Stránka 1 z 2

Elektricke turbo

Napsal: pát pro 28, 2007 18:15
od ferino28
Ja niesom nejaky tuninngman, ale zaujala ma tato vec, narazil som na vntilator o priemere 12 cm a dokaze precerpat az 6.350 l/min. vzduchu s pretlakom 0.36 atmosfery, so zivotnostou 40.000 hodin. Len cenu neviem. Ked to clovek prepocitava tak motor o objeme 1.5 l a pri 4.200 ot/min nasaje asi 6.300 litrov, takze by to malo do tych otacok eventualne stacit. To su udaje pri napajani nomin. napatim 12 V, kebyze tam bola moznost zvysit napajacie napatie napriklad na 14 V tak by ten fan mal byt dostacujuci, co sa tyka dodavky vzduchu. Aky je vas nazor na to? Viem, ze sa to nemoze vyrovnat turbu ako takemu, ani mnostvom a ani pretlakom, avsak do klasickeho Nexia motoru by turbo asi sotva mohlo ist, a aj keby ho tam uz niekto dal tak asi by dlho nevydrzal, no tuna by sa jednalo o pretlak iba 0.36 at. co by sa asi dalo uz zniest, no a ECU jednotka by zrejme isla nejak upravit pre to turbo, ci nie? Nejake udaje pre inform.: http://www.sanyodenki.co.jp/news/2007/2 ... 120GV.html

Napsal: pát pro 28, 2007 18:24
od Kessler
To už tu jednou bylo...a ze zajímavou diskusí, ze které vzešel pokud vím zatím jediný ban na tomhle fóru... :lol:

Napsal: pát pro 28, 2007 18:31
od ferino28
No, ja viem, ze sa to tu uz raz pralo, ale veda ide dopredu, predtym pokial viem tak take nieco nic neexistovalo aby to dokazalo natlacit taky objem vzduchu o takom pretlaku. Tento fan je novinka vo svete a povodne je urceny na iny ucel, avsak mna zaujali tie parametre, este sa ani neuvadza cena a ani kedy bude dostupny.

Napsal: pát pro 28, 2007 21:47
od SK
tento fan som zaregistroval aj ja je urceny pre PC na chladenie.............ale tak pre doplnenie tvojej uvahy mojou (absolutne sa nevyznam v tuningu a turbo tak viem iba z principu ako funguje) ak je prietok toho ventilatora rovnaky ako mnozstvo vzduchu 1.5 lit motora pri max ot. tak to iba doda tolko vzduchu co potrebuje a nic naviac...........otazka znie ako to pomoze????? si osobne myslim ze na to by prisli uz iny inziniery ako sme my.. :lol: a dalsia vec....tak z fyziky prikon toho ventilatora v max rezime je kolko?? 200-300 W?? aky vykon ti poskytne turbo v 1.5 lit motore?? 5-10 kW = 5000-10000W cize by to muselo byt perpetum mobile aby to vyrobilo viac ako dostalo?? nie?

