Stránka 1 z 3
nejde nastartovat
Napsal: stř led 23, 2008 21:09
od LooKeen
mam problem s daewoo nexia 15 16v dohc nejde nastartovat zkousel jsem vycistit svicky a kazda hazi jiskru, pri delsim startovani citim nespaleny benzin. sviti kontrolka vada motoru ale kdyz funguji svicky a citim nespaleny benzin tak by nemel byt teoreticky problem, nevite co s tim?
Napsal: stř led 23, 2008 21:16
od palikx
zacal bych civkou v rozdelovaci.alespon zmerit odpor.nevim bohuzel kolik je spravna hodnota uz sem to zapomel.jiskra bude nejspis slaba.Mozna pro jistotu zmerit tlak benzinu.
pokud bude odpor civky ok tak asi modul ale to neni jiste.
a jeste by mohl byt skoceny remen rozvodu ale nevim co jsi s tim vyvadel.
Napsal: stř led 23, 2008 21:24
od Hynek
Nikdy neříkej, že by to neměl být problém. Problém už tu je. Teoretický, že nevíš čím to je a praktický , že to nejde natočit. Souhlasím s Pavlem. Jde o to, zda ta jiskra je v ten správný okamžik. Kdy byl měněn rozvodový řemen? Pokud přeskočil, tak to nenatočíš ani náhodou. Těch informací na radu je zoufale málo!
Napsal: čtv led 24, 2008 04:55
od ftaxi ds
palivové čerpadlo !
Napsal: čtv led 24, 2008 16:08
od LooKeen
no ja jsem s tim autem bohuzel vletel do stromu kolem 10. prosince asi pri 20-30km/h a je praskly pouze naraznik, a je mirne promackla olejova vana ktera se promackla pri vytahovani z prikopy o parez jineho stromu. ale pote jsem znovu bez problemu nastartoval a odjel domu. cekal az roztaje snih abych mohl opravit naraznik. nechal jsem jej stat asi mesic v mrazech venku, nyni jsem se rozhodl ze nastartuju a odjedu do dilny, jenze ono nic. to auto mam jen chvili nevyznam se moc v autech jen vim ze kdyz zapnu zapalovani tak sviti kontrolky abs, vada motoru, brzda (i kdyz je odbrzdena) a baterie.. slysim nejake bzuceni.. asi to neco nasava nebo nevim co to je, a pak zkusim startovat a nic. muj otec mi s tim zatim moc neporadil jen rikal ze kdyz auto havaruje ze vyleti jakasi pojistka ktera vypne cerpadlo nebo uzavre jakymsi zpusobem benzin, aby auto nebouchlo. zvedl jsem si to auto abych prohledl podvozek je-lineco ulomeneho ci pretrzeneho a jen zjistil jsem pouze tu vanu. jen jsem chtel znat vasi reakci jestli uz s tim nekdo mel podobnou zkusenost. existuje takova pojistka nebo neco podobneho? pokud ne tak nejoptimalnejsi nejspis bude nechat auto odtahnout do servisu na diagnostiku a pripadnou opravu. nemam moc penez, chtel jsem to nejakym zpusobem zpravit sam ci s otcem.
Napsal: čtv led 24, 2008 18:05
od Hynek
To co ti tam "bzučí" , tak to je palivové čerpadlo. To, že po zapnutí klíčku svítí všechny kontrolky, to je taky normální. Po dosažení nastavených parametrů a tlaků postupně zhasínají, takže nakonec by měly zhasnout všechny až třeba na zataženou ruční brzdu, nezapnutý záchranný pás a pod. Že by nexie měla nárazový uzávěr přívodu paliva jsem nikdy neslyšel. Mám Nexii tedy teprve pár měsíců, tak to neber za bernou minci. Jistě ti poradí zkušenější borci.
