Stránka 1 z 2
"Co jsem to zase koupil"?!
Napsal: pon led 14, 2008 17:18
od pekrtek
Dnes jsem si přečetl ve SM 2/08 test Lacetti l,6 edice WTCC a nestačím se divit, jak jsem si opět "naběhl". Před šesti lety jsem zakoupil Lanos 1,5 a asi měsíc poté v SM uveřejnili takový test, že jsem volal dealerovi, zda ještě existuje něco horšího, než Lanos. Kromě jedné závady jsem s ním odjezdil téměř 80 tis. km a bez jakékoliv další poruchy.
Nyní k Lacetti: uznávám, že vnitřek není zrovna nejmodernější, ale zase taková hrůza to nebude. řazení sice dlouhé je, ale tak drasticky jako v SM bych to nedefinoval. Řízení? - nevím, co k tomu napsat - lepší jak u Lanose, nemohu posoudit zda u jiných aut je zas tak kvalitnější. Motor: slušný výkon, tichý, na rozdíl od autora testu se mi zdá, že od spoda táhne poměrně slušně. Zrychlení z 80 na 120: na Autorevue.cz naměřili hodnotu 16,5 s, což se mi nezdá mnoho, ale s nadsázkou lze říct, že téměř 1/2 minuty to je. Spotřeba: Mám najeto cca 5 tis. a přes 8,5 jsem ještě nešel.
Ještě štěstí, že další auto už nebudu kupovat a tohle si nechám i do důchodu.
Před koupí Lacetti jsem měl možnost otestovat i30. Byla sice pouze 1,4, ale v té době 1,6 nebyla. Pokud se motor točil pod 4 tis. otáček, tak pokud srovnám s Lanosem i Lacetti, tak auto nejelo. Co se týká jízdních vlastností, tak při běžné jízdě jsem takový rozdíl zase nepoznal. Interier u i 30 super, ale rozhodla jedna věc: rány při přejetí jakékoliv nerovnosti do přední nápravy. Kdo měl první Lanose, je mu jasné, o čem mluvím. Ten zvuk byl úplně stejný. Najel jsem s ním sice jen několik desítek km po kraji Prahy a po dálnici, ale spotřeba na pp se ustálila téměř na devíti litrech.
Takže tady je vidět, jak lze auta hodnotit podle toho, co je člověku bližší.
Rozhodně Lacetti za takovou hrůzu jako SM nepovažuji. Plně souhlasím pouze s názorem na velikost kufru. Mějte se a díky za trpělivost při čtení.
Napsal: pon led 14, 2008 17:41
od Goose
Napsal: pon led 14, 2008 18:11
od Kessler
S tím otřesným řazením souhlasím...i to přeposilované řízení je děs...
...na druhou stranu nevím co mají proti tomu motoru, to je asi nejlepší součást auta...a už vůbec nechápu jak můžou říct že je dlouhá pětka...vždyť to při 130 km/h točí skoro 4000 otáček...tomu já říkám hodně krátké kvalty...
Napsal: pon led 14, 2008 19:06
od Ivoš
Přečtěte si recenzi, na kterou dal odkaz Milosh, tj. toto:
http://www.autorevue.cz/Magazin/Test-Ch ... fault.aspx
Podle mě nejlepší a objektivní recenze.
Napsal: pon led 14, 2008 19:15
od pekrtek
Ten test TDCI je opravdu slušně a střízlivě napsaný. Zajímavé je, že si SM nevšiml těch předních sedaček. Jsou sice širší než u Octavie, ale opravu moc nedrží. Dneska jsem bral benzin a kombinovaná spotřeba se mi neustále pohybuje kolem 7,5 +-0,2. Což považuji za slušné.
Napsal: pon led 14, 2008 19:38
od Krtek
Tuhle otázku sem si začal pokládat od první servisky čim dál častějš
Napsal: pon led 14, 2008 19:50
od pekrtek
Krtek píše:Tuhle otázku sem si začal pokládat od první servisky čim dál častějš
Na HB jsou jiná světla osazená H4, prý nepraskají.
Napsal: pon led 14, 2008 20:04
od PeS
pekrtek píše:Ten test TDCI je opravdu slušně a střízlivě napsaný. Zajímavé je, že si SM nevšiml těch předních sedaček. Jsou sice širší než u Octavie, ale opravu moc nedrží. Dneska jsem bral benzin a kombinovaná spotřeba se mi neustále pohybuje kolem 7,5 +-0,2. Což považuji za slušné.
Jo jo, jak já Ti závidím spotřebu benzínu... Mám Lacetti TCDi a spotřebu průměrnou vyšší, než Ty
Dám vědět, jak jsem dopadl s reklamací, ale chci spotřebu inzerovanou výrobcem...
