Stránka 1 z 2
mlhovky
Napsal: úte pro 25, 2007 11:32
od Vlasta
Asi jsem byl hodnej a tak mi Ježíšek nadělil mlhovky. Garáže nemaje, budu se zatím na motáž připravovat alespoň teoreticky, když je ta zima. Má někdo zkušenost, jak na ně? Je tam někde ve předu u záslepek kabel, nebo ho budu muset odněkud dotahnout a co relátko?
Napsal: čtv led 10, 2008 23:19
od Jujing
fakt nikdo nevíte? taky by mně to docela zajímalo nebo už si to sám vykoumal?
Napsal: pát led 11, 2008 03:13
od Vlasta
Já nic nevykoumal, na to je příliš bídné počasí. Ležet teď pod autem na parkovišti; to bych koledoval o to aby mi sebrali jako bezdomovce, který nemá kde spát.
No a ostatní to už asi měli komplet.
Napsal: pát led 11, 2008 08:47
od seky
Tiež som nemal hmlovky,tak som ich domontoval.Nebola tam žiadna predpríprava.Natiahol som nové káble,na prístrojovke zabudoval vypínač,relé bolo súčasťou sady hmloviek.Ovládanie relé som napojil na poistku stretavacích svetiel(pri prepnutí na dialkové ,stretávacie vypnú a tým zhasnú aj hmlovky ak sú zapnuté-je to podľa vyhlášky),signalizáciu zapnutia som priviedol na kontrolku hmloviek v prístrojovke.
Napsal: pát led 11, 2008 12:59
od Richard
Jenom upřesňuji: dle vyhlášky nemusí mlhová světla automaticky zhasnout při přepnutí na dálkové. Musí jen svítit alespoň s obrysovkama a ne samostaně. Spolu s obrysovkama se mohou mlhovky i provozovat (nemusí svítit potkávačky).
Já osobně zapojuji mlhovky tak, že vezmu + kabel z obrysovek a to zapojím přes spínač na palubní desce s kontrolkou zpět na jeden z ovládacích kontaktů relé. Druhý ovládací kontakt relé dám na + kabel dálkových světel. Pak je nutné ještě přes pojistku připojit silový + pro mlhovky na spínaných kontaktech a mlhovky ukostřit. Při výše popsaném zapojení mlhovky při přepnutí na dálkové zhasnou ( vinutí relé má na obou vývodech + proto přes něj proud neteče) Je možné že malinko svítí vlákno dálkových světel protože je vlastně přes něj cívka relé ukostřena, pkud se s nima nesvítí.
Jinak ani v Nubiře, ani ve Feldě s originál zapojenýma mlhovkama nezhasínají automaticky při přepnutí na dálkové.
Napsal: pát led 11, 2008 13:39
od Ivoš
A je teda problém, když mám v noci (někdy) rozsvícené potkávačky i mlhovky (za jasného počasí)? Sedan docela blbě svítí, tak si tímhle někdy pomáhám...nemůžu se dokopat k nákupu silnějších žárovek a hlavně nevím ani jakých...jestli H1, nebo H4,nebo H7 atd....
Napsal: pát led 11, 2008 13:47
od Cudro
V Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.97 mas ziarovky H4. Vyskusaj vymenu za ziarovky s vyssou intenzitou svetla. Ja som to urobil v Evande a som celkom spokojny.
Napsal: pát led 11, 2008 13:52
od Richard
Ivoš píše:A je teda problém, když mám v noci (někdy) rozsvícené potkávačky i mlhovky (za jasného počasí)? Sedan docela blbě svítí, tak si tímhle někdy pomáhám...nemůžu se dokopat k nákupu silnějších žárovek a hlavně nevím ani jakých...jestli H1, nebo H4,nebo H7 atd....
Podle vyhlášky se smí mlhovky používat jen v mlze, silném dešti nebo sněžení
Tedy určině ne když je jasno a sucho
Ale sám to taky dělám na odlehlé silnici ještě k tomu děravé je každý Wat navíc dobrý. Většinou když narazím na protijedoucí auto je vypínám, ale potkal jsem experta s xenonama a ještě s mlhovkama v naprosto ideálním počasí
Jinak v Nubiře máš vpředu H4 (dvouvláknové) a v testu vyšly velmi dobře Tungsram +30% dokonce v některých parametrech byly lepší než Osram Night breaker. Tak je zkus. Já mám v Nubi Tungsram +60% a natažené nové dráty a teď to teprv trochu svítí
Napsal: pát led 11, 2008 23:14
od Ivoš
Děkuju, konečně vím, co mám koupit....ale je zajímavý, že i když jsou v obou autech stejný žárovky, tak mám pocit, že Kombik svítí o něco lépe...ale koupím silnější, Ještě jednou díky
Napsal: sob led 12, 2008 11:32
od Ivoš
Tak jsem dneska koupil Tungsram +60%...jedna stála 200 Kč, zkušenosti prý vynikající a když jsem to zkusil jen tak pro porovnání rozsvítit, tak je to znát (při pohledu na sílu světla)....uvidíme v noci...
