx
a co treba termostat?zkousel jsi jestli mas stale studeny chladic?to me jen tak napadlo
vstriky nejsou vybehane to se nemuze stat.
spotreba oleje je vyssi nez by mela byt.
chtelo by to reset jednotky ma naucene kratke trasy a obcas chce reset nebo delsi jizdu.
to ze to ma vysoke co na emisich znamena ze je po smrti katalyzator.muze byt pricpany nebo propaleny a to muze mit vliv na spotrebu.
pokud rikas ze by to mohlo byt spalovanim oleje tak je ten motor zralej na stredni opravu.
Napsal: pon úno 25, 2008 09:22
od SK
palikx píše:a co treba termostat?zkousel jsi jestli mas stale studeny chladic?to me jen tak napadlo
vstriky nejsou vybehane to se nemuze stat.
spotreba oleje je vyssi nez by mela byt.
chtelo by to reset jednotky ma naucene kratke trasy a obcas chce reset nebo delsi jizdu.
to ze to ma vysoke co na emisich znamena ze je po smrti katalyzator.muze byt pricpany nebo propaleny a to muze mit vliv na spotrebu.
pokud rikas ze by to mohlo byt spalovanim oleje tak je ten motor zralej na stredni opravu.
termostat OK.........chladic je studeny po nastartovani takmer dokedy rucicka na palubovke nieje vstrede, vtedy otvori a zacne sa zohrievat aj chladic..........termostat som menil pred 2 rokmi.
reset ECU som uz skusal nepomaha.
CO na emiske po odpojeni Lambdy bolo niekde 300 po zapojeni kleslo na 150-180........max. hodnota je 100.....ale predpoklad je ze to bude tou bohatou zmesou......este v decembri som bol u kolegu merat emisie, tak som mal aj spotrebu v celku v norme a CO bolo 30-40
takto naraz by neodisiel kat aj nieco v motore......a ked som menil vyfuk tak pri pohlade do KATU bol pekny cisty a cely priesvitny-neupchaty....ale zasa to bolo pre casom ale doteraz som s motorom nemal problem...toto je premna zahada....ze je to taky zlom naraz.
!!!!!!!!!!!!
este mam taku otazocku...............sem tam som si teraz vsimol ze je pocut hlucnejsie klepat zdvihatka ventilov......nemoze to byt tym ze su vadne tie olejove hajzliky a podfukuju ventily??????
!!!!!!!!!!!!