Stránka 1 z 2

Nestartuje...

Napsal: ned led 13, 2008 11:50
od Franta P.
NAzdar pánové.
A je to tu. po 260.000 km začala moje nessina motorově zlobit.
3x se mi stalo ze za studena jsem nastartoval a motor hned sám chcípnul, podruhé taky a na potřetí běžel normálně.
No a včera??? sedl jsem do auta nastartuju v poho, popojedu 10metru a motor vypnu. po 2hodinách sem startoval znova a do ted ho nastartovat nemůžu. Motor točí, má snahu naskočit ale prostě NIC. čerpadlo bzučí to funguje. benzínem to teda smrdí fest a svíčky jsou mokré. takže palivo tam jde.
Co s tim???

Napsal: ned led 13, 2008 11:54
od Hynek
Je ještě druhá velmi nutná skutečnost pro chod motoru. To je jiskra v ten správný moment. Je tam?

Napsal: ned led 13, 2008 18:51
od Franta P.
To já nevím. ale dnes odpoledne zase motor nastartoval.

Napsal: ned led 13, 2008 19:00
od Muco
No,ak sú sviečky potom mokré,tak už to nie je boh vie čo,lebo potom už vôbec nemusíš nastartovať-keď dlho startuješ,tak ich vlastne "zahasíš" tým benzinom..Já trepnem možno blbosť,ale skús sviečky vyčistiť alebo vymeniť a potom ak to nepomôže,treba hladať inde ďalej chybu(káble ku sviečkam...).Pokial nebudeš mať 100% -nom stave sviečky,tak ťažko zistíš,čo mu je.

Napsal: ned led 13, 2008 20:27
od ftaxi ds
Vytiahni rozdelovač a pri zapnutom zapalovaní sním pootáčaj. Mal by si počuť cvakanie vstrekov a hádzanie iskier. Ak nie tak pravdepodobne bude prerušená cievka v rozdelovači. Skús a potom napíš.

Napsal: ned led 13, 2008 21:00
od Hynek
No já si myslím, že pokud by byla v háji cívka rozdělovače, tak by to nešlo natočit. To vypadá na uvolněný spoj, který se otřese a jednou se spojí, jindy ne.

Napsal: ned led 13, 2008 21:08
od ferino28
Franta P. Chyby co su a potom zase nie sa dost tazko hladaju (mozno diagnostika, ale ty nepises, ze by ti svietila kontrolka motora). Skus to vylucovacou metodou. V prvom rade dufam, ze mas v poriadku akumulator (teda nabity a aj svorky na nom maju dobry kontakt). pises, ze sviecky su mokre, to by mohlo znamenat, ze dodavka paliva je v poriadku a problem bude zrejma v zapalovani. Kedze ti to obcas ide, tak indukcna cievka bude asi tiez OK. Zostavaju nam sviecky, kable a rozdelovac. Sviecky by museli byt v nemoznom stave aby sa ti nedalo nastartovat (ono by si nastartoval, ale by ti to vynechavalo), takze to nebude tiez to "prave orechove". S kablami je to podobne ako s tymi svieckami, ale skus ci su poriadne nasadene a dotlacene (a potme pozri ci neprebijaju). Ostava nam ten rozdelovac. Pokial si s nim nic nerobil, tak predstih bude asi dobry. Skus ho otvorit (daj dole hlavu - cierne vyko rozdelovaca), pozri v akom stave su kontakty v tej hlave, potom podivaj na palec rozdelovaca ako je opaleny a bude ti jasne, ze to musis vymenit. V tom rozdelovaci je este ta cievka, ktora uz potrapila svojimi vrtochami hodne nexiakov a kedze nic neni dokonale tak vymen aj ju, no a tie sviecky mozes tiez kupit, ak si si neni isty stavom co tam mas.. Este pricinou tvojich problemov moze byt viac veci ( napr. RJ atd) ale to je menej pravdepodobne a tie vyksie spomenute veci tu riesilo uz mnoho ludi. Nezabudni na tu baterku, aby bola dobra.

Napsal: ned led 13, 2008 21:17
od ftaxi ds
Tá cievka je velmi zradná. Mne to vždy skapalo po zahriatí motora. Odmeral som odpor tej cievky za studena 800 Ohmov a po zahriatí rozdelovača fénom na vlasy čuduj sa svete odpor nekonečný. Viď HYNEKU !

Napsal: ned led 13, 2008 21:48
od ferino28
ftaxi ds píše:Tá cievka je velmi zradná. Mne to vždy skapalo po zahriatí motora. Odmeral som odpor tej cievky za studena 800 Ohmov a po zahriatí rozdelovača fénom na vlasy čuduj sa svete odpor nekonečný. Viď HYNEKU !
Ved prave, ta cievka uz hodne ludi potrapila a ked je vadna, tak je zavisla od teploty, vlhkosti atd.. Ale to vyko, palec rozdelovaca, sviecky, kable je spotrebny material.

Napsal: ned led 13, 2008 22:12
od vado

Napsal: ned led 13, 2008 22:33
od Muco
Píšeš,že máš mokré sviečky...-už tu máš prvú "závadu",ktorú treba odstrániť -očisti ich predovšetkým,lebo ako som už písal,prechcané sviečky ťažko dajú iskru potrebnú na nastartovanie.Toto ťa vyjde najlacnejšie a potom špekuluj poprípade ďalej.Samozrejme nič nie je vylúčené,čo tu píšu ostatní,ale predovšetkým musíš mať istotu,že sviečky sú OK! (bez zápalky nič neuvaríš ;) ;) ;) ;) )

Napsal: ned led 13, 2008 22:37
od Hynek
:) Je obrovská škoda, že elektřinu není normálně vidět! ;) ;) :roll:

Napsal: ned led 13, 2008 22:39
od Muco
za to je to o to lepšie cítiť :shock: :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon led 14, 2008 22:16
od Franta P.
Tak dnes sem začal vylučovací metodou. Koupil sem nové svíčky, japonské NGK. Ty mi doporučily pro jap a korejské vozy. Když sem jim řekl že tam mám Brisky sice už ty bezpatkové tak se mi vysmáli a řekli že brisky patří tak možná do starých Š120 a jestli chci aby mi auto startovalo tak si je nekupovat.
Dnes odpoledne jdu z práce a zase nechtěla naskočit, už sem si tam chtěl ustlat že přespím v autě :lol: ale ráno chytla i když nějak divně ale jo...
Po výměně svíček zatim pohoda. uvidim zítra jak bude chytat za studena a napíšu.

Napsal: úte led 15, 2008 18:19
od Franta P.
Dnes startovala nessina v pohodě. tak to asi bylo opravdu těmi svíčkami. kdo by to byl řekl. uvidíme