Stránka 1 z 1

Tico vs Matiz

Napsal: sob led 05, 2008 15:41
od 99
Ahoj všem Daewoocluberům!
Již poměrně dlouhouu dobu máme tico, a tak přemýšlím o "upgradu" a mé myšlenky směrují k Matizovi. Zajímali mě zkušenosti hlavně od těch uživatelů, kterí také přešli z Matize na Tico. Tico má 32kW, Matiz 38kW, ale zase je těžší, takže jestli to tak nějak vychází na stejno - mám na mysli akceleraci a nebo je Matýzek zase o něco živější :?: :) Děkuji za Vaše zkušenosti! Pepino

Napsal: sob led 05, 2008 17:30
od alvin
Matiz je živší,najmä pri jazde v kopcoch nevyžaduje až tak časté radenie,ako Tico,lepší je aj z hľadiska stability v zákrutách,aspoň subjektívny pocit pri rychlejšom prejazde zákrutou je v Matize oveľa lepší ako v Ticu,aj ten interiér Matiza dýcha súčasnosťou,alebo temer súčasnosťou,kým TICO to sú ortodoxné 80.roky,veru oproti GETZu sa mi jazda MATIZOM nevidí ako dejepisný zážitok,ani rázy a vibrácie u Matiza niesu ako na TICU,Tico v tomto smere evokovalo ešte wartburga,najmä chvením a vibráciami pri chode motora na voľnobech,ale aby som len nehanil,Tico má na vrch pred matizom,v tom,že je možné otvoriť veko batožiňáka bez použitia kľúča,z miesta vodiča.možno aj karburátorový motor TICA bol jednoduchší,menej náročnejší na údržbu,hoci u Matiza som nemal žiaden problém.Ale v každom prípade takú zmenu odobrujem,ja som osobne spokojný a vidím v Matizovi obrovský krok vpred oproti TICU,hoci aj to nám slúžilo neúročne.Zrovna dnes som si videl býval TICO :D
Obrázek

Prístrojovka nášho bývaleho Tica

Napsal: sob led 05, 2008 18:11
od V.Brousek
doplním: Zadní dveře se u Matíze SE otevírají i zevnitř, z místa řidiče.

Napsal: sob led 05, 2008 18:20
od alvin
V.Brousek píše:doplním: Zadní dveře se u Matíze SE otevírají i zevnitř, z místa řidiče.
Ja mám taký skromejší,akčný model PURE,zvnútra sa dá otvoriť len nádrž a čo je zvláštnosť,ani zrkadlá sa nedajú zvnútra nastaviť,podobne ako na Ticu,čo ma ale najviac sprvu prekvapilo u MATIZa bolo víčko nádrže na pravej strane,po GETZe a Ticu som to bral ako samozrejmosť vľavo a prvý raz som sa postavil aj k stojanu na opačnú stranu,predtám mi zas trvalo,než som si na tú ľavú stranu zvykol :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned led 06, 2008 13:43
od P3RF3KT
psal sem ti na icq :-)

Napsal: úte úno 12, 2008 22:46
od Tony M
Tico bolo dobré auto, ale ich doba už skončila. Tica sú už na hranici životnosti a často aj za ňou- Najväčší rozdiel je v bezpečnosti. Matiz síce nepatrí medzi super bezpečné autá, ale jeho crash test nebol zlý (***). U tica nie je známy crash test, ale predpokladám katastrófu. Štandardný Matiz nemá bezpečnostnú výbavu, ale dovozové majú airbagy a ABS. Spark ich má štandarde aj v najnižšej výbave.

Re: Tico vs Matiz

Napsal: čtv kvě 14, 2009 15:28
od franta3
Já jsem přešel z Tica na Matiza, protože mi u Tica upadl motor (uhnily držáky motoru). Jezdím prakticky jen ve velkém městě.
Mohu srovnávat a na Tico vzpomínám se slzou v oku:
- min. o 1.5 l/100km nižší spotřeba
- zaparkoval jsem tam, kde jiní ne (nebo nemohli vystoupit)
- měl jsem najeto 120tis. a nevěděl jsem jak vypadá motor.
Nevýhody:
- strašlivá koroze, zejména spodku, již před lety jsem měnil nádrž (tekla v lemu)
- nemožnost nastavovat zrcátka zevnitř auta
- trochu to drncalo (jak říká náš p.president o SuperB).
Toť vše.

Re:

Napsal: pon kvě 18, 2009 14:05
od inertt
alvin píše:Matiz je živší,najmä pri jazde v kopcoch nevyžaduje až tak časté radenie,ako Tico,lepší je aj z hľadiska stability v zákrutách,aspoň subjektívny pocit pri rychlejšom prejazde zákrutou je v Matize oveľa lepší ako v Ticu,aj ten interiér Matiza dýcha súčasnosťou,alebo temer súčasnosťou,kým TICO to sú ortodoxné 80.roky,veru oproti GETZu sa mi jazda MATIZOM nevidí ako dejepisný zážitok,ani rázy a vibrácie u Matiza niesu ako na TICU,Tico v tomto smere evokovalo ešte wartburga,najmä chvením a vibráciami pri chode motora na voľnobech,ale aby som len nehanil,Tico má na vrch pred matizom,v tom,že je možné otvoriť veko batožiňáka bez použitia kľúča,z miesta vodiča.možno aj karburátorový motor TICA bol jednoduchší,menej náročnejší na údržbu,hoci u Matiza som nemal žiaden problém.Ale v každom prípade takú zmenu odobrujem,ja som osobne spokojný a vidím v Matizovi obrovský krok vpred oproti TICU,hoci aj to nám slúžilo neúročne.Zrovna dnes som si videl býval TICO :D
Obrázek

Prístrojovka nášho bývaleho Tica

Ake ma zrychlenie tvoj matiz?

Re: Tico vs Matiz

Napsal: pon kvě 18, 2009 14:10
od alvin
no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i

Re: Tico vs Matiz

Napsal: pon kvě 18, 2009 23:38
od soooc
franta3 píše:Já jsem přešel z Tica na Matiza, protože mi u Tica upadl motor (uhnily držáky motoru). Jezdím prakticky jen ve velkém městě.
Mohu srovnávat a na Tico vzpomínám se slzou v oku:
- min. o 1.5 l/100km nižší spotřeba
- zaparkoval jsem tam, kde jiní ne (nebo nemohli vystoupit)
- měl jsem najeto 120tis. a nevěděl jsem jak vypadá motor.
Nevýhody:
- strašlivá koroze, zejména spodku, již před lety jsem měnil nádrž (tekla v lemu)
- nemožnost nastavovat zrcátka zevnitř auta
- trochu to drncalo (jak říká náš p.president o SuperB).
Toť vše.
Ta nadrz je nejvetsi bolest, ja uz budu menit po druhe :( Jeste to teda drzi gumoasfalt, ale tomu dlouheho trvani nedavam. Ale jinak to auto hnije tak normalne, mame rok 96 a vyvar jenom jeden a jeste navic slaby.

Re: Tico vs Matiz

Napsal: úte kvě 19, 2009 17:16
od inertt
alvin píše:no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i

je mozne upravit vykon motora v ticu cez pocitac(ja sa vtom velmi nevyznam tak sa pytam aj ked je to mozno blbost)

Re: Tico vs Matiz

Napsal: čtv kvě 28, 2009 19:10
od soooc
inertt píše:
alvin píše:no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i

je mozne upravit vykon motora v ticu cez pocitac(ja sa vtom velmi nevyznam tak sa pytam aj ked je to mozno blbost)
V ticu tak nejak jeste tyhle vychytavky, jako ridici jednotka nejsou :-) Jedine, co ti pomuze, je ze vymyslis, jak tam dat lepsi karburator a dodelas si prime sani. Tim tak nejak moznosti konci.