Napsal: čtv led 24, 2008 19:28
od Slavek
i kdyby mela uzaviraci ventil tak naraz v teto rychlosti ho nezavre, to by musel byt celej cumak pryc. A jak pises kdyz tocis a citis benzin tak cerpadlo tlaci ale smes se nezapali, evidentne kdyz si chtel nastartovat tak si slapal na pedal plynu, doporucil bych znovu se podivat na svicky, jestli nebudou mokry. Kup ty nejlevnejsi svicky a dej je tam a pak to zkus, investice neni draha, jedna stoji 38 korun
Napsal: pát led 25, 2008 10:40
od LooKeen
a jeste takova mensi otazka
jaky typ svicky mam koupit?
Napsal: pát led 25, 2008 14:29
od Dark69
LooKeen píše:a jeste takova mensi otazka
jaky typ svicky mam koupit?
u nas stoja najlacnejsie okolo 80 sk sviecky brisk a treba ti ich 4 kusy takze neviem ci sa ti to oplati kupovat ti..i tak na stalo ich nemozes mat su onicom na daewoo su origos skoro NGK z japonska sviecky za 130 ks/ks su super...inak najprv si pozri na stare sviecky ako napisal Slavek ci nie su mokre alebo zanesene karbonom a nekupuj zbytocne nove ak budu zanesene mokre a prepalene tak vtedy uvazuj o kupe novych a oskusani
Napsal: pát led 25, 2008 14:50
od LooKeen
ok diky za rady, zkusim se tedy znovu podivat jestli jsou nebo nejsou mokre atd. uz jsem se dival dneska na svicky a meli tam tedy ty japonske NGK za 112kc, takze pripadne poridim tyto. a pri tom startovani jsem zkousel pridat plyn to je pravda.
Napsal: pát led 25, 2008 16:14
od dedo.miki
Palikx ti užporadil a dobre a nikto tu nepíše o iskre okrem palikxa. Tú skontroluj ,či tam vôbec je a prečisti tie 4 kontakty v hlave rozdelovača, kde palec dáva iskru. Zároveň skontroluj uhlík v strede či je vôbec tam a palec rozdelovača .ostatné už písal Palikx.
Napsal: pát led 25, 2008 17:38
od Hynek
Napsal: pát led 25, 2008 20:04
od ferino28
A preco by nemala byt v ten spravny moment? Ved pise, ze po nehode nastartoval a isiel dalej a viac snad nic s tym nerobil (asi sa nesparal v rozdelovaci alebo s rozvodovym remenom)? Iskru mo mozu davat (to zistil asi tak ze vybral sviecku a skusil), ale v motore su ine podmienky (kompresia a tak) a ak sa k tomu prida aj zly stav sviecok, takze urcite zalezi aj na intezite (sile) tej iskry. Ja by som urcite zacal (ako tu uz pisali) novymi svieckami (hoci aj tymi najlacnejsimi. A co ta vana? Ako moc je pretlacena? Olej ti netecie? A olejove cerpadlo to nemohlo schytat?
Napsal: pát led 25, 2008 20:27
od Slavek
Mam to odzkousene jaky koliv levny svicky at je to brysk nebo NGK, Bosch pokud funguji tak auto nastartuje pojede a bude jezdit,nebavim se tu prece o tom ze na poradnych svickach usetri palivo, lib to bude startovat, nebude cukat ale aby nastartoval a presvecil se ze to neni nicim jinym nez svickama, tak nemusi kupovat svicky za 500,- ovsem zase kdyz je planovana vymena tak radej koupit jednou poradny aby pak nekupovat zase treba za pul roku.
Napsal: pát led 25, 2008 21:21
od palikx
no jestli to auto jelo a pak stalo mesic tak urcite ocistit vlhkost z rozdelovace.to bude asi nejvetsi problem.pokud to jiskru dava nic to neznamena.
ocistit koncovky kabelu vicko rozdelovace a svicky a pak pokud to nepojede bych menil treba civku rozdelovace.