Stránka 1 z 1

EGR (vsetko o EGR)

Napsal: sob pro 01, 2007 09:48
od Rado77
Ahojte,

v niekolkych temach sa spominal EGR ventil. Nakolko je tato vec problemom najme Matizov II (svieti kontrolka "Check"), zasluzi si podla mna samostatnu temu, kde by bolo zosumarizovane vsetko podstatne. Co zatial viem je to, ze sluzi na navrat casti splodin a ich znovuspalenie vo valcoch. Tieto splodiny pridava do sacieho potrubia. Matiz I ma EGR podtlakovy, Matiz II elektromagneticky. Na obrazkoch (Radove materialy - snad sa nenahneva) su pohlady na EGR (Matiz I). Sipkami su vyznacene ale 2 ventily, EGR by mal byt ten spodny z nich. Mna by ale zaujimalo, ake mate skusenosti s jeho cistenim + s cistenim celej tej sustavy. Prepojene su hadickami a predpokladam ze splodiny sa vracaju tou kovovou rurkou hore... Dalej by ma zaujimalo, ci ma ta kovova rurka nejake tesnenia, ci sa zvyknu po demontazi poskodit atd....Skratka vsetky informacie sa zidu.

Obrazky (Matiz I):
http://imajr.com/EGR1_508813
http://imajr.com/EGR2_508814

Podla "autodily krc" je to ten spodny ventil na obrazkoch vyssie (Matiz I). Ten cely system ma este volaco, oznacene na tomto obrazku modrou sipkou:
http://imajr.com/EGR3_508852

A tu je schema na Matiz II:
http://imajr.com/EGR4_508859

Jo, a tu su linky z nasho Matiz fora, kde sa EGR spomina (aby ste nemuseli hladat):
https://www.chevroletclub.cz/search.php?mode=results

Majte sa

Rado77

Napsal: úte pro 04, 2007 14:11
od Mikeš
Ahoj

Tak zkusenosti s cistenim EGR ventilu a tech veci okolo zatim nemam :lol: .Dokud to nebude nutne tak se v tom hrabat radsi nebudu :D . To "neco" na tom tretim obrazku oznacene modrou sipkou bude nejspis MAP senzor-snimac tlaku v sacim potrubi...

Napsal: úte pro 04, 2007 14:15
od Rado77
Nie nie, MAP je inde (na lavej hornej strane nad motorom, prichyteny o kasnu)... toto bude ina vecicka....

Napsal: úte pro 04, 2007 14:36
od alvin
mne to vysvetľoval ten kolega,čo ho spomínal v suvislosti s EGR ventilom v téme o tesnení pod sacím potrubím,že ten ventil sa hlavne zanáša,pri podtáčaní motora,teda pri jade na nizke otáčky a vyšší prevodový stupeň,vtedy dochádza k nedokonalému spaľovaniu a tvorbe usadenín,preto pomáha občas voz na diaľnici prehnať,aby vypálilo všetky nežiaduce usadeniny...

Napsal: úte pro 04, 2007 14:46
od Rado77
Ano, tento sposob "prehnat auto" vraj pomaha. Ja by som ale rad vedel, ci to niekto aj sam rozoberal & cistil, fotky by boli uplne idealne. Konkretne u Matiza I by ma to zaujimalo, kde je EGR podtlakovy. Chystam sa na to az na jar, ale chcem byt pripraveny, aby ma nieco nezaskocilo, kedze auto potrebujem funkcne kazdy den. Sice bez EGR by sa zrejme dalo jazdit (zaslepenie hadic), ale nemam odpor, ktory by sa mal pouzit miesto ventilu (alebo lepsie povedane namiesto tej vecicky, oznacenej modrou sipkou, do ktorej sa pripaja aj konektor tusim) a navyse sa do elektriky nerad pustam. Uvidime este co na to ostatni... Uz chapem rozdiel medzi EGR u Matiza I a Matiza II....schema na Matiz II ukazuje, ze u Matiza II je len 1 komponent v ramci EGR sustavy, a u Matiza I su 3 komponenty: EGR ventil, ventil nad nim a ten bazmek, do kt. ide kabel

A tu je to v scheme, ktoru som na webe vykopal, jedna sa o starsi standard Chrysler/GM, pouzity v Matize I:
http://imajr.com/EGR_schema_523094
V zasade ukazuje, ze ta vec, do ktorej ide kabel je solenoid a ten druhy bazmek nad EGR ventilom je nejaky ventil vyrovnania spetneho tlaku.

