Otazky zaciatocnika - Zabeh + radenie rychlosti
Napsal: ned úno 10, 2008 01:53
Zdravim vsetkych Aveistov,
pred mesiacom som sa stal cerstvym majitelom Avea 1,4 Sedan Platinum. Mam niekolko otazok, kedze som vsak vodic zaciatocnik, mozno sa budu niektore z nich zdat mnohym zdatnejsim soferom trivialne alebo dokoca mozno az "cudne"
Takze tu su:
1.) v manuali mnoho textu o zabehu nie je, takze do kolko najazdenych km mozno povazovat Aveo stale v zabehu? Teraz mam najazdenych len 650 km.
2.) Vzhladom na to, ze jazdim vacsinou v meste, motor moc nevytacam (2000-3000). Ak som vsak stale v zabehu, kolko maximalne mozem motor v pripade nutnosti vytocit, tak aby som mu moc neublizoval? 3500-4000 je este znesitelne?
3.) Co viac skodi motoru vyssie otacky alebo podotacky? (vysoky prevodovy stupen pri pomalej rychlosti, bud na rovine alebo do kopca). Sucasne, pri com je vyssia spotreba, pri vysokych otackach alebo podotackach?
4.) Tak ako som povedal, jazdim v meste (mnozstvo semaforov). Je mozne podradovat prevodove stupne (bez toho, aby tym nejak trpela spojka a prevodovka) napr. zo 4 do neutralu a potom priamo do 2, teda preskocenim 3 (ak to situacia vyzaduje pri spomaleni napr. zo 70 na 25 km/h), alebo MUSIM podradovat postupne, teda zo 4 do 3 a potom do 2?
5.) Pri brzdeni alebo postupnom dojazde napr. na semafor je lepsie zosliapnut spojku a nechat zaradenu napr. 4 a postupne dobrzdit brzdou, alebo je lepsie nechat zaradenu 4, pustit nohu z plynu, nezosliapovat spojku a nechat tzv. dobrzdit motorom a spojku zosliapnut az ked je rychlost napr. len 30 km/h? (ak vidim ze musim zastavit, alebo naopak podradit)
6.) nadvaznot na piatu otazku - pri akych akych nizkych otackach sa mozem obavat ze mi motor "zdochne" ak mam napr. zaradenu 4, idem 60 km/h a pustim nohu z plynu a nezosliapnem spojku (pripadne este pribrzdim brzdou)?
7.) Pri akych prilezitostiach je vhodne zaradit neutral (samozrejme okrem tych, ked preadujem postupne rychlosti ) ?
8.) Cital som vela nazorov na brzdenie motorom pri zjazde z kopca (hlavne co sa tyka dopadu na spotrebu), no nikde som sa nedocital ako spravne podradzovat prevodove stupne, aby som brzdenie motorm spravne vyuzil a pritom nejak netrapil motor. Zaujima ma pri akych rychlostiach je potrebne postupne podrazovat ake stupne a ci to podla vas ma zmysel robit aj v meste na rovinkach pri dojazdoch na semafor.
9.) Spotreba - mam ju momentalne dost vysoku 10,5l (scasti za to moze asi to ze som zaciatocnik + mam zimne pneu + jazdim meste). O kolko vsak mozem pocitat ze spotreba klesne po zabehnuti motoru? (vyrobcom udavana je myslim 9,7l v meste)
10.) Je spravna technika pri preradzovani rychlostnych stupnov, ak po preradeni pomaly pustim spojku a az potom ked uplne uvolnena pridavam plyn? Alebo je to lepsie robit klasicky pri postupnom pustani spojky postupne pridavam plyn?
a posledna otazka, zrejme najcudnejsia
11.) Je pravdou, ze umyvacie kefy v autoumyvarkach mozu na laku auta zanechat male skrabance? Mam na mysli skor trvale stopy, kt. vidno skor na slnku ako nejake hlbsie ryhy. Spominal mi to jeden znamy, on si kvoli tomu nove auto rok a bol cistil radsej rucne... Mne sa to vsak neche no na druhej strane by som bol nerad keby mi na laku po troch umytiach v autoumyvarke zostali stopy po kefach .
