Stránka 1 z 1

při startování jen cvakne něco a nic

Napsal: úte pro 25, 2007 17:49
od obadal.rada
někdy se mi stane že když chci nastartovat, dám klíček a otočím na nastartování motorutak něco jen cvakne u motoru a nenastartuje se co by to mohlo být????? stává se to fak málokdy a jakmile se to stane tak pak už to chvíli dá zase pokoj

Napsal: úte pro 25, 2007 17:59
od Hynek
Jde o celkem běžnou závadu starteru staršího typu.To cvaknutí způsobí ovládací cívka, která by měla po přitažení jádra sepnout velké kontakty starteru. Ty na sebe z nějakých důvodů "nedosáhnou" a startér tedy nemůže pracovat. Těch důvodů může být několik. Nejčastěji jsou to silně opálené kontakty , nebo nečistoty pod "pastorkem" které brání jeho dostatečnému vysunutí a tím i sepnutí silových kontaktů. Tato závada se někdy projevuje i tak, že se sice starter rozběhne, ale pastorek není zasunut do setrvačníkového věnce.Tento moment provází kvílivý zvuk starteru, který se rozběhne do velmi vysokých otáček,protože není bržděn startovaným motorem.
Jediná možnost je starter vyndat a vyčistit ev. opravit. ;) ;) :)

dotaz

Napsal: úte pro 25, 2007 19:25
od obadal.rada
no a taková oprava muže stat kolik??

Moze to byt aj komutator.

Napsal: úte pro 25, 2007 19:29
od Vypravca
Tam, kde sa dotykaju uhliky. Moze byt odpalena cast vynutia. Ked ti to robi len raz za cas. Kotva zastane akurat na tom mieste, kde je odpalene vynutie.
Mal som takyto problem na S120. To bola loteria ci nastartujem.
Vymenil som kotvu a od vtedy O.K.
Zacni najskor cievkou. Ja to skusam, tak, ze spojim na starteri tie hrube skrutky skrutkovacom. Ak sa starter rozbehne, tak je cievka K.O. (kontakty) Ak sa nerozbehne, tak je kotva K.O.
Ked to budes spajat nezabuni VYRADIT rychlost!!!

Napsal: úte pro 25, 2007 21:03
od peco
presne toto nam robila mazda.

tiez to zacalo tym ze iba obcas a nakoniec to skoncilo roztlacanim auta :lol: :lol: :lol:

tiez sme si hovorili ze sak kym to ide na druhy treti pokus tak je to ok :oops: :oops: :oops:

mal by to byt starter ktory potrebuje repas. lebo ked sa po nastartovani zastavi v "spravnej" polohe tak pri dalsom starte to nenabehne.

Napsal: úte pro 25, 2007 21:21
od dedo.miki
Niekedy aj jadro tej cievky je zanesené a nechodí, zvlášt za studena.Inak ako už popísali.Treba rozobrať vyčistiť. Ak vyčistenie nepomôže tak výmena spínacej cievky. Ten rotor ako píšu na tomto type neodchádza ako u Škody.

Napsal: úte pro 25, 2007 21:32
od olin
taky mi to na nexii cvakalo při startování,až jsem jednou nenastartoval vůbec,výměna startovací cívky stála asi 1000 kč,radši to oprav než tě to někde nechá viset olin

Re: Moze to byt aj komutator.

Napsal: úte pro 25, 2007 21:37
od Hynek
Vypravca píše:Tam, kde sa dotykaju uhliky. Moze byt odpalena cast vynutia. Ked ti to robi len raz za cas. Kotva zastane akurat na tom mieste, kde je odpalene vynutie.
Mal som takyto problem na S120. To bola loteria ci nastartujem.
Vymenil som kotvu a od vtedy O.K.
Zacni najskor cievkou. Ja to skusam, tak, ze spojim na starteri tie hrube skrutky skrutkovacom. Ak sa starter rozbehne, tak je cievka K.O. (kontakty) Ak sa nerozbehne, tak je kotva K.O.
Ked to budes spajat nezabuni VYRADIT rychlost!!!
Není to tak jak tu popisuješ.Pokud by byl vypálený kolektor,tak by starter nepracoval vůbec, nebo jen by se jen pootočil. Ale u něj to startuje normálně , jen někdy to vynechá. To znamená, jak je výše uvedeno,vyjmout,vyčistit a pořádně promazat. S běžnou výbavou dílny a trochou šikovnosti a praxe, práce tak na tři hodiny.