Stránka 1 z 2

Spotřeba

Napsal: čtv úno 14, 2008 11:38
od poruke
Daewoo Nubira 1,6 po 45000 cca 8,5l, ale to ji nešetřím, ve městě je to teda katastrofa.
Ale jinak s Nubou naprostá spokojenost.

Napsal: čtv úno 14, 2008 12:17
od Ivoš
U naší 1,6 Kombi je ta spotřeba taky okolo 8,5 l při 16'' kolech (viz. podpis)....resp. tahle spotřeba mi vyšla při cestě do Chorvatska - 1000 km tam a zpět a většinou po dálnici. Město neřeším...je to pořád brzda plyn, vypnout motor a zas nastartovat.....ale jinak držák.....ten MB co máš mě docela mile překvapil....jeden z posledních typů, kdy ještě stály Mercedesy za to.

Btw. Nubi je líp ve vyšších otáčkách, pak si bere paradoxně méně....mám tu zkušenost jak u 1,6ky tak i u 2,0 l.

Napsal: čtv úno 14, 2008 15:10
od Tomáš
Ke spotřebě se vyjadřovat nechci , žere jak se sní jezdí , ale Ivoši , docela mě překvapil tvůj poznatek , že žere míň , když se točí . To tedy nepozoruji . Jezdím většinou mezi 3200 - 4000 ot/min ( 140 dálnice je asi těch 4000).

Napsal: čtv úno 14, 2008 19:07
od Ivoš
No hele nejvíc je to patrný u Sedana.....samotnýmu mi je to divný....ale třeba jak jezdím tu stejnou trasu Pardubice - Police nad Metují, tak když to točím max na 2500 ot, tak to žere víc, než když to občas protočím až na 4000 ot....je to divný...ale zas podle toho co se píše různě v recenzích, tak je prý lepší držet Nubiru min. okolo 3000 ot a to si bere nejméně....nerozumím motorům, takže prezentuju jen poznatek a to co jsem si přečetl. ;)

Napsal: pát úno 15, 2008 08:08
od Tomáš
Točít max. 2500 , je teda fakt málo ......... optimální je řadit okolo 3200 - 3500 , jinak ten motor utaháš .....

Napsal: pát úno 15, 2008 08:31
od Ivoš
Hmmm, tomu věřím....sice mám pocit, že tahá (jakž takž) níž než u 3000 ot, ale od těch 3000 je to teprve to pravý.... ;)

Napsal: pát úno 15, 2008 08:51
od Tomáš
Uplně to pravý je to přes 4000 , to pak letí a má i lepší zvuk .

Napsal: pát úno 15, 2008 10:12
od Ivoš
Zvlášť s tím laďákem co máme na Kombiku ;) ;)

nubira

Napsal: pát úno 15, 2008 11:13
od Serpico
...to Ivoš i ostatní hádáte se o optimální, tedy maximální " kroutící moment " a ten je udáván někde přes 3 tisíce ( u novějších benzínu jde i přes 4tis. )...a navíc jde o jeho křivku - podívejte se do " jak na to " nebo jinam, kde se to udává...
...jenom vzpomenu na spolužáka, který s Tatrou 613 jezdil do Kopřivnice a za málo jak - s " F " napsán protokol zkoušky ( nedodržování rychlostních limitů ) a tedy v optimálním kroutícím momentu a o tom to je...
...ještě dodávám britšťí vědci nyní přišly s poznatkem automobily při rychlosti 50 km / h a méně - produkují zvýšený obsah škodlivých látek, prostě jejich výkon a optimum kroutícího momentu je někde jinde...

Mějte se fajn

Napsal: pát úno 15, 2008 12:18
od Tomáš
Jo , tak tohle je odpověď -i . Samozřejmě , že jde o průběh toč. momentu , v jeho maximu jde motor nejlépe. -i

Napsal: pát úno 15, 2008 13:18
od Ivoš
Je to tak , Serpico.....navíc mnohokrát už bylo vzpomentuto, že dnešní rychlostní limity neodpovídají technickým možnostem nynějších vozidel - mimo jiné účinek brzd je rozhodně jinde než před 30ti lety.

Kdyby tedy byla vůle zvýšit limity, bylo by to nejlepší, jelikož by se průměrně snížila spotřeba vozidel, tj. dopad na životní prostředí by byl nižší....

Napsal: pát úno 15, 2008 14:38
od lubinob
Neviem ako je to u Vás, ale u nás som počul, že sa rozmýšla zvýšiť rýchlosť na dialnici na 140 alebo 160... :lol: :lol:
A meste nám chcú stiahnuť na 50 ako máte vy....

Napsal: pát úno 15, 2008 14:57
od Kessler
Slyšel jsem že na spotřebu je lepší se rychle rozjet a pak udržovat rychlost než se rozjíždět pozvolna...ale (naštěstí) nemám palubní PC, takže tuhle teorii nemůžu ověřit...

Napsal: pát úno 15, 2008 18:06
od Ivoš
lubinob píše:Neviem ako je to u Vás, ale u nás som počul, že sa rozmýšla zvýšiť rýchlosť na dialnici na 140 alebo 160... :lol: :lol:
A meste nám chcú stiahnuť na 50 ako máte vy....
No plánovali u nás, že rychlost na některých úsecích dálnice zvýšej, ale asi z toho nic nebude.....mnohem efektivnější by bylo začít u toho, aby, aby vyházeli ty svině co jezdí jak hovada...pak by se dalo diskutovat o zvýšení rychlosti.....ale to je na dlouhou, mnohem širší a hlubší debatu ;)

aaa

Napsal: pát úno 15, 2008 18:31
od simone
umňa je to stabilne 10 litrov LPG a je jedno či ho ťaham 90kou alebo 140 kou. Najmenej som mal na ceste do bulharska s klimou na LPG 8 litrov.Ale ako som to dokazal doteraz neviem :(