Stránka 1 z 2

dotaz na cidla

Napsal: pát říj 26, 2007 07:09
od kitt2002
Ted sem zmeril spotrebu a vychazi krasna 11l. Rad bych vedel, kde najdu cidlo teploty motoru(budik ukazuje pul dilku pred Pulkou), a taky treba lambda sondu. Jestli to zatim pujde nejak vycistit. Diagnostika by byla lepsi, ale v Plzni bud nemaj presne ten konektor, nebo ji maj za 1200 kc. Hledal sem tu ve foru, ale nic,co sem nasel, mi moc nepomohlo. Dik Kitt

Napsal: pát říj 26, 2007 09:20
od Richard
Kitte, čidla teploty jsou 2 jedno pro budík a jedno pro ř.j. Těžko poradit takhle na dálku. Vysoká spotřeba má mnoho příčin. Já se svým 2,0 jezdím v průměru za skoro 2 roky 8,7.
Tak že:
-přibržďování brzd - poznáš to tak , že když jedeš a dlouho nebrzdíš, máš horké kotouče (osahat středy disků u šroubú)
-vzduchový filtr + čidlo teploty nasávaného vzduchu
-svíčky a kabely
-termostat (motor je podchlazený- Když jedeš v zimě dlouho z kopce spadne ti ručička teploměru?) Dá se i zkontolovat takhle: nastartuješ studené auto a kontroluješ rukou zda ta hadice do chladiče (nad agr.klimy a serva) je studená až do doby, než je na budíku ta cca půlka, pak by se měla náhle skokově ohřát. Pokud je vlažná, teplá, horká je v háji termostat
-lambda - změřit pokud dává špatné informace svítí CHECK
-děravý výfuk
-styl jízdy, i když mě osobně se zdá, že když jedu rychleji je spotřeba menší,než když to "žudlám"
Diagnostika poruch je v tom anglickém servisním manuálu ale bohužel anglicky

Napsal: pát říj 26, 2007 14:31
od dedo.miki
4idlo teploty nájdeš tak že ked odpojíš to k budíku tak ti spadne ručička a to druhé je k riadiacej jednotke.Ak dáva zlú informáciu tak môže motor dostávať viac paliva(AK dáva ,že je studený).

Napsal: pát říj 26, 2007 17:07
od kitt2002
Termostat, filtry, svicky atd jsou vymeneny. Ted Jedna se mi o to, kde najdu ty cidla teploty pro RJ. Take lambdu, ikdyz mi service nesviti, tak by mohla byti ok. Spis si myslim, ze cidlo ukazuje studeny motor a jde tam moc paliva, ale kde ho najdu...Nechci poodpojovat konektory a pak bez nich startovat :) Jeste se mi RJ prepne do nakyho nouzovyho rezimu a budu muset resetovat RJ.

Idealni by byla diagnostika, ale uz sem byl ve 3 servisech ,ale nemeli ten blbej atyp myho konektoru. A u Opelu davat 1200,- se mi moc nechce, ikdyz by se to mozna vyplatilo

Napsal: ned říj 28, 2007 12:32
od kitt2002
Vcera jsem ocistil cidlo nasavaneho vzduchu, dale cidlo teploty vody v motoru a chtel sem taky vypreparovat lambda sondu, ale nedokazal sem ji povolit diky krasne malemu mistu, co kolem ni je.Ale alespon sem ji zmeril. Pri zahratem motoru pri volnobehu hazela stridave 0 a 0,7V a pri takovych cca 2500 ot drzela standardne cca 0,8V.

Kolik by melo hlasit cidlo nasavaneho vzduchu, taky bych ho mohl zmerit.
Take kolik cidlo teploty vody v motoru?

Nubi I 97 2.0 16V

Napsal: úte říj 30, 2007 21:05
od palikx
no tyhle hodnoty nevim.koukam na to jen diagnozou.
doporucil bych reset jednotky.odpojit baterku na pul hodiny a pripadne propojit odpojene konektory baterie pro vybiti kondiku v jednotce.potom by mela nastavit zakladni hodnotu a mohlo by to klesnout.teplota vypada ze je podle budiku spravna.lamba obvykle povolit nejde a ty hodnoty by se mely menit ale nevim v jakem rozsahu.cidlo teploty je i zapalovaci civky 2 dratove pro pocitac 1 dratove pro budik.