Dakujem za pozornost a aj za odpovede.
pred mesiacom som sa stal cerstvym majitelom Avea 1,4 Sedan Platinum. Mam niekolko otazok, kedze som vsak vodic zaciatocnik, mozno sa budu niektore z nich zdat mnohym zdatnejsim soferom trivialne alebo dokoca mozno az "cudne"
Takze tu su:
1.) v manuali mnoho textu o zabehu nie je, takze do kolko najazdenych km mozno povazovat Aveo stale v zabehu? Teraz mam najazdenych len 650 km.
2.) Vzhladom na to, ze jazdim vacsinou v meste, motor moc nevytacam (2000-3000). Ak som vsak stale v zabehu, kolko maximalne mozem motor v pripade nutnosti vytocit, tak aby som mu moc neublizoval? 3500-4000 je este znesitelne?
3.) Co viac skodi motoru vyssie otacky alebo podotacky? (vysoky prevodovy stupen pri pomalej rychlosti, bud na rovine alebo do kopca). Sucasne, pri com je vyssia spotreba, pri vysokych otackach alebo podotackach?
4.) Tak ako som povedal, jazdim v meste (mnozstvo semaforov). Je mozne podradovat prevodove stupne (bez toho, aby tym nejak trpela spojka a prevodovka) napr. zo 4 do neutralu a potom priamo do 2, teda preskocenim 3 (ak to situacia vyzaduje pri spomaleni napr. zo 70 na 25 km/h), alebo MUSIM podradovat postupne, teda zo 4 do 3 a potom do 2?
5.) Pri brzdeni alebo postupnom dojazde napr. na semafor je lepsie zosliapnut spojku a nechat zaradenu napr. 4 a postupne dobrzdit brzdou, alebo je lepsie nechat zaradenu 4, pustit nohu z plynu, nezosliapovat spojku a nechat tzv. dobrzdit motorom a spojku zosliapnut az ked je rychlost napr. len 30 km/h? (ak vidim ze musim zastavit, alebo naopak podradit)
6.) nadvaznot na piatu otazku - pri akych akych nizkych otackach sa mozem obavat ze mi motor "zdochne" ak mam napr. zaradenu 4, idem 60 km/h a pustim nohu z plynu a nezosliapnem spojku (pripadne este pribrzdim brzdou)?
7.) Pri akych prilezitostiach je vhodne zaradit neutral (samozrejme okrem tych, ked preadujem postupne rychlosti ) ?
8.) Cital som vela nazorov na brzdenie motorom pri zjazde z kopca (hlavne co sa tyka dopadu na spotrebu), no nikde som sa nedocital ako spravne podradzovat prevodove stupne, aby som brzdenie motorm spravne vyuzil a pritom nejak netrapil motor. Zaujima ma pri akych rychlostiach je potrebne postupne podrazovat ake stupne a ci to podla vas ma zmysel robit aj v meste na rovinkach pri dojazdoch na semafor.
9.) Spotreba - mam ju momentalne dost vysoku 10,5l (scasti za to moze asi to ze som zaciatocnik + mam zimne pneu + jazdim meste). O kolko vsak mozem pocitat ze spotreba klesne po zabehnuti motoru? (vyrobcom udavana je myslim 9,7l v meste)
10.) Je spravna technika pri preradzovani rychlostnych stupnov, ak po preradeni pomaly pustim spojku a az potom ked uplne uvolnena pridavam plyn? Alebo je to lepsie robit klasicky pri postupnom pustani spojky postupne pridavam plyn?
a posledna otazka, zrejme najcudnejsia
11.) Je pravdou, ze umyvacie kefy v autoumyvarkach mozu na laku auta zanechat male skrabance? Mam na mysli skor trvale stopy, kt. vidno skor na slnku ako nejake hlbsie ryhy. Spominal mi to jeden znamy, on si kvoli tomu nove auto rok a bol cistil radsej rucne... Mne sa to vsak neche no na druhej strane by som bol nerad keby mi na laku po troch umytiach v autoumyvarke zostali stopy po kefach .
Dakujem za pozornost a aj za odpovede.