Je to problem, alebo standard?
Moderátor: Blue Lanos
Je to problem, alebo standard?
Caute,
uz dlhu dobu pozorujem "problem" s Matizkom a preto sa chcem opytat, ci sa jedna o standard, alebo je to problem iba u mna:
Situacia: studeny motor, jasne ze vykon je slabsi. Potom sa zacne zahrievat, rucicka teploty je okolo jednej stvrtiny. Vtedy ide motor uz perfektne, ma dobry tah a ide hladko. Akonahle ale dosiahne prac. teplotu, rucicka teploty je cca 1 mm pred stredom, pozorujem znizenie vykonu a znizenie dynamiky jazdy. Je to na vasich Matizkoch tiez takto? Povodne podozrenie som mal na lambdu, ale podla merani z emisnych ju mam uplne ok. Uvazoval som este o prisune tepleho vzduchu, ked sa motor zahreje (kedze motor ma rad co najchladnejsi vzduch), ze to sposbuje prave teplejsi vzduch. To auto horsie reaguje aj v kolone napriklad, ked je motor zohriaty na normal teplotu. Deje sa to proste vzdy, ked sa motor zohreje. Ine problemy nemam, volnobeh ok, iskra ok. Nemam ani k dispozicii ineho Matizka, aby som to vedel objektivne porovnat.
uz dlhu dobu pozorujem "problem" s Matizkom a preto sa chcem opytat, ci sa jedna o standard, alebo je to problem iba u mna:
Situacia: studeny motor, jasne ze vykon je slabsi. Potom sa zacne zahrievat, rucicka teploty je okolo jednej stvrtiny. Vtedy ide motor uz perfektne, ma dobry tah a ide hladko. Akonahle ale dosiahne prac. teplotu, rucicka teploty je cca 1 mm pred stredom, pozorujem znizenie vykonu a znizenie dynamiky jazdy. Je to na vasich Matizkoch tiez takto? Povodne podozrenie som mal na lambdu, ale podla merani z emisnych ju mam uplne ok. Uvazoval som este o prisune tepleho vzduchu, ked sa motor zahreje (kedze motor ma rad co najchladnejsi vzduch), ze to sposbuje prave teplejsi vzduch. To auto horsie reaguje aj v kolone napriklad, ked je motor zohriaty na normal teplotu. Deje sa to proste vzdy, ked sa motor zohreje. Ine problemy nemam, volnobeh ok, iskra ok. Nemam ani k dispozicii ineho Matizka, aby som to vedel objektivne porovnat.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- Reklama
To si ma nepotesil Alvin Uvidim na jar, ked pomenim vsetky tesnenia motora a precistim to durch, ci sa to vylepsi... Mozno sa pri zahriati, ako sa motor rozpina, stava to, ze niekadial trochu pricucava falosny vzduch napr... Este uvidim, co napisu dalsi, hlavne majitelia Mat1 r.v. 99
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ano, cidlo teploty by to mohlo byt. Musim ho omerat, pri 20 stupnovej chladiacej by malo hadzat 3,52 ohm, pri 80 stupnoch by malo byt 332 ohm. Do elektriky som nikdy moc nebol, zle skusim. Ak budu hodnoty ok, na jar potom este budem vypustat chladiacu a uvidim, ci pripadne nieje to cidlo nejako zasrane.
Mohlo by to byt este niecim inym? Pripominam, ze kym je motor este "vlazny", auto ide super. Aj ECM bolo resetovane viac krat, nic nepomohlo
Mohlo by to byt este niecim inym? Pripominam, ze kym je motor este "vlazny", auto ide super. Aj ECM bolo resetovane viac krat, nic nepomohlo
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
U mého Matíze nepocituji žádný pokles výkonu po zahřátí motoru. Pouze a to dělá od začátku co jsem ho koupil jako nový, při vytáčení trojky a nebo v tahu na 3 jemňoulinké poškubávání. Ale motor táhne jako ďas .
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Ved to, tipoval som na tesnenia (tie pomenim komplet) , a teraz na to cidlo teploty, co skusim este premerat. Chybove kody som pozeral - ziadne. No nic, aspon viem, ze je to problem iba u mna, ale na druhej strane to nieje nic dramaticke, jazdit sa da v pohode. Aspon si vychutnam vzdy jazdu, ked je to este vlazne
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Toto isté mi vravieval môj otec,keď som na škodovke pátral po pôvode rôznych,občasných pazvukov "voz sa a nevŕtaj sa v tom....Keď ti všetko funguje ako má,nie je o čom"
A keď ma videl niečo rozoberať na tom ,tak rýpol,či už zase hľadám šoféra...Lebo to som vraj asi 3-ročný rozobral nejaká autíčko na hranie s tým,že som hľadal šoféra....
