Stránka 1 z 2

ventily

Napsal: úte pro 11, 2007 23:06
od keegan.sk
zdravim... viem že tu už táto téma bola dosť rozoberaná ale predsa by som sa spytal.. pisali ste že sa kontroluje vola ventilov po 15000 km no ja som to nekontrooval dokedy som ho kupil so 118tkm a teraz mám 155tkm.. bol som lyzovať a po dialnici som siel 130 az 140 so 4mi ludmi +lyže na streche čo doteraz nikdy, aspon nie taku dlhu cestu... mohlo sa mi to teraz prestaviť? odvtedy mi motor cvrliká ked sa rozbieham.

Napsal: stř pro 12, 2007 09:16
od Rado77
Myslim ze rozstelovany ventil by bolo pocut aj pri volnobehu. Aspon ja som svoj pocul. Standardne to pri garanckach v servise nerobia, maximalne tak na poziadanie, a aj to si nauctuju cca 300 korun za pracu. Ja som si to nechal checknut v autorizovanom Carex-e, ale spravili to NA PICU !!! (pardon za vyraz, ale je vystizny) !!! Asi 2 tyzdne po nich som si skotroloval vole ventilov, a OBA VENTILY DRUHEHO VALCA MALI 0,4 !!! (pri studenom motore samozrejme). Takze ak si vies poriesit sam, urob to. Ak nie, skus najst nejaky spolahlivejsi servis a hlavne bud pri tom, ked to ten clovek bude robit ;) Hodnoty pri studenom si tu asi postrehol: saci 0.15 , vyfuk 0.3 . Este pre info, pri zahriatom motore je to saci 0.25 a vyfuk 0.4

Napsal: stř pro 12, 2007 11:40
od Bergman
Ventily se samy nemůžou přestavit, aspoň teda ne u Matíze. Jediná, ale i tak málo pravděpodobná možnost, že by ti přeskočil rozvodový řemen o zoubek, ale do jaké míry by to mělo vliv na chod motoru nedokáži posoudit, musel by se zde výjadřit nějaký mechanik. Jinak tuším že se tu někde psalo, že tu někdo nabízel seřízení ventilů (návod) krok za krokem, ale jsem líný to vyhledat.

Napsal: stř pro 12, 2007 12:01
od Hynek
Rado77 píše:Myslim ze rozstelovany ventil by bolo pocut aj pri volnobehu. Aspon ja som svoj pocul. Standardne to pri garanckach v servise nerobia, maximalne tak na poziadanie, a aj to si nauctuju cca 300 korun za pracu. Ja som si to nechal checknut v autorizovanom Carex-e, ale spravili to NA PICU !!! (pardon za vyraz, ale je vystizny) !!! Asi 2 tyzdne po nich som si skotroloval vole ventilov, a OBA VENTILY DRUHEHO VALCA MALI 0,4 !!! (pri studenom motore samozrejme). Takze ak si vies poriesit sam, urob to. Ak nie, skus najst nejaky spolahlivejsi servis a hlavne bud pri tom, ked to ten clovek bude robit ;) Hodnoty pri studenom si tu asi postrehol: saci 0.15 , vyfuk 0.3 . Este pre info, pri zahriatom motore je to saci 0.25 a vyfuk 0.4
Co to tu prosím tě píšeš za nesmysly??? Při zahřátí motoru se přece vůle na ventilech nezvětšuje :!: :!: :!: Víš vůbec proč tam ta vůle je :?: :?: :?: Ty jsi snad auto viděl z rychlíku! :D :D :D

Napsal: stř pro 12, 2007 12:28
od Rado77
To Hynek:

Daewoo Matiz Service Manual, strana 1B-11 , vypis tabulky:

COLD
Intake: 0.15 +-0.02
Exhaust: 0.32 +-0.02

HOT:
Intake: 0.25 +-0.02
Exhaust: 0.42 +-0.02

;) Navod na "serizeni" mi posielal pred casom VaclavB. Je to .xls subor tak kto ma zaujem, nech mi napise mail, je tam aj nakres.

