Stránka 1 z 1

volnost v riadeni

Napsal: ned led 06, 2008 11:33
od ferko
Zdravim vsetkych. Chcel by som Vas porposit o informaciu mam Leganzu a neviem ci je to normalne spravanie - pri vyssej rychlosti cca od 100 nahor vacsinou to citit na dialnici pri jemnom zatacani mi volant cukne (je jedno ci do lava alebo do prava tocim). Popisem to asi takto, jemne tocite volantom pritom vam volant dava urcity odpor (konstantnu proti silu) a asi pri natoceni o 5 mozno 10 stupnov mi volant okoby sam odskocil proste ta proti sila sa na chvilu strati a doslova trhnete volantom a zase to ide v pohode. mozno by sa to dalo prirovnat k tomu ako by ste tocili pribrzdene koleso a na kratku chvilu by som pustil brzdu a zase ju stlacil, mozno si viete predstavit ze to nieje sranda ked mi to spravy na dialnici pri 160km ryzhlosti. Robi nieco podobne aj vase auto ? alebo je to nejaka chyba ?(pravdepodobne v posilovaci?) pri nizsej rychlosti to asi robi tiez ale nieje to tak citit lebo vacsinou zatocite viac ten volant a vlastne tym bodom rychlo prejdete takze to nejako zvlast necitit. Dakujem za odpovede

Napsal: ned led 06, 2008 15:32
od -peha-
Tak to môže robiť čokolvek na prednej náprave ale najskôr to bude treba sevisovať lebo som to tu ješte nepočul že by to dakomu robilo :idea: Ono to môže robiť ložisko,brzda,homokineťák aj riadenie no uvidíme či sa tu ozve dáký odborník ;) Ale výtaj na fóre :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned led 06, 2008 16:35
od Richard
Taky zdravím na foru, Tvoje závada není obvyklá a je i dost nebezpečná! Možná bych závadu hledal na takovým křížovým kloubu u převodky řízení. Ten je možná přidřenej, nenamazanej, zarezlej a rotaci od volantu nepřenáší plynule do převodky řízení, ale po poskokách. Najdeš ho zřejmě nekde mezi pedály na podlaze pod gumovým krytem, který těsní průchod sloupku řízení ven z kabiny. Oprava: dej hledat, už se to tu někde řešilo, zřejmě vyčistit a promazat, ev. vyměnit 8)

Napsal: ned led 06, 2008 22:14
od ferko
DAkujem za odpovede zajtra to pozriem. Napadlo ma ze ci to nemoze byt niekde v posilovaci neviem ako to presne funguje (ten posilovac) ,ale dnes som si toho trocha vsimal a je to akoby ten posilovac v urcitom bode zacal fungovat a preto mam ten pocit toho cuknutia - mozno sa mylim a posilovac ide stale (da sa vypnut??? v najhorsom vyberiem kvapalinu ak sa to moze ? a skusim to otestovat) .... jaj a v servise som bol menit capy a pozerali tie homok. klby tie su vraj ok (brzdy tiez daval som nove)

Napsal: úte led 08, 2008 00:22
od palikx
no urcite bych zkusil kouknout na ten kloub rizeni.pokud se volant na miste toci volne muze zo byt EVO ventil na rizeni.je to ventil ktery ztuzuje rizeni v zavislosti na rychlosti auta.jestli je spatny se zjistit nicim neda.pouze vymenit (vcetne servo pumpy)

Napsal: úte led 08, 2008 09:43
od -peha-
Pozeral som na to a asi má Palikx pravdu a bude to ventil alebo pumpa pretože tebe sa stráca tlak a to je vlastne ako by si vypol za jazdy klúčik :idea: Mali sme totiž jednu Fabku s takou závadou a tam odišla servopumpa takže pre teba asi nie velmi potešujúce,ono Ti to bude fungovať ale po čase asi odíde celkom :idea:

Napsal: úte led 08, 2008 23:12
od palikx
jo jeste to muze byt prokluzujici remen.taky to delalo psi kusy.

Napsal: čtv led 10, 2008 20:51
od ferko
no pani asi to typnem na ten ventil, to mi tak sedi lebo to robi tie chyby ked idem rychlejsie este kde ho najdem ked by som ho chcel vymenit ??? pozriem manual ale ak viete a mate foto urcite to bude pre mna jednoduchsie a dik moc sa mi to tu zacina velmi pacit :D :D
dokonca uz je tu aj clanok o rucnej brzde to mam tiez ten isty problem takze na jar sa do toho pustim

Napsal: čtv led 10, 2008 22:00
od palikx
no vymenit jde je primo na servo cerpadle tesne vedle hadice od chladice.ale myslim ze sehnat novy je nejaky nesmysl drahy.zkusil bych sehnat starsi.