A keď ma videl niečo rozoberať na tom ,tak rýpol,či už zase hľadám šoféra...Lebo to som vraj asi 3-ročný rozobral nejaká autíčko na hranie s tým,že som hľadal šoféra....
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Ale nie, keby som sa nerypal, Matiz by uz ani nesiel Fakt vazne, kym som to auto nechaval na autorizovany servis (7 rokov), tak po tych cca 5-tich rokoch zacalo ist vsetko dolu vodou. Servis akurat pravidelne vymenil olej + filter, a to bolo tak vsetko. Auto hucalo, tah nulovy, nepravidelne otacky, zle reagovalo na plyn...Az ked som sa do toho pustil sam, Matizek chodi o poznanie (a to fakt ze o poznanie) lepsie. Zistil som a odstranil hlavny problem - preskakovanie iskry cez kabel a blbe viecko rozdelovaca. Miesto nastelovania ventilov mi ich rozstelovali, tak som to zase vyriesil sam. Cely saci system som si vycistil sam, dalsi skok k lepsej jazde, pocistil vsetky senzory atd atd...
Zato mozem vymenovat, co servis za ten cas zmrvil:
- nedali naspet horny srob alternatora
- zabudli nasadit hadicu na airbox
- ked menili prasknutu hadicu do radiatora kurenia, kt. som docasne skratil a stiahol eskapaskou, eskapasku pouzili na druhu hadicu kurenia (origo svorku ale nechali na hadici...)
- rozstelovali ventily na druhom valci
- namontili naopak stelovatko spetneho zrkadla
- zle mi pripojili hadicku zadneho ostrekovaca - striekal do dveri
- ostatne drobnosti nemenujem
Uz je vsetko na dobrej ceste, auto teraz jazdi velmi dobre. Ked pomenim tie tesnenia na jar a vsetko precistim, tak uz budem uplne spokojny, a verim, ze bude chodit rovnako dobre, ako chodilo, ked som ho kupil nove.
Ale su tu aj dalsie veci, preco sa v tom aute rypem. Po prve mam dost vysoke splatky hypoteky, a auto potrebujem denne, a pojazdne. Kym sa nezbavim aspon najvecsich dlhov, tak to auto musi slapat (kludne aj dalsie 3 roky), kym sa zmozem na nove, resp. na dalsie. No a dalsia vec, preco sa v tom rypem je ta, ze ma to zaujima a bavi Ale ono je to tak, ze radsej najprv vsetko prediskutujem, nez sa do niecoho relane pustim, aby som nahodou nieco nedobabral.
Zato mozem vymenovat, co servis za ten cas zmrvil:
- nedali naspet horny srob alternatora
- zabudli nasadit hadicu na airbox
- ked menili prasknutu hadicu do radiatora kurenia, kt. som docasne skratil a stiahol eskapaskou, eskapasku pouzili na druhu hadicu kurenia (origo svorku ale nechali na hadici...)
- rozstelovali ventily na druhom valci
- namontili naopak stelovatko spetneho zrkadla
- zle mi pripojili hadicku zadneho ostrekovaca - striekal do dveri
- ostatne drobnosti nemenujem
Uz je vsetko na dobrej ceste, auto teraz jazdi velmi dobre. Ked pomenim tie tesnenia na jar a vsetko precistim, tak uz budem uplne spokojny, a verim, ze bude chodit rovnako dobre, ako chodilo, ked som ho kupil nove.
Ale su tu aj dalsie veci, preco sa v tom aute rypem. Po prve mam dost vysoke splatky hypoteky, a auto potrebujem denne, a pojazdne. Kym sa nezbavim aspon najvecsich dlhov, tak to auto musi slapat (kludne aj dalsie 3 roky), kym sa zmozem na nove, resp. na dalsie. No a dalsia vec, preco sa v tom rypem je ta, ze ma to zaujima a bavi Ale ono je to tak, ze radsej najprv vsetko prediskutujem, nez sa do niecoho relane pustim, aby som nahodou nieco nedobabral.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Skrátka, oprava socialistickou metódou DODO - DOdělej DOma,ale pri cenách dnešných opráv a služieb je to do plaču a nie do smiechu,ale mnoho servisov má kapitalistické ceny a socialistickú kvalitu práce
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L