Stránka 1 z 1

Napsal: sob led 05, 2008 18:14
od Hynek
Co se ti zhoršilo na autě , to z tvého popisu nepoznám, ale možná ti to trochu zjednoduším. S největší pravděpodobností jsou špatné "synchrony" v převodovce. To se dá opravit pouze po rozebrání převodovky.
Ve většině autoškol se učí řadit jen přemisťováním řadící páky, jinak nic. Zkus řadit následovně: Pokud chceš zařadit jiný převodový stupeň,rozjeďˇvozidlo ,vyšlápni spojku,dej páku řazení na neutrál, pusť spojkový pedál, opět jej sešlápni a pak teprve zařaď vyšší rychlostní stupeň.
Pokud budeš řadit na nižší stupeň tak je to stejné, jen mezi dvojím sešlápnutím spojky,v momentě kdy je páka na neutrálu, lehce, opakuji lehce přidej plyn. Je to způsob řazení s tzv. meziplynem. Tak se řadilo v dobách, kdy žádné synchrony v převodovkách nebyly.
Na 1. stupni většinou synchrony nejsou vůbec, takže bys ho měl řadit pouze v případě, že vozidlo stojí. Jinak s vyšším meziplynem.Nic to není, zkus to a dej vědět! ;)

Napsal: sob led 05, 2008 18:19
od V.Brousek
V prvé řadě bych vyměnil olej v převodovce za kvalitní, který v zimě netuhne.

Napsal: sob led 05, 2008 18:22
od Hynek
Taky máš asi pravdu! Na kolomaz to fakt nejede! :) :) ;)

Napsal: sob led 05, 2008 18:32
od palikx
jasne zaklad kouknout na to co tam je za olej.Pokud nejaky chytrak vymenil olej a dal tam PP80 nebo podobny hnus tak to proste radit nebude.Pokud tam je original cerveny ma ta skrin problem.nutna vymena synchronu.

Napsal: sob led 05, 2008 19:47
od palikx
jasne je tam sroub na 13klic.mezi poloosou a drzakem prevodovky.(u poloosy je takovy hlinikovy domecek chyceny taky 13 sroubama tak ten ne)je tam samostatny sroub primo na obalu skrine-prava poloosa.

Napsal: stř led 09, 2008 13:28
od Radovan43
No ja by som nesiel hned do tak radikalnych veci, ako je vymena oleja alebo synchronov. Ak by boli synchrony v pr.... tak to by si mal dlhodobo problem so zaradenim rychlosti, ale ak je to iba v zime, skus sa pozriet na kulisy - tie je potreba obcas precistit a znova premazat. Su v motorovom priestore a dost zle sa k nim dostava. Lebo su medzi kabinou a motorom. Popripade niekedy staci doladit tie pakove mechanizmy, pretoze sa mozu rozladit a potom vznika nepresne radenie a to potom znici synchrony.

Este jedna vec - kedy si menil spojku? Moze byt poskodeny pritlacny tanier a tym aj schopnost spojky uplne odpojit prevodovku od motora.

Napsal: stř led 09, 2008 22:25
od palikx
Jen zareaguji ze spojka to neni .(delalo by to porad a na vsecky kvalty)A razeni taky ne jelikoz je zrovna tak jednoduche ze nema potize s tuhnutim a taky by to delalo na vsecky kvalty.(muselo by mit priserne vule ze by se zasekavalo)