Stránka 1 z 2
převodový stupeň ve městě
Napsal: pát úno 22, 2008 21:51
od Vlasta
V jiné diskuzi tady proběhlo, že je lepší Nubiru držet v otáčkách. Tak by mě zajímalo, na jaký převodový stupeň jezdíte po městě, kde je povoleno jen 50km/hod? Jestli maximálně za 3 i na delším rovném úseku, nebo řadíte na 4 či dokonce za 5? Ta pětka ale nebude asi na tu padesátku to nejlepší.
Jezdím hodně po městě a řeším spotřebu, proto se ptám.
Napsal: pát úno 22, 2008 21:55
od Ivoš
No záleží jak na kterém úseku a rychlosti, ale většinou automaticky při 50ti řadím na 4ku...když jedu Kombikem, tak tam nechávám 3ku tak do 60ti, protože miluju zvuk našeho laďáku....
Je to asi tak, že: 1: 0-20, 2:20-35, 3: 35 - 50(60), 4: 50 - 70 a pak pětka....
Napsal: pát úno 22, 2008 22:31
od Richard
Napsal: pát úno 22, 2008 22:39
od Slavek
Napsal: pát úno 22, 2008 22:43
od Jura
Ivoš píše:
Je to asi tak, že: 1: 0-20, 2:20-35, 3: 35 - 50(60), 4: 50 - 70 a pak pětka....
Jojo, naprostej souhlas. Za standardní situace jezdím cca stejně a považuju to za rozumný a optimální.
Napsal: sob úno 23, 2008 18:26
od lubinob
Pri 50-tke ešte nechávam trojku,
bežne jazdím asi takto: 1: 0-20, 2: 20-40, 3: 40-60, 4: 60-80 a potom za 5
Ale občas pri dlhej rovinke v meste dám pri 70 päťku...
Napsal: sob úno 23, 2008 18:45
od Ivoš
Takhle jezdín se Sedanem....přece jen u 2,0litru by to bylo dost blbý řadit jak jsem psal předtím
Napsal: sob úno 23, 2008 18:54
od Ondras
Pětka jako spěch? Ale... Pětka je u většiny aut ideální stupeň na ustálenou(!) padesátku. Jezdil jsem tak s Matesem, jezdím i Hondou. Zcela OK.
Pokud někdo tvrdí, že při padesátce přeřazením z trojky na čtyřku nebo pětku neušetří, tak patrně nemá nebo nevnímá palubák s údajem o aktuální spotřebě.
Napsal: sob úno 23, 2008 19:01
od Hynek
Napsal: sob úno 23, 2008 19:11
od Ivoš
Ondras píše:Pětka jako spěch? Ale... Pětka je u většiny aut ideální stupeň na ustálenou(!) padesátku. Jezdil jsem tak s Matesem, jezdím i Hondou. Zcela OK.
Pokud někdo tvrdí, že při padesátce přeřazením z trojky na čtyřku nebo pětku neušetří, tak patrně nemá nebo nevnímá palubák s údajem o aktuální spotřebě.
A není pro motor docela záhul? Jen takhle si šudlat na 5ku při 50tce...motorům nerozumím, proto se ptám....já to takhle párkrát zkusil a motor málem chcípnul....
Napsal: sob úno 23, 2008 19:31
od Richard
Jak mám u sebe uvedeno měl jsem Pontiac Le Mans, což je vlastně Racer pro USA. A protože měl manuální převodovku, měl i kontrolku na to kdy řadit na vyšší stupeň. Prostě pokud palubní počítač zjistil, že by se na vyšší rychlostní stupeň jelo úsporněji, rozsvítila se kontrolka že máš řadit. Nejdřív mě to štvalo, že mi do toho auto kecá, ale po chvíli jsem se přistihl jak dávám ruku na šaltpáku a kontrolka se rozvěcuje
A fakt mi nutila třeba ve městě jet 50 na pětku
Měl jsem tam 1,6 benzin a jezdil jsem tak za 6,5 /100. Takže asi to motoru nevadí....
Napsal: sob úno 23, 2008 19:32
od Ondras
Ivoš píše:A není pro motor docela záhul? Jen takhle si šudlat na 5ku při 50tce...motorům nerozumím, proto se ptám....já to takhle párkrát zkusil a motor málem chcípnul....
Ne není. Nemám teď u sebe tabullku s převodovými poměry, ale auto točí kolem 1500, což na ustálenou rychlost bohatě stačí. Nedochází k cukání, klepání ani ničemu podobnému.
Napsal: sob úno 23, 2008 20:21
od Krtek
Jezdíval sem na 4ku 50, teď radši na 3ku 60. Nebudu vyhazovat zase za 3 roky bůra za nový kurvítko (pro nováčky EGR ventil). Vyšší otáčky neškoděj tolik jako nižší a navíc máš tak nějak víc síly pod palcem pro případ potřeby.
Napsal: sob úno 23, 2008 22:09
od lubinob
Napsal: sob úno 23, 2008 22:35
od Ondras
lubinob píše:Myslim, ze 1500 otacok je na 5 dost malo
Je to jen domněnka, nebo názor, který se dá nějak podložit? Můj slabý motor má v 1500 ot./m točivý moment 130Nm na setrváku, okolo 400Nm na kolech a výkon zhruba 25HP. Tvrdím (a budu, dokud mi to někdo nevyvrátí), že tyto hodnoty jsou více než dostatečné pro pohodlné překonání jízdních opdorů při ustálené padesátce.