Stránka 1 z 3
Porucha CD měniče v záruce - poraďte
Napsal: pát lis 09, 2007 08:38
od Jura
Ahoj lidi, prosím o Vaše zkušenosti a rady.
Mé auto je ještě do února v záruce. Asi před rokem se začaly zasekávat CDčka v CD měniči - typicky když jsem chtěl přehodit na jiné CD, na displeji se ukázalo číslo dalšího CD, ale fakticky výměna neproběhla a začal svítit CD Error. Rádio fungovalo normálně. Když se nechalo rádio alespoň půl hodiny vypnuté (za jízdy bez panelu nebo auto na parkovišti), tak po zapnutí klíčku většinou měnič zachroustal a CDčka si porovnal a fungoval opět normálně.
Při minulé garančce v servisu mi řekli, že za to můžou vypalovaná CDčka, že se musí používat jen originální. Sice jsem opáčil, že v návodu je CD-R i CD-RW, ale dobrá, zkusím to. Chvíli to dělalo dobrotu, ale začalo to zase letos v létě, hlavně cestou do Chorvatska, a to fakt nasere. Takže origo-neorigo, všechno na levačku. Navíc, kdy ž se Vyndalo po delší jízdě CDčko z měniče, bylo horké, že se skoro nedalo udržet v ruce. Minulý týden se tam sekla 2 CDčka definitivně. Kontroky na měniči blikají a nic víc to nedělá. Dneska jsem dával auto na kontrolu po 60000km a kromě vadného palivoměru jsem žádal i řešení poruchy CD měniče. No a zase - prý že tam nesmí přijít pálená CD, že když to pošlou do Maďarska na opravu, že se to vrátí neopravené a dají k úhradě i dopravu (cca 1600Kč), pokud zjistí, že tam byla neorigo CD. Já na to, že v návodu není zakázáno, ale je naopak jejich používán povoleno. No, prý je to kvůli autorským právům, že se pálená nesmí používat. Já na to, že si jako vlastník origo CD mohu legálně pro svoji potřebu udělat 1 kopii CD třeba pro případ, že se mi to zasekne v CD měniči. No a pak už jen krčili rameny, že oni víc nezmůžou.
Jsem dost naštvaný a prosím Vás o rady a zkušenosti - máte taky někdo podobný problém s orig. CD měničem? Jak mám postupovat při jednání se servisem, pokud se vyplní hrozby, že to neopraví a budou požadovat úhradu postovného? Mám kontaktovat importéra, ať k tomu zaujme stanovisko? Mám jim doporučit jiného záručního opravce Blaupunktů? Opravil by to vůbec jiný servis Blaupunktů, když na tom Blaupunktu je napsáno jen Chevrolet?
Poraďte, prosím, prosím, prosím!!!
Napsal: pát lis 09, 2007 09:29
od martincakl
Autorský zákon ať do toho nepletou...Samozřejmě máš pravdu,že jako vlastník originálního CD si můžeš pro svou potřebu udělat kopii....,což právě pro použití v autě je ideální řešení,neb si nedokážu představit že bych v létě v autě nechával originální diskografii Pink Floydů...,Jethro Tull....atd.
Mimo to vypálená CD a originální CD se v principu neliší (pokud pominu to,že originální CD jsou lisovaná...).Nenech si to líbit...pravda je na tvé straně.
Ovšem ještě bych zkusil CD vypálená na jiné mechanice...může se stát že máš špatnou vypalovačku,která dělá chyby...a CD měnič by to potom opravdu nemusel korektně načíst.Pokud je závada plně mechanická,pak máš opět 100% pravdu ty...zde se opět originální a vypalované CD ničím neliší a musí splňovat danou normu a standard...
Napsal: pát lis 09, 2007 09:43
od Ivoš
Jejich argumenty jsou dost úsměvné....vyzkoušej CDčka jak říká martincakl a když bude vše OK, obrať se přímo na importéra Chevroletu. Ze své zkušenosti mohu říct, že jednání se urychlí a bude to mnohem jednodušší. Bohužel někteří servisáci si myslí, žesežrali moudrost...
Jednou jsme čekali na zpětné zrcátko asi měsíc, pak došla trpělivost, následoval telefonát přímo na importéra do ČR a zrcátko bylo do 3 dnů v dílně servisu
Jinak v případě nějakých problémů s autem po záruce zajeď do KoreCaru v HK. Je to bývalý dealer Daewoo...nyní dělá Hyundai, ale pokud vím, tak mu tam jezdí zástupci všech Korejců
Napsal: pát lis 09, 2007 09:43
od Rastos
Svetove automobilky taketo veci riesia vymenou kus za kus.
1. Je tvojou vyhodou, ze v navode nie je ziadne upozornenie.
2. Vyborny argument, ze napalit si mozes pre svoju potrebu a pouzivat.
3. Odporucam napisat slusny list s jednoduchym oznamenim, ze ich ziadas o opravu CD-menica v zaruke. Zatial nepouzivat vyssieuvedene argumenty, pripadne len ze CD menic bol pouzivany v sulade s navodom na obsluhu. Korespondenciu odkladat.
Napsal: pát lis 09, 2007 09:46
od Ivoš
Rastos píše:Svetove automobilky taketo veci riesia vymenou kus za kus.
1. Je tvojou vyhodou, ze v navode nie je ziadne upozornenie.
2. Vyborny argument, ze napalit si mozes pre svoju potrebu a pouzivat.
3. Odporucam napisat slusny list s jednoduchym oznamenim, ze ich ziadas o opravu CD-menica v zaruke. Zatial nepouzivat vyssieuvedene argumenty, pripadne len ze CD menic bol pouzivany v sulade s navodom na obsluhu. Korespondenciu odkladat.
Přesně tak, jak říká Rastos...drž se při korespondenci striktně návodu k použití....korespondenci veď pokud možno přímo s importérem...je to přece jen de facto nadřízený všech servisů a showroomů Chevroletu
Napsal: pát lis 09, 2007 10:07
od Jura
Pánové, díky za dosavadní rady. Jsem rád, že mi dáváte za pravdu. Nerad nikde vysírám, ale nasr.t na hlavu si taky nechci nechat.
Ta CDčka jsou pálená na různých mechanikách, všechno ale na mých dvou počítačích. Vypaluji jen výjimečně, vždy pálím hudbu max. 8x, většinou na média Verbatim. Doma mám starší věž Philips s měničem na 3CD a děti mají nějkou srágoru (myslím Thomson) asi za tisícovku. Všude všechny ty CD bez problémů hrají. Každé problémové CD bych vyhodil a udělal si kopii novou (vlastně ano, jednou doma jedno nehrálo - médium Euroshopper kamarád pálil 52x rychlostí a to se dost se muzika sekala. Tak uvidím, co mi řeknou v servisu. Jedná se o VK Auto v Hradci Králové. Dosud jsem s nimi (resp. s panem Červinkou, který tam vede servis) neměl sebemenší problém. Jen škoda, že odešel do Náchoda do autosalonu Dědek pan Petr Hanuš, který byl dříve prodejcem ve VK Auto, když jsme tam auto kupovali. To je profesionál, nedivím se, že ho u Dědka přetáhli na svou stranu.
Tak myslíte, že mám počkat na výsledek "opravy"? A potom teprve se začít vzpouzet, že?
Á propó - máte (nebo měl jste) někdo podobný problém?? Jak se to řešilo??
Napsal: pát lis 09, 2007 13:53
od Ivoš
No jestliže máš auto teď v opravě, tak vyčkej na výsledek a pokud budou vést podobné řeči i potom, nebo třeba, že budeš muset zaplatit nový changer, tak se obrať na dovozce. VK Auto je i u nás Pardubicích, ale nepřišel jsem s nimi do styku. Když jedem doservisu, tak tam, kde jsme (obě) auta koupili, tj. KoreCar - Hradec Králové a Pardubice...náhr. dílů dost i na Daewa a jsou vstřícní.
Jinak jak popisuješ pálení CDček, tak by to mělo fungovat bez sebemenšího problému. Já pálím 16x rychlostí a nemám problém..nemáme sice changer, ale klasické rádio s CD přehrávačem v Kombiku, ale nikdy problém...koneckonců někde jsem četl (a mám pocit, že to bylo i v recenzi na bazarovou Evandu - sekce Evanda tady na fóru), že rádio Blaupunkt resp. CD Changer měl obdobné problémy, jaké popisuješ....Oproti tomu moje kamarádka má v Renaultu Laguna changer od Sony a už mnoho let v pohodě....Blaupunkt asi něco zanedbal
Napsal: pát lis 09, 2007 19:58
od Krtek
Pokud i dobře pamatuju tak škodováckej blaupunkt nedokázal přehrát ani originály s nějakou novou ochranou která pak musela bejt díky soudnímu rozhodnutí zrušená a ty CDčka stažený z prodeje. Chvála bohu za takovýhle šunty
Napsal: pát lis 09, 2007 22:59
od Jura
Hm, tak jsem pročítal návod a zjistil jsem, že tam bohužel nic o CD-R ani CD-RW není. Hovoří se tam všude pouze obecně o CD disku o průměru 12 cm, cituji z tabulky technických údajů: "CD formát - 12cm disk" Ani na vpředu na rádiu není nic o "CD-R/RW compatible. Ale bez problémů je všechny přehrává, problém je určitě v hardwaru. Teď, když mám místo rádia jen velkou díru, zkoumal jsem, odkud by mohlo pocházet to horko, které ohřívá čelní panel autorádia, klimatizace a disky v měniči - a ejhle, vše okolo díry po rádiu je chladné či mírně vlažné (podsvícený dislej klimy). Takže topilo to rádio a to dost značně. A na hlasitost 8 ten zesilovač zase tolik práce neměl, aby se přehříval. Tak jsem zvědavý, kdy rádio přijde z Maďarska a s jakým výsledkem. Jo a pro úplnost - dnešní servisní prohlídka po 60.000 km mě stála 10.074 Kč, a to jsem dodal svůj olej a neměnili filtr klimatizace, protože byl dobrý a na zimu to nemá velký smysl. Měním jej v rámci prohlídek častěji, než se stačí zacpat svinstvem. No, trochu mě ta cena překvapila, čekal jsem trochu míň.
Napsal: pát lis 09, 2007 23:15
od Rastos
Asi menili i rozvody, nie?
Napsal: ned lis 11, 2007 20:47
od Jura
Rastos píše:Asi menili i rozvody, nie?
Jasně, kromě filtru klimy vše, co je předmětem prohlídky po 60.000km - rozvody (bez vodní pumpy), "klínový" řemen, svíčky, brzdová kapalina, olej, ol. filtr, kontrola všeho ostatního, měnili jakousi urezlou objímku krytu výfuku (v ceně 10 korun). Olej jsem dodal svůj (Mogul Racing 5W40 API SL/CF). I tak jsem nějak v duchu čekal míň. No a navíc teď zatím jezdím bez toho rádia - děsná nuda.
Napsal: ned lis 11, 2007 22:37
od Ivoš
Nás jen rozvody + pumpa stály cca 7000 Kč....takže ta cena myslím odpovídá. Každopádně je to pořád docela pěkná částka proti autům jiných značek.
Napsal: čtv lis 22, 2007 21:15
od Jura
Tak lidi, mám nový rádio. Nakonec z Maďarska přišlo nové. To staré, rozbité tam ale ještě servis neodeslal a prý pokud to centrála v Maďarsku neuzná jako záruční výměnu, to nové rádio stejně zacvaká zdejší servis. Tohle nové prý stojí 9.000 bez DPH. Moc tomu celému nevěřím, ale pro mě je podstatné, že je můj problém vyřešen a mám zase muziku. Každopádně děkuju všem za rady a pomoc. Čau J.
Napsal: pát lis 23, 2007 07:30
od Ivoš
No tak bezva, tak ať dobře hraje a už bez poruch
Napsal: sob lis 24, 2007 18:47
od JRD McLAREN
..pocuj a mal si radio Blaupunkt ..??
a menicom na 5 CD ..???
..ak hej.. tak mne sa zaseklo uz asi 6x..
ale vzdycky som ho rozobral..nasteloval jedno kolecko, ltore preskakuje o zub..
a zase to chvilu hraje...
TIE ORIGINAL RADIA SU PROSTE NAPI....