Stránka 1 z 1
Brzdový buben
Napsal: ned lis 11, 2007 20:58
od lanos2000
Poraďte prosím, jak sundat brzdový buben. (nemam ABS)
Díky Honza
Napsal: stř lis 14, 2007 21:47
od palikx
to je dotaz jako blazen
jsou tam 2 druhy
1 po sendani kola je tam videt krizovy sroubek ten se povoli a buben srazi kladivem
2 po sendani kola neni nic videt jen stredova poklicka.ta se musi sklepnout.Pod ni je vazelina a matka zajistena zavlackou.zavlacku vyndat matku povolit a vyndat matku podlozku a lozisko.Potom srazit buben.pri montazi se musi vymezit vule loziska matka se dotahuje jen lehce v podstate rukou a klicem jen na dirku pro zavlacku
Napsal: sob lis 17, 2007 06:21
od lanos2000
pro mne je platny postup 2.
Vse probehlo jak popisujes az po samotne sundani bubnu. Jde mi prave o toto:
palikx píše:....Potom srazit buben.....
Ale jak?
Tedy samotny buben by asi problem nebyl. Problem je v tom ze pred bubnem je jakysi kovovy krouzek (byla v nem napasovana poklicka), se kterym kdyz otacim tak se mi otaceji diry se zavity za bubnem. Tento krouzek musim sundat nez se dostanu k samotnemu sundani bubnu. Problem je jen v tom, ze neni jak. Sklepavani kladivem moc nepomohlo, stahovakem neni za co vzit. Co s tim? Vzit vetsi kladivo?
Napsal: sob lis 17, 2007 21:32
od palikx
aha.tak ted jsem uplne mimo a vubec jsem nepochopil o cem je rec.
jak jsem napsal bubnu jsou 2 druhy.
1 po sendani kola je videt stredova poklicka a mezi 2 mi srouby na kola je maly sroubek ktery se musi povolit.potom se asi deje to co popisujes buben stoji a stred vcetne direk se zavity se muze volne otacet.i v tomto pripade se musi vzit pomerne velke kladivo a klepat na hranu bubnu z jedne strany a z druhe ho tlacit take ven.drzi za pakny a musi se ti podarit prevleknout buben pres pakny.
2 druh bubnu po sendani kola jsou videt jen 4 diry a stredova poklicka.ta se vyklene a jak jsem napsal povoli matka a vynda i lozisko.potom opet velke kladivo a klepat na hranu bubnu a z druhe strany tlacit rukou a opet prevleknout pres pakny.
doufam ze si rozumime a pokud ne musim vyrobit nejake fotky.
Napsal: ned lis 18, 2007 20:18
od lanos2000
Jo rozumime si. Mam ten buben kdy po sundani kola se odsroubuje jeste maly sroubek. Po vyndani toho maleho sroubku muzu otacet stredem spolu s dirkama se zavity.
Co vsechno sundam kdyz budu postupovat jak popisujes? Buben, stred i ty dirky se zavity?
Problem bude asi v tom, ze zatim jsem vzdy delal jen auta se zadnim nahonem a tam se stahuje jen buben. Dirky se zavity zustavaji vzdy na miste. Tady mi to prijde jako neoddelitelny celek a tak jsem trochu nejisty a velke kladivo jsem zatim nepouzil.
Napsal: ned lis 18, 2007 20:42
od miso1
No isiel si nato dobre treba fakt len to kladivo a z vnutornej strany od auta udierat postupne kolom do kola udierat pripadne si tam este zaloz srobovak a malo zapac a udri
lanos2000 píše:Jo rozumime si. Mam ten buben kdy po sundani kola se odsroubuje jeste maly sroubek. Po vyndani toho maleho sroubku muzu otacet stredem spolu s dirkama se zavity.
Co vsechno sundam kdyz budu postupovat jak popisujes? Buben, stred i ty dirky se zavity?
Problem bude asi v tom, ze zatim jsem vzdy delal jen auta se zadnim nahonem a tam se stahuje jen buben. Dirky se zavity zustavaji vzdy na miste. Tady mi to prijde jako neoddelitelny celek a tak jsem trochu nejisty a velke kladivo jsem zatim nepouzil.
Napsal: pon lis 19, 2007 20:20
od palikx
jasne tak ted uz mi to nejak prislo do hlavy.je to opravdu jen o tom vzit vetsi kladivo.ale tak nejak s citem aby jsi buben neurazil(casto se to bohuzel stava)
jo a jeste pred tim povol rucni brzdu(myslim na matce u rucky ze vnitr auta)
Napsal: pon lis 19, 2007 20:44
od Habron
A nebo vzít velikej tříramenej stahovák a stáhnout to hrubou silou. Většinou to pak odnesou gumičky na prasátkách, pružiny a někdy se ohne nějaký ten samostav.
