Stránka 1 z 6

Pomoc při montáži alarmu

Napsal: ned led 06, 2008 16:28
od Picasso
Ahojte!
Prosím vás o pomoc.Mám doma Daewoo Nubira combi II r.v.2000 a je v ní namontovaný centrál,ale bez dálky.A tak jasem si pořídil alarm i s dálkou pro centrál(samozdřejmě že není origoš Daewoo).A teď nevím jak ho nainstalovat.Při koupi mi slibovali že tam bude i návod na zapojení,ale je tam pouze to co přikládám jako obrázek.Vše by bylo docela v poho,akorát nejsem chytrej z toho zamykání a odemykání-jakto zapojit.To ostatní by šlo.Typ alarmu je Max Plus CA 914.Prosím o radu,zda s tím nemáte někdo zkušenost.Předem moc díky!!!!! Obrázek

Napsal: ned led 06, 2008 16:58
od Richard
Ahoj, mám pocit, že schéma origo alarmu je tu někde k dispozici, ale nevím, jestli je to na Nubi I nebo II. Když jsem dle schematu hledal dráty u světel, byly tam u asi 2 vodičů jiné barvy, takže se nemůžeš stejně spolehnout plně na schémata, které jsou zde na foru k dispozici, nicméně dávám je sem znovu 8)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

a přeju úspěch :D 8)

Napsal: ned led 06, 2008 17:47
od Picasso
Díky moc a zkusím to zhlídnout,ale nejsem si jistý,zda se to dá z tohoto odvodit.Ale v každém případě velký dík a dám vědět jak to dopadlo?!

Ale pokud má ještě někdo nějaký typ, tak prosím sem s ním.

Díky vše za ochotu a celkově díky za toto fórum.Měl jsem před tím Nissana Sunny 1995 ,ale nic takovýho jsem nenašel.

Napsal: ned led 06, 2008 22:10
od Matias Lolop
Ahoj Picasso, aj ja mam rovnaky problem ze mam Nubiru II bez alarmu a dialkoveho. Aj ja to chcem poriasit na dialkove aj alarm ale az niekedy na jar pretoze nemam garaz a teraz cez zimu sa mi to nechce robit. Dufam ze sa ti to podari. Aspon budem vediet ci sa to urobit.

Napsal: ned led 06, 2008 23:04
od Picasso
Čauki!Tak to já mám výhodu o proti tobě,protože mám garáž a to přímo doma.Neboj se jakmile něco vykoumám,tak to sem určitě zveřejním.

Napsal: pon led 07, 2008 06:50
od Slavek
na to zamykani budes muset si koupit dve relatka, stoji asi 70korun jedno, vecer az budu doma tak ti najdu jaky to rele je, jo a kdyz budes kupovat to rele tak se zeptej i na patici na to rele sice se ti to prodrazi o 60 korun ale zase to nebudes muset vymyslet jak ho pripojit.

aaa

Napsal: pon led 07, 2008 07:56
od simone
ja som pri montáži využil pôvodne vodiče centralu/motorčekov vo dverach -tie asi tam maš predpokladam/ viedli do krabičky s relatkami pri ľavej nohe vodiča /šofera/. na tom združenom konektore som našiel ten ktorý ide od šoferových dverý a pri odomykaní klučikom da el.signal na otvorenie a zatvorenie dverý. tie som prerušil a napojil na alarm s DO. Stratil som sice možnosť otv oriť všetky dvere klučikom ale ide mi to na DO. tie kabliky farbu už neviem a je vonku zima ale z tej schemy označil som to červenou Obrázek

Napsal: pon led 07, 2008 10:11
od Picasso
Ahoj!
Tento postup se mi velmi zamlouvá.Asi ještě dnes odpoledne se do toho pustím.Ještě kdyby se mi podařilo vychytat to s tím klíčkem,no ale to by se dalo přežít.
Určitě ti mockrát díky a jak se k tomu dostanu,ta napíšu jak jsem dopadl.