Jinak kouknul jsem na ty mlhovky a řekl bych, že tam není příprava....buď tam jsou mlhovky a kabely nebo vůbec nic.
Napsal: stř led 16, 2008 14:25
od cobyll
Ivoš píše:Tak jsem dneska koupil Tungsram +60%...jedna stála 200 Kč, zkušenosti prý vynikající a když jsem to zkusil jen tak pro porovnání rozsvítit, tak je to znát (při pohledu na sílu světla)....uvidíme v noci...
Jinak kouknul jsem na ty mlhovky a řekl bych, že tam není příprava....buď tam jsou mlhovky a kabely nebo vůbec nic.
Ivoši,prosím tě,jaký příkon mají ty žárovky tungsram +60% ? Je to 60/55W (či naopak) a nebo víc? A "netopí" ti dráty ke světlům? Někde jsem tady četl,že na silnější žárovky musí být nové-silnější dráty. Že ty původní jsou poddimenzované... Taky uvažuju o koupi nových žárovek. Mimochodem: koupil jsi 3 ks ? (2 do světel a 1 do sady rezervních žárovek). Někde jsem vyčetl,že žárovky v obou světlech musí být stejné barvy a intenzity ...(ježišmarjá...já jsem tak sečtělý...
)
Napsal: stř led 16, 2008 17:57
od Ivoš
Koupil jsem 1 sadu po dvou...bylo to v jedné krabičce...kdyžtak zajdu za potencionálním tchánem a on mi prodá další
.....každopádně mají příkon 60/55Watt...další čísla jsou 12V....P43-38....H4 A1 207....a pak 513276....50440MPU....2xH4....kromě H4, 12V a 2xH4 nerozumím ničemu
....dráty jsem neměnil, ani nijak nekontroloval....to mě nenapadlo
...ale najel jsem s nima zatím asi 500 km a zatím ok....
Napsal: stř led 16, 2008 19:33
od Richard
Jo jsou klasicky 55/60W akorát víc svítí, ale žerou stejně (ale neměřil jsem to) jinak fungujou celkem OK, akorát ty vodiče a celý zapojení světel má dost velké ztráty, a tak to moc nesvítí. Nemá žádnou cenu použít žárovky např. 90/100W na původních kabelech. Mám osobně vyzkoušené, že svítí málo a žlutě. Teprve po úpravě zapojení svítí pohledově a pocitově stejně jako ty Tungsramy +60%
Úprava je to tady:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... c&start=45
a fotky jsou v galerii Nubira
Napsal: ned srp 03, 2008 21:13
od Vlasta
Tak mlhovky jsou namontovaný a tady jsou poznatky, snad se budou někomu hodit. Světla jdou přišroubovat úplně bez problémů, alespoň ty moje. Horší je to s kabeláží, ta k nim žádná nevedla. Musel jsem to natahat sám. Nakoupil jsem originál přepínač světel s vypínačem na mlhovky a relé. Výměna přepínače naprosto bez problému, k němu je kabeláž udělaná. Zacvaknul jsem relé a pojistku a následovalo cvičné zapnutí. Relé cvaklo, napětí za ním se objevilo, kontrolka v palubce se taky rozsvítila. Až potud dobré.
Zásadní problém je v tom, že ta krabice s pojistkami a relátky, co je v motoru, ta nemá vývod, kam ty kabely připojit.
Vytahnul jsem tu poslední svorkovnici a zjistil, že tam jsou takový speciální napružený kontakty. Na internetu jsem je nikde nenašel.
Neví někdo, jestli se to dá koupit? V nejhorším to na tu špičku napájím, ale nepřijde mi to až tak dobré řešení.
Napsal: úte říj 07, 2008 21:10
od Jujing
Vlasta píše:Tak mlhovky jsou namontovaný a tady jsou poznatky, snad se budou někomu hodit. Světla jdou přišroubovat úplně bez problémů, alespoň ty moje. Horší je to s kabeláží, ta k nim žádná nevedla. Musel jsem to natahat sám. Nakoupil jsem originál přepínač světel s vypínačem na mlhovky a relé. Výměna přepínače naprosto bez problému, k němu je kabeláž udělaná. Zacvaknul jsem relé a pojistku a následovalo cvičné zapnutí. Relé cvaklo, napětí za ním se objevilo, kontrolka v palubce se taky rozsvítila. Až potud dobré.
Zásadní problém je v tom, že ta krabice s pojistkami a relátky, co je v motoru, ta nemá vývod, kam ty kabely připojit.
Vytahnul jsem tu poslední svorkovnici a zjistil, že tam jsou takový speciální napružený kontakty. Na internetu jsem je nikde nenašel.
Neví někdo, jestli se to dá koupit? V nejhorším to na tu špičku napájím, ale nepřijde mi to až tak dobré řešení.
mužete mi někdo říct nebo nejlíp vyfotit kde je to relé na mlhovky jedu si v sobotu na vrakáč pro mlhovky tak bych rád z něj vymámil i to relé a páčku
jde o Nubi I