Napsal: sob lis 24, 2007 08:01
od lanos2000
Děkuji všem za reakce a rady.
Přiběh bubnů skončil tak, že jsem v důsledku nedostatku času (blížil se konec termínu pro opakovanou technickou) a notnosti mít auto zase v pořádku využil toho co jsem již dlouho neudělal. Dal jsem auto opravit do autorizovaného servisu.
Hlavní motivací byla rychlost opravy. Tento cíl bohužel nebyl naplněn. Servis čekal na dodání bubnů skoro týden a termín opakované technické jsem prošvihl. Na dotaz, proč jim to tak dlouho trvá, vždyť bubny si umim koupit sam a můžu jim je rovnou dovést, mi bylo odpovezeno ze jimi dodavane náhradní díly jsou velmi cenove výhodné. No byl jsem zvedav na tu cenovou výhodnost a takto to dopadlo.
Bylo účtováno:
2 x buben za ........... 1 052
2 x brz. váleček za...... 442
brzdove celisti za ........875
cistic brzd za ..............135
odrezovac za ...............47
Brzdova kapalina .........73
práce .......................1170
(uvedené ceny jsou bez DHP, takže ke všemu + 19%)
Závěr:
příště ten buben rozmlátím, servu stahovákem a uz se nebudu starat o to ze neco poskodim, protoze z puvodnich brzd tam toho opravdu moc nezustalo. Pri vymene skoro vseho jsem stale jeste cenove v plusu, protoze dily mi uctovane sezenu za stejnou cenu ci za polovic a to vcetne DPH. No a za tyden to mam taky.
Jeste jednou diky vsem.
Honza
P.S.
a to vubec neuvazuju variantu, ze neco z toho je puvodni a bylo jen uctovano a ne namontovano. A temer prazdnou nadrz uz radci vubec neresim.
Napsal: úte lis 27, 2007 18:16
od palikx
Koukam spokojeny zakaznik.
to je skoda ze jsi to nakonec vyresil takto.Opravdu na tom nic nebylo a jestli jsi chtel menit komplet brzdy tak si mel vzit velkou palici hned.
no skoda
Napsal: stř led 09, 2008 17:41
od dogimanke
na bubne je taka mala dierka a ked ju nastavis do vodorovnej polohy na lavu stranu sa zo srubovakom treba nahmatat maticu a treba uvolnit celuste . Tie sa po case roztahuju a drhnu na rihe na kraji bubna
Napsal: stř led 09, 2008 20:21
od vojtasUL
Já na tom byl podobně s technickou a zadníma brzdama... Tim že jsem skoro furt v práci tak na to nebyl čas a honil sem to pak na poslední chvíli
S mojí smůlou jsem to hodil do Chevrolet servisu u nás v Ústí nad Labem a málem sem se skácel když mi řekli cenu
2000 za vyčištění a přitáhnutí ani nevim čeho a 4 hodiny práce. Navíc když sem od tamtud odjížděl tak jsem nemohl nastartovat, prej jim začal blbnout imobilizér
a výměna cívky by vyšla asi na 600 i sprací. Opravdu luxus
navíc mě pak ještě skásli na technický o 250 za opakování
a stejně kvůli brzdám a ještě něčemu co tam minule nebylo ten technik držkoval
tak mě to stálo další 2 kila abych vypadnul se samolepkou OK
no super technická
Napsal: úte čer 17, 2008 21:58
od Igi
vojtasUL píše:... navíc mě pak ještě skásli na technický o 250 za opakování
a stejně kvůli brzdám a ještě něčemu co tam minule nebylo ten technik držkoval
tak mě to stálo další 2 kila abych vypadnul se samolepkou OK
no super technická
Pozerám, ze nie som sám s rovnakým problémom. STK som nepresiel kvoli zadným brzdám a rucnej brzde. Ani nie kvoli slabému brzdeniu, ale pomeru brzdného úcinku L vs P zadné koleso 2:1. No a tiez tam videl vytecenú kvapalinu zo serva, ktorá tam vobec nebola. Je to mastný flak od prevodovky ten sa zvacsuje rýchlostou 0,5cm rocne. Ale inak bol celkom férový a dal do stredných závad iba rucnú brzdu a o 30 dní dovidenia
Re: Brzdový buben
Napsal: stř čer 18, 2008 21:25
od idik
Nabuduce ak budes chciet dat dole bubon tak skus z 2mi kladivami buchnut oproti sebe, vzdy trosku pootc a buchni naraz.Mne to zvzklo pekne zoskocit.
Napsal: pon čer 30, 2008 18:56
od Roody
No to co tady čtu, panečku to čumim. Asi budu mít něco špatně. Já mám bubny se středovou maticí a sundal jsem je RUKOU. Uchopil jsem buben v pozici čtvt na devět a tahem sundal. Bez úderu. A oba.