Stránka 1 z 2

Je to problem, alebo standard?

Napsal: pát led 25, 2008 10:21
od Rado77
Caute,

uz dlhu dobu pozorujem "problem" s Matizkom a preto sa chcem opytat, ci sa jedna o standard, alebo je to problem iba u mna:

Situacia: studeny motor, jasne ze vykon je slabsi. Potom sa zacne zahrievat, rucicka teploty je okolo jednej stvrtiny. Vtedy ide motor uz perfektne, ma dobry tah a ide hladko. Akonahle ale dosiahne prac. teplotu, rucicka teploty je cca 1 mm pred stredom, pozorujem znizenie vykonu a znizenie dynamiky jazdy. Je to na vasich Matizkoch tiez takto? Povodne podozrenie som mal na lambdu, ale podla merani z emisnych ju mam uplne ok. Uvazoval som este o prisune tepleho vzduchu, ked sa motor zahreje (kedze motor ma rad co najchladnejsi vzduch), ze to sposbuje prave teplejsi vzduch. To auto horsie reaguje aj v kolone napriklad, ked je motor zohriaty na normal teplotu. Deje sa to proste vzdy, ked sa motor zohreje. Ine problemy nemam, volnobeh ok, iskra ok. Nemam ani k dispozicii ineho Matizka, aby som to vedel objektivne porovnat.

Napsal: pát led 25, 2008 10:28
od alvin
Nič takého som zatiaľ nespozoroval.

Napsal: pát led 25, 2008 10:43
od Rado77
To si ma nepotesil Alvin :) Uvidim na jar, ked pomenim vsetky tesnenia motora a precistim to durch, ci sa to vylepsi... Mozno sa pri zahriati, ako sa motor rozpina, stava to, ze niekadial trochu pricucava falosny vzduch napr... Este uvidim, co napisu dalsi, hlavne majitelia Mat1 r.v. 99

Napsal: pát led 25, 2008 13:16
od Tomáš
U mě se to neprojevuje , ale nemá to něco společného s čidlem teploty , nemyslím , že by špatně ukazoval měřák , ale to co dává informace do jednotky ......

Napsal: pát led 25, 2008 13:28
od Rado77
Ano, cidlo teploty by to mohlo byt. Musim ho omerat, pri 20 stupnovej chladiacej by malo hadzat 3,52 ohm, pri 80 stupnoch by malo byt 332 ohm. Do elektriky som nikdy moc nebol, zle skusim. Ak budu hodnoty ok, na jar potom este budem vypustat chladiacu a uvidim, ci pripadne nieje to cidlo nejako zasrane.

Mohlo by to byt este niecim inym? Pripominam, ze kym je motor este "vlazny", auto ide super. Aj ECM bolo resetovane viac krat, nic nepomohlo :(

Napsal: pát led 25, 2008 15:19
od Robert
Máš to rozbitý, mně to nic takovýho nedělá.

Napsal: pát led 25, 2008 15:48
od Rado77
Tak to dame na jar dokopy :) Diki za odpovede, aspon viem, na com som ;)

Caute zatial

Napsal: pát led 25, 2008 16:44
od Jarda.
První fáze-při studeném motoru je výkon slabší, po zahřátí na provozní teplotu se výkon výrazně nemění. Podle manuálu bude v lepším případě problém v čidle, v horším těsnění (pokles tlaku).
Ahoj-Jarda

Napsal: pát led 25, 2008 16:49
od V.Brousek
U mého Matíze nepocituji žádný pokles výkonu po zahřátí motoru. Pouze a to dělá od začátku co jsem ho koupil jako nový, při vytáčení trojky a nebo v tahu na 3 jemňoulinké poškubávání. Ale motor táhne jako :D ďas :D .

