Stránka 1 z 1

hlava valcov

Napsal: ned pro 16, 2007 17:55
od Jambo
Zdravim vas ,potreboval by som poradit.Mam espero 1,5 16V a musel som demontovat hlavu kvoli prasknutemu tesneniu.Treba vymenit aj sroby hlavy a v akom poradi sa dotahuju?Dalej by som potreboval vediet kam maju smerovat zarezy na ozubenych kolach rozvodoveho remena .Za rady vopred dakujem. Obrázek Obrázek

Napsal: ned pro 16, 2007 21:51
od Rumcajz
zdar...
.. nooo stiahni si manuál k esperu (nájdeš ho na fóre ) a okolo strany 183. to tam máš pekne nakreslené čo sa týka nastavenia rozvodov (zárezy na ozub. kolesách)
.. a čo sa týka dotahovaní šróbov.. tak to máš napísane aj na balení tesnenia ( aj poradie aj doťahovacie sily)

zatím tak

ak niečo tak..

adios

Napsal: ned pro 16, 2007 22:26
od JRD McLAREN
..aaa vidim ze moje fotky maju uspech..

no..
na vackovych kolach, maju ukazovat oproti sebe ..teda "v stede oproti sebe"
spodne ma ukazovat tak ako na fotke,..
na remenici to bude takto.

Napsal: ned pro 16, 2007 22:41
od Rumcajz
alebo aj....

Napsal: ned pro 16, 2007 23:35
od Jambo
JRD McLAREN píše:..aaa vidim ze moje fotky maju uspech..

no..
na vackovych kolach, maju ukazovat oproti sebe ..teda "v stede oproti sebe"
spodne ma ukazovat tak ako na fotke,..
na remenici to bude takto.
Dakujem za rady ,to ano su to super fotky,takze ked som spravne pochopil tak tie zarezy maju byt asi takto Obrázek
tu remenicu dole som nedemontoval ale budem to musiet skontrolovat (neviem ci to uvidim zhora alebo budem musiet dat dole koleso a ten plast), uz viem aj poradie dotahovania srobov hlavy a sacieho potrubia ,este stale ale neviem ci mam dat nove sroby hlavy a ci je treba dat hlavu na frezu.

Napsal: pon pro 17, 2007 10:12
od JRD McLAREN
no..podla doporucenia vyrobcu...
by sa sroby menit mali (museli)..
ale zalezi na stave tych zmontovanych..
vacsinou sa davaju nas5 stare, ak nemaju nic poskodene..
..zavit, ci hrdza, atd..

Hlavu daj racej prefrezovat..zrovnat..
uz ked je dole, a mash kde...
poradie dotahovania uz asi mash:
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10

alebo aj toto je spravne
7 3 1 5 9
8 4 2 6 10

(podstatne je ist od stredovych smerom ku kraju)
dotahovat sa to ma na 25Nm + 60st + 60st +60st +10st
(aledbo postupne to dotiahnut na 65Nm-70Nm)
medzi tymi stupnami si daj pauzu, nech si stihne tesnenie sadnut..

rysku na remenici nahmatash aj prstom, ak tam strcish ruku..
a nasadzovani remena bacha..lebo pri 16V sa to da velice lahko
nasadit o zUb HORE-DOLE..

Napsal: pon pro 17, 2007 15:48
od Jambo
prave som bol este kupit nove tesnenie pod veko ventilov za 240 sk
a objednal som aj napinaciu kladku za 1490 sk lebo ta stara sa zasekavala a to sa menili komplet rozvody pred 14000km.
Dalej bude nove zberne vyfukove potrubie za 2900sk a lambda sonda 1200sk + tesnenia aj pod sacie potrubie,olej Esso Ultron 5W-40 a filter, uz zostava len nemrznuca chladiaca kvapalina.
Prave ze nemam kde dat tu hlavu na frezu a troska ma to aj serie ze ju budem musiet dat naspet taku aka je
Oznacil som spravne tou zelenou farbou ako maju ukazovat zarezy Obrázek

Napsal: pon pro 24, 2007 16:04
od Jambo
Poradte mi prosim niekto ako mam postupovat pri nasadzovani rozvodoveho remena

Napsal: úte pro 25, 2007 17:03
od ajofo
Ja by som chcel tiez si dat vymenit rozvody len by som chcel vediet kolko to vyjde bez prace len material.Keby ste mi mohli popisat ceny.
Chcem vymenit toto hlavne nie polske suciastky.
Rozvodovy remen:
Vsedky klatky:
Ostatne remene neviem kolko ich tam ide:
Vodnu pumpu aj s tesnenim:
Tesnenie pod veko ventilov:
Tesnenie na olejovu vanu:
Keby ste mi mohli napisat co to vsetko stoji?Dakujem!

Napsal: úte pro 25, 2007 21:02
od Jambo
ajofo píše:Ja by som chcel tiez si dat vymenit rozvody len by som chcel vediet kolko to vyjde bez prace len material.Keby ste mi mohli popisat ceny.
Chcem vymenit toto hlavne nie polske suciastky.
Rozvodovy remen:
Vsedky klatky:
Ostatne remene neviem kolko ich tam ide:
Vodnu pumpu aj s tesnenim:
Tesnenie pod veko ventilov:
Tesnenie na olejovu vanu:
Keby ste mi mohli napisat co to vsetko stoji?Dakujem!
Pozri tuto stranku www.auto-art.sk , je tam skoro vsetko. Ja chodim kupovat vsetko k jednemu tu u nas ktory to objednava tam a vzdy to mam u neho o tych 100 az 200 korun lacnejsie.

Napsal: čtv pro 27, 2007 13:03
od ajofo
Tak dnes som bol u nas v mototechne -malacky- a kupil som vsetko na vymenu rozvodov je to strasne drahe hlevne ta napinacia kladkata stala az 2350 sk a vodiaca 850 sk tak to je peniaz!!!!A tie remene vratane rozvodoveho su continental dufam ze to budu aspon za tie peniaze kvalitne suciastky. :?

Napsal: úte led 08, 2008 10:53
od robot
Ja som mal espero v oprave prd vianocami kvoli roztrhnutemu rozvodovemu remenu. Naburane len 2 vyfukove ventilya voditka+gufera ,ale oprava spojena s vymenou tepel. cidla motora, vymeny zadnych pruzin, lanovodu rucnej brzdy,rozvodovych kladiek, remena, prekruzkovania motora, olej filtra, oleja ma vysla na 25 litrikov.
A to robil chlap v garazi. Z toho suciastky zhruba 11 L. a to nepocitam este eskort vozidla cez pol slovenska domov.(5 L)
Auto i tak nejde , ako by malo. trha pri zahriati a po zahriati taktiez zle startuje. Urcite to bude v zapalovani a v zlozeni zmesi.
Chlap mi povedal, ze to mam zabehnut aspom 1000 km a potom sa vymenia sviecky, ale asi to nebude len v tom, pretoze robil nejake zasahy do rozdelovaca, ze tam vobec nebol nejaky uhlik, tak ho tam vrazil (neviem presne o co ide, lebo otvorene som to nemal)
Pokusim sa precistit tolko spominanu a premielanu klapku sania s ventilom, ako radi JRD mclarren, vymenit sviecky,rozdelovac a kable na rozdelovaci.
Avetko ma nabehane asi 120 tis. a dufal som , ze prekruzkovanim nebudem mat problemy prejst cez emisku, ale kvoli problemom s chodom motora ma asi cakaju dalsie investicie- spominany rozdelovac, mozno lambda, mozno katalyzator. Pre istotu s tym idem najskor do servisu, ci to tam nadaju nejakou diagnostikou na poradek, a potom uvidime. Mam uz nove auto(Honda civic), ale tohoto by som sa nerad vzdal za ziadnu cenu. Je to moja srdcovka a prebrazdil som s nim uz moc km na to, aby som ho hodil do srotu.
Bohu zial nemam cas sa v tom sam vrtat, ale inak verim, ze s vasou pomocou a radami, ako citam na tomto fore by som ho vysprtal do dokonalosti za pomerne kratky cas. 3 roky som donho nedal ani haka a teraz mi to vracia. Myslel som, ze mam najspolahlivejsie Daewoo v Europe..hehe