Napsal: pon led 07, 2008 15:14
od seky
Postup zapojenia alarmu k centralu na Nubi II.
1.-Vo vodičových dverách nie je motorček,takže tam treba dať motorček,najlepšie 5-drôtový-vtedy môžeš ovladať kľučom všetky dvere.K motorčeku je nutné ešte dotiahnúť dva káble-od krabičky centrálu(sivý,hnedý),ktora je na ľavej strane pod poistkami v kabine.
2.-Napojenie 5-drôtoveho motorčeka:modrý->sivý od RJ centr.,zelený->hnedý od RJ centr.(prípadne opačne),čierny->čierny od káblov vo dverách,biely->modrý vo dverách, hnedý->biely vo dverách.
3.-Povel z alarmu zamkni na pin 3 RJ centrálu,povel odomkni na pin 5 RJ centrálu.Funguje to bez problémov.

Podľa schemy treba asi spojiť :oranžovy+ žlty =signal zamkni
oranžovo/čierny+žlto/čierny= signal odomkni

Po spojení týchto vodičov skus zmerať či výstup dáva záporné napätie čiže 0V alebo kladné +12V.V Nubire je ovládanie centrálu pomocou záporného napätia čiže pomocou kostry.Prajem veľa zdaru pri montáži

Napsal: pon led 07, 2008 16:56
od Picasso
Ahoj Seky.
Ve dveřích řidiče určetěmotorek je,protože klíčem uzamknu všechny dveře,ale pouze od řidiče.Takže pokud to dobře chápu,tak budu postupovat až od bodu 3.

Ty píšeš:Podľa schemy treba asi spojiť :oranžovy+ žlty =signal zamkni
oranžovo/čierny+žlto/čierny= signal odomkni - dobře,ale co s tím bílým a s tím bílo/černým z mého schéma?Ty přijdou na pin3RJ a pin5RJ?

Díky za trpělivost se mnou!!!!

Napsal: pon led 07, 2008 18:03
od seky
Takže vo vodičových dverách je na 100% iba mechanicky spínač (podoba sa na motorček) ovládaný kľúčom ,ktorý spína kostru do RJ centrálu
a ma 3 vodiče-čierny,modrý a biely.Obrázek
Ak by si tam nedal motorček tak ti alarm uzamkne iba 3 dvere a vodičovými ani nepohne. Ten biely a bielo/čierny na alarme necháš voľne.Ale predtým ako napojíš vodiče uzamkni a odomkni k RJ centrálu skontroluj ich polaritu ( kostra alebo +12V).
-oranžovy+žlty = 3pin RJ, oranžovo/čierny+žlto/čierny=5pin RJ
Takže postupuj podľa všetkých bodov ako som predtym napísal , ja to mam tak na Nubi II urobene a funguje to bez problemov.

Napsal: pon led 07, 2008 18:10
od Picasso
Jak to přesně myslíš zkontroluj polaritu?

Napsal: pon led 07, 2008 18:26
od seky
Ak máš voltmeter tak jeden merací hrot dáš na +12V a druhý merací hrot dáš na spojené vodiče "oranžovy+žlty" a zapneš alarm- voltmeter na kratky čas ukaže kladnú hodnotu napr.12V a potom to skusiš aj s vodičmi oranžovo/čierny+žlto/čierny a vypneš alarm ,tiež tam musi byť kladne napätie.

Napsal: pon led 07, 2008 18:50
od Picasso
Člověče mě to na voltmetru nic neukáže ani na chvilku.Dal jsem jednu svorku na + a druhou na spojené oranž.a žl. a nic?Zkouším to doma na stejnosm.trafu12V,v alarmu to cvaká a dokonce i když ho nechám tak i houká,i LEDka signalizuje,takže asi funguje.

PS:Je to se mnou boj,co?

Napsal: pon led 07, 2008 19:08
od seky
Tak potom nič nespojuj iba postupne vyskušaj či maš nejake napätie pri zapnuti alarmu na oranžovom , bielom alebo žltom.Nemusiš namerať plne napätie lebo je to iba kratky impulz.Alebo ešte skús namiesto voltmetra použiť 12V žiarovku menšieho prikonu.Prípadne môžeš voltmetrom merať opačne-jeden hrot na 0V a druhy na tie vodiče.