Stránka 1 z 1
Sportovní filtr a zima
Napsal: sob říj 13, 2007 23:54
od Woyta
Uvazuju ze si na jare dam jako mali darek sportovni filtr. To znamena zrusit predehrivani vzduchu. Jelikoz jsem ted prepinal na zimni rezim coz znamenalo okamzity narust vykonu a auto se prestalo dusit.
si rikam jak to bude na podzim. Jestli nebudu muset vracet zpet predehrivani vzduchu. Clovek je tvor liny jak jiste vite.
Jestli jezdite i se sportovnim filtrem v zime tak by me zajimali vase zkusenosti.
Napsal: úte říj 16, 2007 15:13
od Woyta
Jeste by me zajimalo jestli s filtrem nedojde k rozhozhozeni pomeru vzduchu/paliva. Strikacky se s tim vyrovnaj ale karburator je nutno pretryskovat kvuli nizsimu podtlaku.
Napsal: stř říj 31, 2007 15:22
od Woyta
Pekne prosim.
Napsal: stř říj 31, 2007 15:42
od -peha-
aaa
Napsal: stř říj 31, 2007 20:21
od simone
mam konus v blatniku mimo motor a nedavam ho nikdy dole /okrem čistenia/ a no problem
Napsal: čtv lis 01, 2007 11:09
od Erricco111
Zaujímalo by ma,ako sa zmení pomer výkon-spotreba po montáži sport filtra.Tiež nad tým uvažujem,takže som rád ,že to tu už niekto načal.
Napsal: čtv lis 01, 2007 12:06
od aumirek
Erricco111 píše:Zaujímalo by ma,ako sa zmení pomer výkon-spotreba po montáži sport filtra.Tiež nad tým uvažujem,takže som rád ,že to tu už niekto načal.
spotřeba se zvedne maximálka také o 1 km nevydím duvod něco měnit když to tico má maximálku tak velkou že celá konstrukce auta na ni není ani stavěná až budu chtít jezdit běžně 140 a více tak si koupím něco jiného
Napsal: čtv lis 01, 2007 16:25
od Woyta
Jak moc to zmeni prubeh krivky vykonu? Na predtechnicke kontrole nam trosku seridili motor. Do 2500ot (odhad) se nic moc nedeje a pak prudky narust sily ktery se drzi tak do 5-6tis.
Jestli vychazim ze zmen tlaku v sacim potrubi tak se musi logicky motor dusit v nizkych otackach kvuli nedostatku paliva. Proto je nutne vice slapat na plyn a v dusledku toho je i trochu vetsi spotreba. Karburatorovej motor by se mel tedy spravne pretryskovat. Spotrebu to sice nezmensi ale motor se nebude dusit v nizkych otackach. Neco podobneho resime i u naseho cerstve zrenovovaneho Rapida. Dost lidi si prave neuvedomuje jak to meni pomery v sacim potrubi. Tohle je vec ktere bych se chtel vyvarovat. Ideal by byl mit doma sadu trysek, motorovou brzdu a zkouset jednu trysku za druhou.
BTW: V sekci Tico jsem si projel tread kde se slovo filtr vyskytuje. Ptam se hlavne protoze me zajimaji zkusenosti s tim to priblizovadlem.
Napsal: čtv lis 01, 2007 16:28
od aumirek
pravda je že u skurtra pokud dáš ten filtr a necháš trysky tak nejenže lépe nejede ale i zadřeš
Napsal: čtv lis 01, 2007 17:18
od Erricco111
Napsal: pát lis 02, 2007 19:58
od Woyta
Prave ze to duseni se mi moc nelibi. Na krizovatce na to slapnu. 1s se nic nedeje a najadnou vyrazi. S teplym vzduchem to je OK.
Co se tyce zvuku tak kdyz jsem mel prasklinu pred tlumicem tak spatne neznelo. To me hodne bavily rozjezdy z krizovatek protoze lidi neverizne cumeli na fialovou krabici za revu relativne rychle mizici z krizovatky.
Mam rad kdyz nenapadny auto prekvapi.
Sice pro skodu ale popisuje to danny problem. Ted jeste vedet jake tam dat pro bavlneni fitr.
Privod tepleho vzduchu k filtu na zimu by se asi dal vyresit pomoci jednoho 8cm prumysloveho ventilatoru Sunon co se mi vali ve skrini.
Při úpravách motorů pro zvýšení výkonu si musíme uvědomit, že upravované motory byly určeny pro sériová rodinná vozidla, kde hlavním parametrem byla spotřeba paliva, velikost výkonu byla až na druhém místě. Většinou původní karburátory jsou svojí velikostí a osazením určené pro ekonomický provoz, a tak vyhovují asi do nárůstu výkonu o 25 - 30%. Stačí vyměnit nějaké trysky a použít sportovní variantu filtru vzduchu. Při výměně trysek si musíme ujasnit, co od motoru vlastně chceme, v kterých otáčkách požadujeme velký točivý moment a jestli bude motor často používán v městském provozu. Trysky volnoběhu se ponechávají původní, zvětší se jen dávka akcelerační pumpičky. Hlavní tryska ve spolupráci s hlavním vzdušníkem pracují asi následovně - zvětšení trysky obohatí směs ve vyšších otáčkách, zvětšení vzdušníku v otáčkách nižších. Proto pokud chci zvýšit bohatost v celém rozsahu otáček, musím zvětšit trysku i vzdušník. O kolik zvětšit je otázka zkoušek a měření, nejlépe si nachystat sadu trysek a vzdušníků odstupňované po 0,05 mm a výměnami společně s měřením akcelerace najít nejlepší kombinaci velikostí. Pokud není karburátor vybaven ekonostatem, ekonostat doplnit (výměna víka za typ s ekonostatem, u SEDR ze Š 130). Optimálním řešením je příliš nezvyšovat velikosti hlavní trysky a vzdušníku 1. stupně, ale úpravou trysek ekonostatu dosáhnout výrazného obohacení při požadavku na plný výkon. Druhý stupeň pro výkon ve vyšších otáčkách (jízda mimo město vyššími rychlostmi) můžeme přiměřeně obohatit. Při částečném výkonu se spotřeba paliva prakticky nezvýší, když budu výkon potřebovat, ekonostat a druhý stupeň se o to postará.
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394