Napsal: pát led 25, 2008 17:25
od Rado77
Ved to, tipoval som na tesnenia (tie pomenim komplet) , a teraz na to cidlo teploty, co skusim este premerat. Chybove kody som pozeral - ziadne. No nic, aspon viem, ze je to problem iba u mna, ale na druhej strane to nieje nic dramaticke, jazdit sa da v pohode. Aspon si vychutnam vzdy jazdu, ked je to este vlazne :)

Napsal: pát led 25, 2008 17:47
od Robert
Kdyby ses v tom pořád z nudy nerejpal, možná by Ti Mates fungoval, jak má ;)

Napsal: pát led 25, 2008 17:54
od alvin
Toto isté mi vravieval môj otec,keď som na škodovke pátral po pôvode rôznych,občasných pazvukov "voz sa a nevŕtaj sa v tom....Keď ti všetko funguje ako má,nie je o čom" :P :P :P :P :P
A keď ma videl niečo rozoberať na tom ,tak rýpol,či už zase hľadám šoféra...Lebo to som vraj asi 3-ročný rozobral nejaká autíčko na hranie s tým,že som hľadal šoféra.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát led 25, 2008 18:03
od Rado77
Ale nie, keby som sa nerypal, Matiz by uz ani nesiel :) Fakt vazne, kym som to auto nechaval na autorizovany servis (7 rokov), tak po tych cca 5-tich rokoch zacalo ist vsetko dolu vodou. Servis akurat pravidelne vymenil olej + filter, a to bolo tak vsetko. Auto hucalo, tah nulovy, nepravidelne otacky, zle reagovalo na plyn...Az ked som sa do toho pustil sam, Matizek chodi o poznanie (a to fakt ze o poznanie) lepsie. Zistil som a odstranil hlavny problem - preskakovanie iskry cez kabel a blbe viecko rozdelovaca. Miesto nastelovania ventilov mi ich rozstelovali, tak som to zase vyriesil sam. Cely saci system som si vycistil sam, dalsi skok k lepsej jazde, pocistil vsetky senzory atd atd...

Zato mozem vymenovat, co servis za ten cas zmrvil:
- nedali naspet horny srob alternatora
- zabudli nasadit hadicu na airbox
- ked menili prasknutu hadicu do radiatora kurenia, kt. som docasne skratil a stiahol eskapaskou, eskapasku pouzili na druhu hadicu kurenia (origo svorku ale nechali na hadici...)
- rozstelovali ventily na druhom valci
- namontili naopak stelovatko spetneho zrkadla
- zle mi pripojili hadicku zadneho ostrekovaca - striekal do dveri
- ostatne drobnosti nemenujem

Uz je vsetko na dobrej ceste, auto teraz jazdi velmi dobre. Ked pomenim tie tesnenia na jar a vsetko precistim, tak uz budem uplne spokojny, a verim, ze bude chodit rovnako dobre, ako chodilo, ked som ho kupil nove.

Ale su tu aj dalsie veci, preco sa v tom aute rypem. Po prve mam dost vysoke splatky hypoteky, a auto potrebujem denne, a pojazdne. Kym sa nezbavim aspon najvecsich dlhov, tak to auto musi slapat (kludne aj dalsie 3 roky), kym sa zmozem na nove, resp. na dalsie. No a dalsia vec, preco sa v tom rypem je ta, ze ma to zaujima a bavi :) Ale ono je to tak, ze radsej najprv vsetko prediskutujem, nez sa do niecoho relane pustim, aby som nahodou nieco nedobabral.

Napsal: pát led 25, 2008 18:10
od alvin
Skrátka, oprava socialistickou metódou DODO - DOdělej DOma,ale pri cenách dnešných opráv a služieb je to do plaču a nie do smiechu,ale mnoho servisov má kapitalistické ceny a socialistickú kvalitu práce :( :( :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát led 25, 2008 18:29
od -peha-
Tak sa musím zastať Rada lebo aj môj prípad je presne rovnaký a tak sa tiež rýpem ale potom vlastne Lega vyzerá stále ako nová a snad dlho vydrží :lol: :lol: :lol: Radko držím palce lebo tvoja robota na Maťulkovi je paráda a tak nech Ti ten mrňús slúži čo najdlhšie a nech nás neprestane baviť to rýpanie v autíčkách :lol: :lol: :lol: