Stránka 1 z 1
kontrolk oleje svítí, olej je,jsem na služebce nevím c dělat
Napsal: stř úno 13, 2008 13:41
od Beda
prosím poradte, jsem ted na školení a při cestě na něj mi po jízdě na dálnici začala blikat kontrolka ojeje motoru. zastavil jsem a vypnul motor. Znovu nastartoval a už nesvítí. Dnes jsem zkontroloval olej a je ho tam dost, co s tím? Mám obavy až pojedu nazpět aby se něco nestalo. Díky
Napsal: stř úno 13, 2008 20:20
od Slavek
ja sem z toho jelen, napis konkretne co ti sviti bo nesviti, a nebo si po sobe precti co si napsal a uprav to.
Kdyz ti sviti kontrolk ojeje motoru tak asi bud spatny cidlo ojeje a nebo ti spatne pracuje cerpadlo. Kdyz se zase po case jizdy rozsviti tak se podivej prez nalejvaci hrdlo jestli nemas suchy ventily kdyz budou tak ti hrozi ze zadres motor. Ale vecinou kdyz odchazi cerpadlo tak se rozsviti na volnobeh
Napsal: stř úno 13, 2008 20:31
od Hynek
Pokud je tam dostatek oleje a nikde kolem to neteče, porucha může být v olejovém čerpadle. Ale taky se mohlo stát, že jsi to na dálnici rozpálil a olej byl příliš teplý a řídký a čerpadlo nevyvinulo potřebný tlak oleje.
Zkontroluj kontakt čidla tlaku oleje,zda se "nevyklepal" nebo jinak neuvolnil. Pozoruj teplotu motoru,zda se neúměrně nezvyšuje. Jinak, pokud to začne opět svítit, tak neriskuj zničení motoru jízdou a nech to odtáhnout do servisu. Nic tě nebude varovat! Udělá to najednou krrrch a ve vteřině je po motoru.
Napsal: stř úno 13, 2008 20:40
od Topol
Pěkný den
Nejsem sice automechanik ale myslím že až takový problém to není.Hlavně jestli se olej neztrácí a je ho dost podle měrky.Ještě když nastartuješ a kontrolka zhasne a rozvítí se až když se ohřeje motor tak potom začne blikat /to znamená že olej je řidší/ tím vlastně klesne tlak. Jako v každým případě to chce konzultaci v servisu.
Ať nám jezdí a nezlobí
PS:
Začal jsem psát když tam nebyla žádná odpověď ale nějak jsem se tady zakecal a jsou tam reakce se kterýma naprosto souhlasím !!!
Napsal: stř úno 13, 2008 21:07
od Hynek
Motor, který není dostatečně mazán problém je a velký!!! Co takhle zadřená klikovka?
Napsal: stř úno 13, 2008 21:30
od Petr S.
Hynek píše:Motor, který není dostatečně mazán problém je a velký!!! Co takhle zadřená klikovka?
Měl jsem stejný problém u Nexie. Vyřešila to výměna čidla oleje za 275 kč.
Napsal: čtv úno 14, 2008 00:11
od palikx
no jsou to jen 2 veci.cidlo ale to by svitilo asi porad pokud jednou odejde uz se nespravi.
a uz jsem videl motor ktery obcas mazal a obcas nemazal.pokud sviti kontrolka podivej se nalevacim hrdlem motoru jestli se rozsstrikuje olej vsude a prska ven.pokud jen obcas prskne a bude ho videt malo je to jasne.
Napsal: čtv úno 14, 2008 05:33
od faczko76
Tohle mám za sebou. Už jsem o tom psal. Stalo se mi to ale cestou na Ukrajinu. Rozsvítila se mi kontrolka mazání, olej tam byl. Bylo to vadné čidlo. Bohužel v mém případě došlo k nejhoršímu - čidlo se protrhlo a mě de facto všechen olej vylítal ven skrz kontakty čidla...
Držím palce.
Napsal: sob úno 16, 2008 05:14
od Beda
díky za info, je pravda že jsem to rozpálil po dálnici a při sjetí z dálnice to začalo problikávat - kontrolka tlaku oleje. okamžitě jsem zastavil a vypnul motor, zkontroloval, vše vypadalo OK. nastaroval znovu, kontrolka se rozsvítila a hned zhasla při nastartování jak má být a dojel jsem na místo služebky, je pravda že na vedlejších silnicích. pak jsem za 24 hod co auto stálo zjkontroloval olej,je ho tam dost ( možná už není tolik kvalitní, stejně chystám výměnu na jaře). při zpáteční jízdě jsem to risknul a mastil to po dálnici zpět a vše v pohodě, kontrolka se nerozsvítila ani jednou neproblikla. Asi to vypadá na to čidlo nebo řídký olej
Napsal: sob úno 16, 2008 05:17
od Beda
Jo ještě jsem zapoměl dodat že nic mi nikde neteče, ani olej ani kapalina a teplotu motoru je OK, nejvíce z vašich odpovědí my na to pasuje, že olej je při ohřátí příliž řídký. jinak to mozek nebere, když po sjetí z dálnice a vypnutí motoru a opětovném nastartování se už problém neobjevil. ještě jsem zapoměl podotknout, že to byla po delší době popojíždění po městě první delší cesta po dálnici. Nejlepší asi bude vyměnit olej a uvidím
Napsal: sob úno 16, 2008 05:46
od Beda
a ještě mě napadlo, mám pocit že jsem zaslechl lehké klapání ventilů. Mohlo by to nakonec být zenešeným filtrem nebo olej. čerpadlem? Hlavně se mi nesmějte jsem zdravotník a ekonom a ne technik
jen pro informaci minulý majitel tam dal olej hlvoline 10W/40 Extra, tak je to alespoń napsáno a jsem na 16 tisíc od výměny takře jsem měl měnit , podívám se jaký tam doporučujete dávat olej, mám dát ten samý? Máte s ním někdo zkušennsti?
Napsal: sob úno 16, 2008 08:50
od dedo.miki
Ak to chceš prehánať tak treba dávať lepší olej.Pri dlhšej jazde vo vysokých otáčkach sa olej viac hreje a je riedší a potom nemá v motore taký tlak a hrozí zadretie. Aj do sútažných vozov sa dáva iný olej. Dôležité je to viskózne číslo. Tu máš o tom celý výklad:
Oleje
Preto dávaj plne syntetický olej a 5W /40Wa viac.