Napsal: stř pro 12, 2007 21:17
od Hynek
Pokud si pamatuji z fyziky, tak odjakživa je teplé těleso větší než studené. Jinými slovy, teplem se roztahuje.Pokud nejsou ventily ze specielních slitin a materiálů, které se chovají opačně, je tam napsaná blbost! A na tom trvám! ;) ;) ;)

Napsal: stř pro 12, 2007 21:45
od Robert
Ajééééje :roll:

Napsal: stř pro 12, 2007 22:23
od palikx
no nerad ale jen pridam vlastni zkusenosti a doufam ze tomu bude aspon nekdo verit.
vule ventilu se paradoxne po zahrati opravdu ZVETSUJE.nevim jak je to mozne fizika mi nikdy nesla ale je to tak.pokud seridim ventily na studenym aute tak na teplym je proste vule vetsi.

ventily

Napsal: stř pro 12, 2007 23:01
od Serpico
...to palikx na teplým motoru jsou opravdu vůle větší ( a fyzika je jenom o roztažnosti kovových těles a pozor jsme v desetinách a setinách )...jinak vono jde vo to dělat je při 18°C - 22°C při teplotách například okolo nuly a nebo pod je vůle menší ( zase moje zkušenost... ) a jinak na úplně studeným motoru ( v létě je to dost problém )... a to taky chvíli trvá...mnohdy to přejedou v servisu, když má motor ještě třeba 40°C a je to zase někde jinde...
Mějte se fajn

Napsal: stř pro 12, 2007 23:24
od Habron
Když se hliníková hlava vlivem tepla natáhne vo dva centimetry a ocel ze které jsou ventily se vlivem tepla natáhne jen vo jeden cenťák, tak jak se vlivem tepla změní vůle.

Správě, zvětší se o jeden cenťák.

Prostě je to dané nestejnou teplotní roztažností materiálů, ze kterých je motor.

PS: Hynku, se mi tak zdá, že Vy jste ten motor snad neviděl ani z pendolina.

Napsal: čtv pro 13, 2007 08:20
od keegan.sk
ahoj... no dozvedel som sa tu dosť vecí len akurát to nie či to cvrlikanie bude tymi ventilmi... ??? alebo niečim iným?

Napsal: čtv pro 13, 2007 08:30
od Hynek
Pokud jsi neměnil benzin, stačí jiná pumpa, pak jsou to s vysokou pravděpodobností ventily. Zařaď při jízdě těžší stupeň a přidej plyn.Pokud to jsou ventily, měl by zvuk notně zesílit. Ale pozor! Ventily mají charakteristický klepavý cvrlikot. Pokud jsi je nikdy neslyšel, tak raději zajeď do jakéhokoliv servisu k posouzení.

Napsal: čtv pro 13, 2007 08:35
od Hynek
Habron píše:Když se hliníková hlava vlivem tepla natáhne vo dva centimetry a ocel ze které jsou ventily se vlivem tepla natáhne jen vo jeden cenťák, tak jak se vlivem tepla změní vůle.

Správě, zvětší se o jeden cenťák.

Prostě je to dané nestejnou teplotní roztažností materiálů, ze kterých je motor.

PS: Hynku, se mi tak zdá, že Vy jste ten motor snad neviděl ani z pendolina.
No to jsem fakt neviděl! Že by se hlava po zahřátí "natáhla o dva centimetry".To jsem fakt neviděl a rád bych se na takový motor podíval. A ventily taky o "cenťák"!!! To teda musí být rachot! :roll: :roll: :lol: :lol:

Napsal: čtv pro 13, 2007 08:51
od Rado77
To bol zrejme len fyzikalny priklad... :) Ale naozaj - ked som si nastavoval ventily, zmeral som ich najprv pri horucom motore a boli velke. Tak som pockal, zatial som riesil ine drobnosti, a potom som zmeral vole znova uz pri studenom a boli mensie. Ale aj na tom studenom som mal na druhom valci saci & vyfuk 0.4! (vdaka mechanikovi autorizovaneho servisu !)

Napsal: čtv pro 13, 2007 08:55
od Habron
Hynek píše: No to jsem fakt neviděl! Že by se hlava po zahřátí "natáhla o dva centimetry".To jsem fakt neviděl a rád bych se na takový motor podíval. A ventily taky o "cenťák"!!! To teda musí být rachot! :roll: :roll: :lol: :lol:
Vážený pane, to byl samozřejmě jen příklad, vzhledem k tomu, že jsem přišel v jedenáct z firmy, tak jsem neměl už náladu propočítávat o kolik setin milimetrů se změní rozměry jednotlivých součástí motoru v závislosti na jeho oteplení.

Přeberte si to jak chcete.