Napsal: úte led 15, 2008 21:45
od PavelZ
Ja mam Lacika kombi 1.6 cca 1.5 roku. Krtkuv problem nastesti nemam, nechal sem si hned na novy auto dat denni svetla. Jedina zarovka, co me zatim rupla, tak byla v osvetleni zadni znacky. S motorem sem taky spokojenej, dokonce mi prijde ze od spoda tahne dost dobre. Spotrebu mam 8.2, coz neni uplne nejlepsi, ale jezdim hodne po Praze a zbytek vetsinou po dalnici. Interier se mi na pohled libi, ale je pravda, ze na nerovnostech je z nej slyset ruzne pazvuky (ty nejhorsi mi ted nastesti v servisu v ramci zaruky odstranili). Ted v zime mi trochu vadi styl, jakym topi automaticka klimoska. U razeni mi nevadi, ze by bylo dlouhe, ale obcas jeho nepresnost. Kdyz ale srovnam, jakou vybavu dostane clovek za svoje penize, tak sem i s timhle Daewoo/Chevroletem spokojenej.
Napsal: ned říj 05, 2008 11:06
od pekrtek
Po roce provozu: Lacetti stále jezdí, průměrnou spotřebu za rok provozu mám 7,4l/100km. Nejnižší jsem dosáhl 5,97 na trati Praha-Ostrava-Praha a od té doby jsem se k ní ani nepřiblížil. Běžně mimo Prahu jezdím tak za 6,8. Při kombinaci dálnice/silnice (50/50) je spotřeba do 7,5 l. Nejvyšší pro Praze cca 8,1. Nikde nic nevrže, neodpadává. Motoricky je 1,6 velice slušná, není hlučná a i při plném obsazení slušně táhne. Měl jsem jednu "závadu": prolínání oleje snímačem, který je vedle olejového filtru. Co mi nevyhovuje?: Nedostatek (resp. pro mě špatně řešené) odkládací plochy na kelímky a lahve jak vpředu, tak i u zadních sedadel a chybějící MP3 u rádia (takže z CD nemůžu poslouchat mluvené slovo). Pokud ještě jednou provnám s i30 nebo se Ceed, myslím, že volbou Lacetti jsem chybu neudělal. Už jenom pro to, že těch je po Praze plno a Lacetti je stále svým způsobem originál.
Napsal: ned říj 05, 2008 11:40
od Krtek
Jo, co kus to originál, to ti potvrdí i kdejakej servisák
Napsal: ned říj 05, 2008 15:47
od pekrtek
Krtek píše:Jo, co kus to originál, to ti potvrdí i kdejakej servisák
Tak to by stářím neměla jeho cenaklesat, ale stoupat.
Napsal: ned říj 05, 2008 22:12
od PeS
pekrtek píše:Po roce provozu: Lacetti stále jezdí, průměrnou spotřebu za rok provozu mám 7,4l/100km. Nejnižší jsem dosáhl 5,97 na trati Praha-Ostrava-Praha a od té doby jsem se k ní ani nepřiblížil. Běžně mimo Prahu jezdím tak za 6,8. Při kombinaci dálnice/silnice (50/50) je spotřeba do 7,5 l. Nejvyšší pro Praze cca 8,1. Nikde nic nevrže, neodpadává. Motoricky je 1,6 velice slušná, není hlučná a i při plném obsazení slušně táhne. Měl jsem jednu "závadu": prolínání oleje snímačem, který je vedle olejového filtru. Co mi nevyhovuje?: Nedostatek (resp. pro mě špatně řešené) odkládací plochy na kelímky a lahve jak vpředu, tak i u zadních sedadel a chybějící MP3 u rádia (takže z CD nemůžu poslouchat mluvené slovo). Pokud ještě jednou provnám s i30 nebo se Ceed, myslím, že volbou Lacetti jsem chybu neudělal. Už jenom pro to, že těch je po Praze plno a Lacetti je stále svým způsobem originál.
Tak se připojím ke spotřebě. Poslední tankování všechna pod 7 litrů. Ale vcelku mi průměr vychází stále nad 7. Ale je to jen "lehkou nohou". Přiznám se, že jsem se se spotřebou již smířil, i když jsem ji čekal menší. Jinak zatím po roce žádné závady.
V úterý jdu na montáž 2DIN rádia s navigací. Nafotím a dám na ukázku.
Napsal: pon říj 06, 2008 22:13
od pekrtek
Mám pocit, že všechny tyhle 2,0 dieselové motory berou v reálu kolem 7 litrů bez ohledu na značku. Zas je to vykompenzováno výkonem a kroutícím momentem.
Jsem zvědav na to autorádio a hlavně, jak vyřešíš ovládání rádia z volantu (bude funkční?).
Napsal: pon říj 06, 2008 22:55
od Krtek
To bych neřek. Kolegovo Picasso 2.0 comonrail žralo v reálu maximálně do 6 litrů. Průměrně jezdil do 5,5. S TDi čkem v Koktě teď jezdí v pohodě za 4,5, maximálně do 5,5L když to žene po dálnici.