Napsal: pát pro 28, 2007 23:03
od ferino28
PeterMI_SK píše:tento fan som zaregistroval aj ja je urceny pre PC na chladenie.............ale tak pre doplnenie tvojej uvahy mojou (absolutne sa nevyznam v tuningu a turbo tak viem iba z principu ako funguje) ak je prietok toho ventilatora rovnaky ako mnozstvo vzduchu 1.5 lit motora pri max ot. tak to iba doda tolko vzduchu co potrebuje a nic naviac...........otazka znie ako to pomoze????? si osobne myslim ze na to by prisli uz iny inziniery ako sme my.. :lol: a dalsia vec....tak z fyziky prikon toho ventilatora v max rezime je kolko?? 200-300 W?? aky vykon ti poskytne turbo v 1.5 lit motore?? 5-10 kW = 5000-10000W cize by to muselo byt perpetum mobile aby to vyrobilo viac ako dostalo?? nie?
No mna to tiez zaujalo, ale vyrobca udava (ak tomu dobre rozumim) tych 6.000 l/min a s pretlakom 0.3 bar. Dalsia vec je, ze nemozes pri spalovacom motore takto uvazovat. S tym preplnenim dochadza v motore k inym spalovacim podmienkam. Tak od veci, ale kedze si napr. zoberies 1.5 litrovy motor bez turba napr. o vykone 60 KW a priem. spotrebe napr. 7 L, tak s turbom v tom motore dostanes napr. 90 KW a priem. spotrebe 8 L. Keby to turbo malo "vratit" z toho vyfukoveho potrubia energiu o sile 30 KW, tak by muselo byt velmi masivnej konstrukcie aby to dokazalo preniest a to pritom nemoze tvorit velku prekazku v tom vyfuku. Je to o vyuzitelnosti potencialu paliva a vzduchu a nie o prijati a odovzdani energie. Pri turbomotore naozaj "plati", ze da viac ako dostane, pretoze vyuziva potencial paliva. Dovol taky maly priklad. Podla teba - aky ma prikon turbina v turbe u motora 1.9 TDI 110 KW? Pokial viem tak bez turba je motor naladeny na 47 KW, teda rozdiel je 63 KW. Viem, ze v tom hra hodne veci, ale zaklad je to turbo a ono nemoze zobrat ten rozdiel vykonu z toho vyfuku, pretoze ten vykon motora bez turba je paradoxne este mensi ako ten rozdiel, a nie je to ani spotrebou, ta jem je tiez len maly rozdiel a o tom to je. Uviedol som preto tento priklad, pretoze je tu ten rozdiel markantny. Tak teda, aky ma prikon turbinka v turbe? A aky by potrebovala pri zrovnatelnych techn. udajoch o dodanom objeme a pretlaku ako ten el. fan?

Napsal: pát pro 28, 2007 23:06
od ferino28
A, este taky detail, neberte to nikto osobne, nechcem sa s nikym "natahovat" :lol: . Su to len teoreticke uvahy (s trochou fyziky atd.). Mna momentalne skor trapi central , ale teraz je tu taka nuda, takze trocha sa zapotit pri pisani :D :D :D .

Napsal: sob pro 29, 2007 00:06
od Ivan
Na hovno! A nezačínejte s tím zase :lol:

Napsal: sob pro 29, 2007 00:33
od ferino28
Ivan, ako to bude v predaji, tak si to rychlo kupim, strelim to za filter, natankujem 100+ a potom ta trhnem na sprinte :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob pro 29, 2007 10:33
od JRD McLAREN
....:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:....
..ftipaalek...

..ja si pisambohu dam tu namahu a najdem ten stary clanok..
jo a ten BAN nedostal ten clovek "stym nitrom" ..ale "tento z vrtulkov" :?

Napsal: sob pro 29, 2007 20:47
od Hynek
Je to jenom spousta zbytečné práce bez efektu. Jakéhokoliv. Souhlas s Ivanem. Je to NA HOUBY!!! :roll:

