Stránka 1 z 1
Espero 1.5 - netopí, mrcha
Napsal: úte led 29, 2008 21:50
od PedroKV
Ahoj, tchán má Espero 1.5 a přestalo topit, nemáme žádný schéma, nákres, jak se dostat k výměníku, předpokládám, že to bude tam, termostat je měněný a prý ok. Poradíte mi někdo prosím? Díky
Napsal: úte led 29, 2008 22:45
od Jambo
teraz budem len hadat lebo neviem ako to presne funguje, ale myslim ze z toho ovladaca na studeny a teply vzduch ide nejake lanko ktore ovlada klapku,ktora bud otvory privod na studeny vzduch alebo ked otocis na teply vzduch tak ho zatvori a vzduch fuka okolo vymenika tepla ktory ho ohrieva.
... mozno je chyba v tom lanku co ovlada tu klapku,alebo v tej klapke
... alebo ako v mojom pripade bude mat prasknuty vymenik tepla a bude mu vytekat chladiaca kvapalina pod auto ,lebo do toho vymenika mu ide ohriata voda ci ma zapnute kurenie alebo nie, ale to by zbadal
...vymenik bude asi zo spodu palubovky v strede
Napsal: úte led 29, 2008 22:57
od PedroKV
kapalina prý neubývá.. na lanko se mrknu.
Napsal: úte led 29, 2008 23:26
od Richard
Problémy s topením jsou snad u všech Daewoo. Když to přestalo topit, je jednou z možností ty klapky (teplá voda jde do radiatoru pořád) a klapky rozhodují kudy vzduch půjde. Ale bývá to i zarostlý radiator topení. nepoužil tchán nějaký sajrajt do chladiče vody kvůli utěsnění??? Někdy pomůže radiator propláchnout, někdy jen výměna. Dej hledat "netopí" a projdi příspěvky a budeš určitě chytřejší....
Napsal: úte led 29, 2008 23:54
od ppp
Uz to tu bolo, staci trosku pohladat, ale najjednoduchsia diagnostika ci je upchaty radiator kurenia je so zapnutym kurenim to trochu prehnat zahriate vo vyssich otackach. Ked to zacne kurit tak je jasne ze je upchaty radiator. Proste to cerpadlo vo vyssich otackach dokaze pretlacit natolko ze to aspon trosku kuri. U mna to zacalo najblizsiu zimu potom co som rok predtym menil nemrzku a nova pravdepodobne uvolnila hrdzu a kamen z okruhu.
Napsal: úte led 29, 2008 23:58
od PedroKV
jo a kde vlastně najdu ten radiátor? předpokládám, že se k němu dostanu z pod haupny a když se postavím k autu čelem, tak vlevo (tj. u spolujezdce?)? Já na to ještě vůbec nekoukal a tchán říkal, že má chytrou knížku, kde není žádný nákres a ještě je v němčině..
Napsal: stř led 30, 2008 07:14
od Slavek
topeni se meni ze vnitr, je to docela pakarna vymenit radiator, kdyz uz bude zahraty auto, a u espera to docela trva, me se zahralo poradne az tak po 15 - 20 kilometrech tak sahni na stredovy tunel od ridice dole skoro u pedalu plynu tak 5 centimetru od podlahy a pokud bude teplej ten plast tak to topi akorat nefunguje klapka kdyz to bude studeny tak je to jasny ze se tam nedostava voda. Termostat na topeni ma akorat casovy vliv, bud topi po 5min nebo po 30min ale topit kvuli spatnemu termostatu neprestane. Jeste by si moh sahnout na trubky co vedou do radiatoru pod kapotou, jestli sou studeny nebo tepli
Napsal: stř led 30, 2008 22:04
od Jambo
mna tiez caka vymena radiatora ,uz ho mam objednany u JRD-ecka, uz sa neviem dockat ako sa s tym natrapim
Napsal: čtv led 31, 2008 07:18
od Slavek
osobne me se nastesti jeste nestalo zebych musel menit u espera radiator, ale menil sem ho u hodne aut, volvo,ford,citroen,pegoute,lada a nejhorsi zatim byl ford, tam sem musel vyndat celou palubku, jinak to neslo, proste prace na celi den
sem potil krev jako svin.
Napsal: ned úno 03, 2008 12:09
od PedroKV
Slavek píše:topeni se meni ze vnitr, je to docela pakarna vymenit radiator, kdyz uz bude zahraty auto, a u espera to docela trva, me se zahralo poradne az tak po 15 - 20 kilometrech tak sahni na stredovy tunel od ridice dole skoro u pedalu plynu tak 5 centimetru od podlahy a pokud bude teplej ten plast tak to topi akorat nefunguje klapka kdyz to bude studeny tak je to jasny ze se tam nedostava voda. Termostat na topeni ma akorat casovy vliv, bud topi po 5min nebo po 30min ale topit kvuli spatnemu termostatu neprestane. Jeste by si moh sahnout na trubky co vedou do radiatoru pod kapotou, jestli sou studeny nebo tepli
šahal jsem na přívodní hadici do topení, aspoň doufám, že to byla ona, byla kousek nad táhlem řadící páky a byla podstatně chladnější než ty ostatní vodní trubky. Podle mě zarostlý výměník. Dá se to nějak opravit (dát do toho nějaký calgon, nebo citronovou vodu a pak profouknout tlakovou vodou, třeba wapkou?)? Nebo se to musí měnit? Jak se to vlastně vyndavá? Máš nějakou chytrou knížku, ze které by si mi to mohl vyfotit a poslat mailem? Dík
Jo, lanko od štelování studený vzduch/teplý vzduch je ok.
Napsal: ned úno 03, 2008 12:24
od JRD McLAREN
ja ti fotnem ten moj "VRAK"...
Napsal: ned úno 03, 2008 17:50
od PedroKV
tak nakonec jsme objevili vstup i výstup vody do výměníku, takže jednu hadici (spodní od motoru) jsme odpojili dole na výměníku, sponu jsme povolili raz dva, ale hadice se ne a ne svlíknout, tak mi tchán ohnul šroubovák na konci do pravého úhle, dím jsem si zapáčil a vjel pod hadici a byla dole raz dva. Hadici jsem ohnul a chytil gumičkou, aby z ní necrčel fridex. Druhá hadice, na motoru nahoře, nešla na výměníku sundat, je tam hodně špatný přístup, tak jsme ji svlíkli na motoru, kde byl přístup o něco lepší, i když taky mizerný. Ale zase šla svlíknout raz dva.
Na odpojelou hadici jsme připojili wapku a pustili to do výměníku. Propláchli jsme výměník jedním směrem, druhým směrem a pak znovu. Pak jsme to připojili všechno zpět do původního stavu a.. ..TOPÍ TO!
Napsal: pon úno 04, 2008 23:53
od ppp
ved som pisal. Ak tam niekto nelial hektolitre vody z potoka a nejazdil z otvorenou expanzkou tak tam nema odkial byt vodny kamen. ALe uvolnena hrdza ktora vznikla 10rocnym nemenenim nemrzky ktora sa rada uvolni najma po vymene nemrzky to dokaze upchat. Tam uvolnovace vodneho kamena nepomozu, ale tlak vody ano.
Napsal: úte úno 05, 2008 03:08
od Slavek
Tak hlavne ze je to vyreseny