Napsal: sob pro 08, 2007 16:40
od Rado77
Aj tu je to trochu vidno : http://imajr.com/Klapka_EGR_531673

PalikX ale hovoril, ze ta vec, do ktorej ide el. kabel a dve hadicky je nejaka membrana, ktora sa stara o otvaranie/zatvaranie EGR ventilu. A ked sa ta membrana vnutri poskodi, tak sa obcas EGR nezavrie a potom motor trochu klepe. Skoda, ze je zima, hned by som sa do toho pustil a nafotil by som vsetko

Napsal: pát pro 21, 2007 20:45
od Rado77
A hla, obrazky EGR z Rumunskeho service manualu:
http://imajr.com/egr_568599

Napsal: pát led 04, 2008 11:36
od Rado77
Zaslepenie EGR a otazky (hlavne PalikX sa dufam chyti). Nakreslil som komplet schemu EGR a farebne vyznacil, co ma zaujima: http://imajr.com/EGR-ALL-599415 . Moje otazky - ako zaslepit EGR? Stacilo by vsetko ponechat a iba zablendovat zelenu hadicku? A dlasia vec je oznacena zltou, tu by som potreboval vediet, ktorym smerom cez tu kovovu ruku prudi, ci do nej, alebo z nej do sacieho potrubia.

Napsal: pát led 04, 2008 11:46
od Ivoš
Zkušenost mám, nicméně podle toho schématického obrázku toho moc nepopíšu....Nicméně to bylo asi takhle:

Sundal jsem čepici EGRu (na schématu tuším ten spodní hříbek)...jsou tam 2 díry - kulatá a obdélníková....podle EGR jsem si obkreslil tvar na kus plechu, vyvrtal jsem do něj díry na šrouby a tu kulatou díru...obdélníkovou jsem nevyřezevával - ta se zaslepuje....potom jsem nasadil plíšek na EGR a na něj nasadil čepici toho "hříbku"....podle schématu vede z toho spodního "hříbku" hadička směrem nahoru (ta modrá...je nastrčená na takovém "trnu...zkrátka nějakém vývodu z EGR...tak ten trn jsem zaslepipl izolepou, aby byl neprůchozí....no a nasadil jsem pak zpět tu hadičku a bylo hotovo (montáž EGR zpět na své místo ani nepíšu, to je jasný)....a od té doby je klid...auto při noze z plynu neskáče a je to pohoda...dělal jsem to někdy v červnu na Nubira Sedan 2,0 litr....bohužel fotky nemám... ;

Napsal: pát led 04, 2008 11:59
od Rado77
Tak potom by mozno slo vsetky EGR komponenty vyhodit, vsetko zaslepit a nechat iba na kabli ten elektro ventil, aby ECM nepindalo...?

Napsal: pát led 04, 2008 12:04
od Ivoš
Jo to já už nevím....jsem laik a moc tomu nerozumím....víceméně jsem to udělal podle toho, jak mi Palikx a Petrm poradily na srazu....podle toho jsem postupoval a taky pomohl instinkt....víc bohužel nevím. :(

Napsal: pát led 04, 2008 12:43
od Rado77
No uvidime, ci sa este ozvu na tuto temu, idealne riesenie by to bolo vyhodit prec uplne ak sa da... Inak diki za rady, aspon uz viem, ako na to. Este by ma ale zaujimala ta kovova rurka, co ide do sacieho potrubia, ci nou prudi smerom do EGR sustavy , alebo z EGR do sania...

Napsal: pát led 04, 2008 17:12
od Rado
Na mojom sme to zablendovali vyrobenym tesnenim miesto povodneho uz na vystupe z hlavy valcov.
A ta kovova rurka... v nej prudia spaliny smerom do sania.
Ked to bolo rozobrate tak bola skoro nepriechodna kolko tam bolo bordelu.

Napsal: pát led 04, 2008 17:49
od Rado77
Jo a nejake fotky EGR su v nasom z albumov: http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... iePotrubie , prip. v inom albume