Re: Elektricke turbo

Napsal: stř led 09, 2008 22:11
od Kool55
ferino28 píše:Ja niesom nejaky tuninngman, ale zaujala ma tato vec, narazil som na vntilator o priemere 12 cm a dokaze precerpat az 6.350 l/min. vzduchu s pretlakom 0.36 atmosfery, so zivotnostou 40.000 hodin. Len cenu neviem. Ked to clovek prepocitava tak motor o objeme 1.5 l a pri 4.200 ot/min nasaje asi 6.300 litrov, takze by to malo do tych otacok eventualne stacit. To su udaje pri napajani nomin. napatim 12 V, kebyze tam bola moznost zvysit napajacie napatie napriklad na 14 V tak by ten fan mal byt dostacujuci, co sa tyka dodavky vzduchu. Aky je vas nazor na to? Viem, ze sa to nemoze vyrovnat turbu ako takemu, ani mnostvom a ani pretlakom, avsak do klasickeho Nexia motoru by turbo asi sotva mohlo ist, a aj keby ho tam uz niekto dal tak asi by dlho nevydrzal, no tuna by sa jednalo o pretlak iba 0.36 at. co by sa asi dalo uz zniest, no a ECU jednotka by zrejme isla nejak upravit pre to turbo, ci nie? Nejake udaje pre inform.: http://www.sanyodenki.co.jp/news/2007/2 ... 120GV.html
Inac ja som nad tym tiez rozmyslal.Inspiroval ma clanok ako funguje turbo.http://www.tuning.sk/forum/viewtopic.ph ... 83139f61c3
Mam vykony ventilator rovnaky aky je v nexii a podobne, ako je v kureni len je mensi a vykonejsi.Podla mna bi to malo fungovat.Ventilator nasava vzduch a z druhej strany bi ho vypustal do trubice ktora bi viedla az do klapky.Tam bi som len vytiahol tu trubicu s krabice od vzdu.filtra.Inac vyskusal bi som vzduchovy filter aj dva hribikovy co mavaju napriklad minibajky alebo mozno aj skutre.Ak by nasavalo viac vzduchu pomocov toho ventilatora automaticky by davalo aj viac benzinu a tym aj vecie tlaky vo valcov a nakoniec viac vykonu.Vlastne bolo bi to rovnake ako orginal turbo.Sice moja nexia ma 90kw ale ak bi to fungovalo pouzival bi som to len pri obiehani.Ale otom som nechcel,najveci problem na tejto myslienke je prevod.Turbo pohanaju vyfukove plyny,ventilator elek.prud 12V ale na turbe cim viac sa prida tym viac sa turbo toci a tym veciu ma motor silu,ale ventilator sa toci jednov rychlostov.Ku odskusani ele.turba mi ostava vymysliet prevod alebo nieco podobne aby sa tocil podla toho ako pridam.Rozmyslal som nad nejakymi odpormi,potenciometrom aby ten motorcek-ventilator mal od 0 do max otacok.Na to sa spytam kamarata elektrotechnika.Ale dal by som tam asi ten potenciometer taky ake maju elek.kolobezky tam je to tak ze cim viac sa prida tym viac sa motor toci a to bi som pripevnil na klapku alebo ako sa to vola kde je natiahnute plynove lanko uz ta konecna klapka toho lanka.Tak vtedy ked pridam plynom ta posledna klapka sa bude hybat a zaroven sa bude hybat aj ten potenciometer a samozrejme sa bubu zvysovat aj otacky ventilatora a malo bi to ist.ak bi aj napriek tomu bol vzduch dodavany smerom do motora slaby co pochybujem spravil bi som prevod.na motore je este jedna kladka volna-to koleso od klukovky tam bi som dal remen a na ventilatore bi som dal to koliesko mensie tym sa ventilator zrychly a vtom pripade bi ten ventilator nebol pohanany 12V ale bi bol pohanany otackami motora Neviem za vyskusanie nic nedam.Ak si niekto mysli ze bi to malo fungovat tak napiste. Obrázek Obrázek

Napsal: stř led 09, 2008 22:19
od -peha-
Prďolkové tohle je elektrické turbo hááááá :lol: :lol: :lol: :lol:

Obrázek Obrázek

Napsal: stř led 09, 2008 22:37
od ftaxi ds
Nevyzerá to na elektrické turbo lebo tam na foto vidno remenicu !!!
Podla mňa na turbo treba rádovo vyššie tlaky ktoré žiadny elektrický ventilátor vstavatelný do auta neni schopný zabezpečiť. Takže zabudnime na elektrické turbo !!!

Napsal: stř led 09, 2008 22:43
od -peha-
Je to poháňané remenicou ale pre lepší výkon to funguje perfektne dokonca lepšie ako tie vysávače čo sa tu objavujú :lol: :lol: :lol:

Napsal: stř led 09, 2008 22:58
od JRD McLAREN
..no ..za prve...
nepise sa "bi" ale "by"..

za druhe..
uz som to spominal, ..
na "uspokojenie" a vytvorenie pretlaku v sani,
by trebalo mat ventilator o sile aspon 1900W vysavaca..
(a to by ten ekektromotor pozral vsetok vykon cez alternator,
ktory by "vedel pridat" motoru)..

jo PEHO ..hento je SUPERCHARGER...
tu sa to vola aj MECHANICKE TURBO...
je to pohanane klinovym remenom..
a narast vykonu je priblizne 30% v zavislosti od typu motora..
(oproti "normalnemu turbu")

a to stale neviem, jak xete potom obabrat elektroniku a MAP senzor..
..ta sa totizto "zblazni" a nebude ani len vedet co a ako regulovat..
..ked "zrazu" bude mat v sani miesto podtlaku, pretlak..

IVANE LOCKNI TO..