Napsal: stř říj 31, 2007 16:07
od kitt2002
Nemuzu nikde najit diagnostiku takovou, ktera by mela konektor, kterej je u me pouzit. Konektor meli velikosti stejnej, ale kontakty byly uplne jinde. Kdyby nekdo vedel o diagnostice v okoli Plzne na Nubi I 97 2.0 16v, tak mi dejte vedet. Potreboval bych to proste napojit. Jinak nevim, kde a jak

Napsal: pon lis 26, 2007 12:40
od kitt2002
Jestli by byl nekdo schopen zmerit, co mu dava cidlo teploty motoru do rid. jednotky za hodnoty pres nejaky merak. V Plzni diagnostiku sem nenasel, tak mohu jen merit a zjistovat, proc to ma tak vysokou spotrebu. Takze pokud nekdo bude mit chut mi trosku vypomoct, tak at zmeri pri stud. motoru cidlo teploty a pak i pri zahratem.

To same by mohl zopakovat u lambdy....

Zatim diky Kitt Nubi I 97 2.0 16V

Napsal: pon lis 26, 2007 15:15
od Ivoš
Náš sedan je stejný jako tvoje Nubi...r.v.97, 2,0litr...a Palikx to na Baldovci změřil v pohodě....tak jestli nebude chyba v lidech co to měřili ;)

Napsal: stř lis 28, 2007 11:37
od kitt2002
Me se jedna o to, ze jsem jeste nikde nenasel hodnoty, jestli to nekdo meril, chtel bych je porovnat s jinym vozem tehoz typu, abych zjistil, kde bude zakopanej pes. Jestli bys to tedy mohl zmerit ty na svym, tak bych byl rad. Lepsi a rychlejsi by byla diagnostika, ale neni nikde tady v okoli, tak musim postupovat timto zpusobem. Zatim

Napsal: stř lis 28, 2007 12:45
od Ivoš
No jediná možnost, jak to můžu změřit, byla od Palikxe na Baldovci...jinak nevím kde... :( A já diagnostiku nemám....možná jestli právě Palikx zná ty hodnoty třeba....

Napsal: stř lis 28, 2007 19:43
od Vlasta
Tady máš tabulku odporu čidla při různých teplotách. Je to čidlo teploty motoru pro řjídící jednotku. A&B jsou vývody čidla.

Obrázek

Napsal: čtv lis 29, 2007 20:12
od kitt2002
Super, zitra to prudnu. Zatim Diky

Napsal: pát lis 30, 2007 12:19
od kitt2002
Takze Vysledek je 763 ohmu. Coz vypada na nizkou teplotu, tudiz je mi jasna spotreba.

Nejdriv sem ho chtel zmerit pri vyplem motoru, kdy uz budik ukazoval pul dilku pred pulkou. Odpojil sem kontakt, ale nepodarilo se mi dostat na ty piny v cidle.
Pristoupil sem tedy na plan B, kdy sem trusku poodhalil kabely k nemu vedouci a pri zapnutym motoru a teplote na budiku (pul dilku pred pulkou) sem zacal merit odpor. Pak mi tedy vyslo tech 763 ohmu.

Ted nastava otazka, jelikoz je termostat novy, jestli skutecne ta teplota vody ma 80 st, mela by mit. Da se to nejak zmerit (jedine asi teplomerem v nadrzce)?
Zkusil sem tam namocit prst, ale teplota byla vyssi, nez sem vydrzel. Pri otvirani vicka uslo trochu pretlaku, ale ne tolik, aby mi zacala voda litat ven.

Napsal: pát lis 30, 2007 13:11
od Vlasta
Jedna připomínka k měření, když to zůstalo připojené, mohlo to být ovlivněné vstupním odporem řídící jednotky. Lepší, ale ne pohodlnější by to bylo změřit jen na samotném čidle. Mě to čeká ze stejných důvodů taky, ale ta přístupnost je dost úděsná. Přijde mi, že soudruzi vzali to čidlo a okolo něj dodělali auto, teda jestli jsem koukal na to správné čidlo. :lol: